  • Data: 2011-03-28 18:44:55
    Temat: Re: DPI
    Od: Digit <d...@p...bez.spamu.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 28 Mar 2011 10:10:23 -0700 (PDT), ...:::fi$her:::... napisał(a):
    Witam,

    > Problem w tym że na ścianie wychodzą cienie,
    > mimo tego że tkz tło oświetlam może zasłabym światłem,
    > gdzieś wyczytałem by kartką przysłonić flesza, ale znowu
    > zdjęcie nie wychodzi a niestety aparat nie ma opcji kierunkowania
    > flesza,
    > niewiem czy da się zrobić taką fotke bez jakiegoś specjalnego sprzętu,

    Wszystko sie da ;-)

    Ostatnio robilem fotografie do dowodu swojemu 6 miesiecznemu dziecku.
    Fotograf stwierdzil ze dziecko jest za male zeby jego sprzet dal rade
    zrobic (mieszkam w Danii i tu robia zdjecia biometryczne, ja robilem do
    dowodu w PL wiec wymiary twarzy na zdjeciu nie byly az takie istotne) a
    inny fotograf zazyczyl sobie okolo 300 zl w przeliczeniu. Dodatkowym
    problemem bylo to ze corka nalezy do dosc ruchliwych. Wiec zrobilem to sam.
    Oswietlenie to kluczowa sprawa, jakosc nie tak bardzo, mnie wystarczyl
    kompakt Canona SX200IS, z wylaczonym fleszem, + 3 lampy stojace z gietka
    koncowka, jako ze wsadzone w nie byly swietlowki kompaktowe trzeba bylo
    jeszcze zadbac o odpowiedni balans bieli. Lampy byly ustawione tak ze jedna
    lekko z gory i boku oswietlala sciane (biala sciana jako tlo) druga lekko z
    gory na twarz a trzecia z boku lekko z dolu, troche czasu zajelo tylko
    takie ustawienie lamp zeby nie bylo nadmiaru cienii na twarzy i w tle kazda
    lampa miala inna moc, na sciane swiecila najmocniejsza (zdaje sie 17 albo
    20 W).
    Urzad przyjal, dowod juz wydany.

    Pozdrawiam
    Darek