eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDPF › Re: DPF
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
    stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: DPF
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <550bdf4d$0$17772$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    <55100dda$0$2188$65785112@news.neostrada.pl>
    <1uv7fo0y7r298$.dlg@myjk.org>
    <551015d6$0$15053$65785112@news.neostrada.pl>
    <mf1s6s$p0l$1@usenet.news.interia.pl> <h...@m...org>
    <mf1trs$sdg$1@usenet.news.interia.pl> <nghxmo0tpt9m$.dlg@myjk.org>
    <55150476$0$8378$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <5519188d$0$15668$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Mon, 30 Mar 2015 12:16:22 +0200
    Message-ID: <j...@m...org>
    Lines: 50
    NNTP-Posting-Host: 83.6.46.54
    X-Trace: 1427710568 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15680 83.6.46.54:13111
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2558707
    [ ukryj nagłówki ]

    Mon, 30 Mar 2015 11:34:05 +0200, Mirek Ptak

    > Piszesz dziwne rzeczy.
    > Wypalanie w Oplach da się zauważyć
    > w zasadzie *tylko* w czasie postoju.

    Nie da się, ponieważ jak już parokrotnie pisałem, wtedy dodatkowe paliwo
    NIE JEST podawane. Wynika to wprost z faktu, iż układ wydechowy nie jest
    chłodzony i dawka jałowa wystarczy do UTRZYMANIA temperatury układu tak,
    aby podczas jazdy procedura mogła być bezzwłocznie kontynuowana. Realnie to
    wygląda tak, że przy zatrzymaniu komputer podaje dodatkowe paliwo jeszcze
    przez 8-10 sek. (co zależy zapewne od temperatury), a potem jest odcinane.
    Zbadałem to dosyć dokładnie, empirycznie.

    Wszelkie teorie na temat wzrostu spalania na biegu jałowym i związanego z
    tym trybu przepalania DPFu można między bajki wsadzić. To nie ma związku.

    > Nie wyobrażam sobie takiego speca, który zauważy to w czasie jazdy :)

    Słabą masz wyobraźnię.

    > Wypalanie oczywiście nie włączy się w czasie postoju (no chyba, że filtr
    > zapchany jest masakrycznie a i to zgaduję - prędzej się pewnie kontrolka
    > zapali).

    W czasie postoju wypalanie "włączy" się TYLKO w trybie serwisowym, bo wtedy
    proces przepalania tak zalewa silnik, że trzeba po tym olej natychmiast
    wymienić.

    > Przyznam się, że w desperacji (dobra miejscówka na parkingu i brak
    > czasu) zdarzyło mi się dopalać filtr na postoju utrzymując 2-3 tyś
    > obrotów aż do skończenia procedury (plus minutkę na schłodzenie turbiny
    > :) ).

    Nic tylko pogratulować... 6 lat jeżdżę z DPFem i w życiu mi nie przyszło do
    głowy wypalać go na postoju aby tylko nie przerwać "procedury". A że swój
    być może przepaliłeś pałując silnik, to inna sprawa -- o takim przypadku tu
    nie było mowy.


    Aha, a tu ciekawy post odnośnie problemów autora wątku:

    http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=29807
    33#p2980733

    Winnym częstego wypalania DPFu i ogólnych problemów okazał się... termostat
    przyblokowany przez domorosłego mechanika, a poprzedniego właściciela auta.
    :P

    --
    Pozdor Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: