  • 71. Data: 2015-03-30 11:34:05
    Temat: Re: DPF
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2015-03-27 o 11:18, Myjk pisze:
    > Masz silnik Opla, tam program nigdy nie przewidywał i nadal nie przewiduje
    > dodatkowej dawki paliwa w czasie postoju, ponieważ dodawanie wtrysku w
    > czasie postoju prowadzi w krótkim czasie do nadmiernego rozrzedzania oleju.
    > Wypalanie można zauważyć TYLKO w czasie jazdy, gdy wie się jak należy
    > jechać w celu wyłapania procesu i kiedy patrzeć na spalanie chwilowe,
    > względnie na zachowanie silnika. Po wprawie można to zauważyć, laik jak i
    > osoba niecierpliwa tego nie wyczają.

    Piszesz dziwne rzeczy.
    Wypalanie w Oplach da się zauważyć w zasadzie *tylko* w czasie postoju.
    Nie wyobrażam sobie takiego speca, który zauważy to w czasie jazdy :)
    Wypalanie oczywiście nie włączy się w czasie postoju (no chyba, że filtr
    zapchany jest masakrycznie a i to zgaduję - prędzej się pewnie kontrolka
    zapali).
    Przyznam się, że w desperacji (dobra miejscówka na parkingu i brak
    czasu) zdarzyło mi się dopalać filtr na postoju utrzymując 2-3 tyś
    obrotów aż do skończenia procedury (plus minutkę na schłodzenie turbiny
    :) ).

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 72. Data: 2015-03-30 12:16:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 30 Mar 2015 11:34:05 +0200, Mirek Ptak

    > Piszesz dziwne rzeczy.
    > Wypalanie w Oplach da się zauważyć
    > w zasadzie *tylko* w czasie postoju.

    Nie da się, ponieważ jak już parokrotnie pisałem, wtedy dodatkowe paliwo
    NIE JEST podawane. Wynika to wprost z faktu, iż układ wydechowy nie jest
    chłodzony i dawka jałowa wystarczy do UTRZYMANIA temperatury układu tak,
    aby podczas jazdy procedura mogła być bezzwłocznie kontynuowana. Realnie to
    wygląda tak, że przy zatrzymaniu komputer podaje dodatkowe paliwo jeszcze
    przez 8-10 sek. (co zależy zapewne od temperatury), a potem jest odcinane.
    Zbadałem to dosyć dokładnie, empirycznie.

    Wszelkie teorie na temat wzrostu spalania na biegu jałowym i związanego z
    tym trybu przepalania DPFu można między bajki wsadzić. To nie ma związku.

    > Nie wyobrażam sobie takiego speca, który zauważy to w czasie jazdy :)

    Słabą masz wyobraźnię.

    > Wypalanie oczywiście nie włączy się w czasie postoju (no chyba, że filtr
    > zapchany jest masakrycznie a i to zgaduję - prędzej się pewnie kontrolka
    > zapali).

    W czasie postoju wypalanie "włączy" się TYLKO w trybie serwisowym, bo wtedy
    proces przepalania tak zalewa silnik, że trzeba po tym olej natychmiast
    wymienić.

> [...]
    > czasu) zdarzyło mi się dopalać filtr na postoju utrzymując 2-3 tyś
    > obrotów aż do skończenia procedury (plus minutkę na schłodzenie turbiny

    Nic tylko pogratulować... 6 lat jeżdżę z DPFem i w życiu mi nie przyszło do
    głowy wypalać go na postoju aby tylko nie przerwać "procedury". A że swój
    być może przepaliłeś pałując silnik, to inna sprawa -- o takim przypadku tu
    nie było mowy.

    Aha, a tu ciekawy post odnośnie problemów autora wątku:

    http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=29807
    33#p2980733

    Winnym częstego wypalania DPFu i ogólnych problemów okazał się... termostat
    przyblokowany przez domorosłego mechanika, a poprzedniego właściciela auta.
    :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 73. Data: 2015-03-30 13:17:54
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2015-03-30 o 12:16, Myjk pisze:
> [...]
    > przez 8-10 sek. (co zależy zapewne od temperatury), a potem jest odcinane.
    > Zbadałem to dosyć dokładnie, empirycznie.

    No nie za bardzo, lub na ograniczonej próbce. Na światłach zdarzyło mi
    się stać dłużej niż 10 sekund i zarówno w Vectrze spalanie chwilowe
    utrzymywało się na poziomie 5 litrów na godzinę jak i w Insigni - tu
    około 2 litrów na godzinę.

    > Wszelkie teorie na temat wzrostu spalania na biegu jałowym i związanego z
    > tym trybu przepalania DPFu można między bajki wsadzić. To nie ma związku.

    Bzdura w ogólności - może w Maździe to prawda.
    [...]
> [...]
    > być może przepaliłeś pałując silnik, to inna sprawa -- o takim przypadku tu

    Nie wiem, o jakim katowaniu mówisz. Katuję to na autostradzie :)
    Proces wypalania się bardzo dobrze monitoruje za pomocą chwilowego
    spalania na postoju - z 5/2 litrów spadek na 0.5-0.7 jest bardzo
    wyraźnym sygnałem zakończenia wypalania :)

    Z DPF jeżdżę od nieomal 8 lat :)

  • 74. Data: 2015-03-30 14:16:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 30 Mar 2015 13:17:54 +0200, Mirek Ptak

    > Na światłach zdarzyło mi się stać dłużej niż 10 sekund i zarówno w
    > Vectrze spalanie chwilowe utrzymywało się na poziomie 5 litrów na
    > godzinę jak i w Insigni - tu około 2 litrów na godzinę.

    Dlatego napisałem, że to zależy od temperatury (zewnętrznej i kolektora).
    Natomaist komputer nie podejmuje procedury wypalania DPFu na biegu jałowym.

    > Bzdura w ogólności - może w Maździe to prawda.

    Gdy już spadło Ci to spalanie, to potem w tym samym cyklu postoju wskoczyło
    ponownie na ~2L? Bo u mnie (i mówię o Insigni a nie o Mazdzie) -- nie.
    Natomiast jak przejechałem trochę szybciej, obserwowałem wzmożone spalanie
    chwilowe podczas jazdy, i ponownie było podniesione po zatrzymaniu, i znowu
    tylko na chwilę. Ergo, procedura w poprzednim cyklu postoju się nie
    zakończyła, ale została wstrzymana -- aby nie rozrzedzać oleju i nie
    zalewać kolektora.

    > [...] spadek na 0.5-0.7 jest bardzo
    > wyraźnym sygnałem zakończenia wypalania :)

    Mylisz pojęcia. Nie ZAKOŃCZENIA a jedynie WSTRZYMANIA.

    --
    Pozdor Myjk

  • 75. Data: 2015-03-30 14:53:32
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2015-03-30 o 14:16, Myjk pisze:
    > Mon, 30 Mar 2015 13:17:54 +0200, Mirek Ptak

    > Dlatego napisałem, że to zależy od temperatury (zewnętrznej i kolektora).

    I owszem, ale to jest zakres (u mnie) 0,5-1,2 l/h gdzie to większe
    spalanie jest oczywiście w lecie jak klima schładza nagrzane wnętrze.

    > Natomaist komputer nie podejmuje procedury wypalania DPFu na biegu jałowym.

    To chyba oczywiste - też to napisałem. Inaczej jest z kontynuacją już
    rozpoczętego procesu - jestem przekonany, że u mnie w obu autach trwało
    ono co najmniej 30s i doskonale było to widać po spalaniu chwilowym.
    Ba ostatnio tankowałem po ostrej jeździe autostradowej pod Dreznem i
    pech chciał że jak zatrzymałem się przed dystrybutorem to maiłem około
    2.5 l/h spalanie - wypalał się filtr co zresztą dało się wyczuć w
    zachowaniu silnika - przy wypalaniu pracuje tak jakby "nerwowo" :)
    W tym wypadku zgasiłem (wcześniej ze dwa kilometry jechałem powoli i
    odczekałem te 30 sekund pod dystrybutorem) bo wiedziałem, że zaraz
    będzie okazja dobrze DPF przedmuchać :)

    > Gdy już spadło Ci to spalanie, to potem w tym samym cyklu postoju wskoczyło
    > ponownie na ~2L? Bo u mnie (i mówię o Insigni a nie o Mazdzie) -- nie.

    Oczywiście, że nie - sadza została wypalona.

    > Natomiast jak przejechałem trochę szybciej, obserwowałem wzmożone spalanie
    > chwilowe podczas jazdy, i ponownie było podniesione po zatrzymaniu, i znowu

    Nie wiem, po jakim (zamkniętym) torze testowym jeździsz, ale ja na
    tempomacie po prostej jak stół autostradzie mam wahania spalania w
    zależności od np. podmuchów wiatru - tak się tego nie da zaobserwować
    moim zdaniem.

    > tylko na chwilę. Ergo, procedura w poprzednim cyklu postoju się nie
    > zakończyła, ale została wstrzymana -- aby nie rozrzedzać oleju i nie
    > zalewać kolektora.

    Słuszna koncepcja, ale mam poważne wątpliwości, czy stosowana w
    praktyce. A jeśli to przez jakich producentów.
    Brak kontrolki wypalania filtra zresztą uważam za bardzo poważny
    mankament Opla/GM i innych producentów.

    > Mylisz pojęcia. Nie ZAKOŃCZENIA a jedynie WSTRZYMANIA.

    Nie sądzę - w ogólności :)

  • 76. Data: 2015-03-30 16:36:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 30 Mar 2015 14:53:32 +0200, Mirek Ptak

    > Nie sądzę - w ogólności :)

    Super, EOT.

    --
    Pozdor Myjk

  • 77. Data: 2015-04-12 22:41:00
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-03-20 o 09:50, twistedme pisze:

    > Kupiłem Captivę LT 2l. Zrobiłem teraz prawie 4000 i generalnie jestem
    > zadowolony, aczkolwiek mam problem z częstym wypalaniem dpf'a.

    > Czy jedynym lekarstwem jak
    > większość sugeruje jest wycięcie filtra?

    W ramach równowagi, żeby nie tworzyć mitów dodam, że
    jeżdżę od trzech lat samochodem z DPF i nawet tego do końca nie
    byłem pewny, bo oprócz tego, że mam taką kontrolkę, to nie daje żadnych
    objawów. Przeczytałem dziś w instrukcji, że ze względu na to, że jest
    skrzynia DSG,
    i przy normalnej eksploatacji obroty najczęściej są w granicach 1500, to
    przewidziano wypalanie poprzez podwyższone obroty biegu jałowego, ale
    jakoś tego nie zauważyłem
    Jeżdżę sporo po mieście - na pewno są okresy kiedy przez ponad miesiąc
    nie jadę
    w żadną trasę i tłukę 2000km po mieście. Rano często jak silnik się
    zagrzeje, to już jestem na miejscu (a w zimie, to nawet nie miał szansy
    się zagrzać)
    Jak na razie bezobjawowo - a i zużycie jest w normie - a nawet poniżej- bo
    średnia z trzech lat jest poniżej 6,0L/100km - silnik 2,0

  • 78. Data: 2015-04-13 05:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

> [...]
    > Jak na razie bezobjawowo - a i zużycie jest w normie - a nawet
    > poniżej- bo średnia z trzech lat jest poniżej 6,0L/100km - silnik 2,0

    Z ciekawosci - co to za autko?

  • 79. Data: 2015-04-13 06:50:36
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-04-13 o 05:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Z ciekawosci - co to za autko?

    VW Passat 2,0 (kombi)