    From: solar <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: DPI
    Date: Sun, 27 Mar 2011 14:57:53 +0200

    W dniu 2011-03-27 14:26, ...:::fi$her:::... pisze:

    > No to może mi ktoś podpowie jak
    > mam wydrukować zdjęcie 10 na 15 cm przy 300 dpi,
    > bo na serio coś ciężka mam z kumacją sterowania rozmiarem końcowego
    > piksela
    > za pomocą dpi,

    DPI oznacza dots per inch czyli pikseli na cal.
    Właściwie tylko piksele określają dokładnie wielkość zdjęcia. Dzięki DPI
    możesz policzyć, ile będzie miało zdjęcie "na papierze" przy określonym DPI.
    Do dobrego wydruku przyjmuje się te 300 dpi. To oznacza, że w każdym
    calu na papierze (2,54 cm) powinno być 300 pikseli. Czyli żebyś miał
    zdjęcie 1x1 cal (2,5x2,5 cm), musi mieć 300x300 pikseli.
    Skoro ma mieć 10x15 cm, trzeba przeliczyć na cale - 4x6 - i teraz na
    piksele przy 300 dpi, czyli 1200x1800 pikseli.
    Nie wiem, gdzie to chcesz drukować, ale na drukarkę biurową wystarczy
    spokojnie ze 200 dpi, czyli 800x1200 pikseli.

    --
    Solar www.solar.blurp.org GG 1834424
    "Żadna religia nie jest ważniejsza niż ludzkie szczęście."