-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!goblin1!g
oblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-
01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Mon, 30 Mar 2015 14:53:32 +0200
From: Mirek Ptak <n...@n...pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:31.0) Gecko/20100101
Thunderbird/31.5.0
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: DPF
References: <550bdf4d$0$17772$65785112@news.neostrada.pl>
<d...@g...com>
<55100dda$0$2188$65785112@news.neostrada.pl>
<1uv7fo0y7r298$.dlg@myjk.org>
<551015d6$0$15053$65785112@news.neostrada.pl>
<mf1s6s$p0l$1@usenet.news.interia.pl> <h...@m...org>
<mf1trs$sdg$1@usenet.news.interia.pl> <nghxmo0tpt9m$.dlg@myjk.org>
<55150476$0$8378$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
<5519188d$0$15668$65785112@news.neostrada.pl> <j...@m...org>
<551930e2$0$8369$65785112@news.neostrada.pl> <uzsrs2livfvn$.dlg@myjk.org>
In-Reply-To: <uzsrs2livfvn$.dlg@myjk.org>
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 66
Message-ID: <5519474c$0$15678$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 77-253-40-73.adsl.inetia.pl
X-Trace: 1427720012 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15678 77.253.40.73:58877
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2558740
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2015-03-30 o 14:16, Myjk pisze:
> Mon, 30 Mar 2015 13:17:54 +0200, Mirek Ptak
>
>>> Realnie to wygląda tak, że przy zatrzymaniu komputer podaje dodatkowe
>>> paliwo jeszcze przez 8-10 sek. (co zależy zapewne od temperatury),
>> Na światłach zdarzyło mi się stać dłużej niż 10 sekund i zarówno w
>> Vectrze spalanie chwilowe utrzymywało się na poziomie 5 litrów na
>> godzinę jak i w Insigni - tu około 2 litrów na godzinę.
>
> Dlatego napisałem, że to zależy od temperatury (zewnętrznej i kolektora).
I owszem, ale to jest zakres (u mnie) 0,5-1,2 l/h gdzie to większe
spalanie jest oczywiście w lecie jak klima schładza nagrzane wnętrze.
> Natomaist komputer nie podejmuje procedury wypalania DPFu na biegu jałowym.
To chyba oczywiste - też to napisałem. Inaczej jest z kontynuacją już
rozpoczętego procesu - jestem przekonany, że u mnie w obu autach trwało
ono co najmniej 30s i doskonale było to widać po spalaniu chwilowym.
Ba ostatnio tankowałem po ostrej jeździe autostradowej pod Dreznem i
pech chciał że jak zatrzymałem się przed dystrybutorem to maiłem około
2.5 l/h spalanie - wypalał się filtr co zresztą dało się wyczuć w
zachowaniu silnika - przy wypalaniu pracuje tak jakby "nerwowo" :)
W tym wypadku zgasiłem (wcześniej ze dwa kilometry jechałem powoli i
odczekałem te 30 sekund pod dystrybutorem) bo wiedziałem, że zaraz
będzie okazja dobrze DPF przedmuchać :)
>
>>> Wszelkie teorie na temat wzrostu spalania na biegu jałowym i związanego z
>>> tym trybu przepalania DPFu można między bajki wsadzić. To nie ma związku.
>> Bzdura w ogólności - może w Maździe to prawda.
>
> Gdy już spadło Ci to spalanie, to potem w tym samym cyklu postoju wskoczyło
> ponownie na ~2L? Bo u mnie (i mówię o Insigni a nie o Mazdzie) -- nie.
Oczywiście, że nie - sadza została wypalona.
> Natomiast jak przejechałem trochę szybciej, obserwowałem wzmożone spalanie
> chwilowe podczas jazdy, i ponownie było podniesione po zatrzymaniu, i znowu
Nie wiem, po jakim (zamkniętym) torze testowym jeździsz, ale ja na
tempomacie po prostej jak stół autostradzie mam wahania spalania w
zależności od np. podmuchów wiatru - tak się tego nie da zaobserwować
moim zdaniem.
> tylko na chwilę. Ergo, procedura w poprzednim cyklu postoju się nie
> zakończyła, ale została wstrzymana -- aby nie rozrzedzać oleju i nie
> zalewać kolektora.
Słuszna koncepcja, ale mam poważne wątpliwości, czy stosowana w
praktyce. A jeśli to przez jakich producentów.
Brak kontrolki wypalania filtra zresztą uważam za bardzo poważny
mankament Opla/GM i innych producentów.
>
>> [...] spadek na 0.5-0.7 jest bardzo
>> wyraźnym sygnałem zakończenia wypalania :)
>
> Mylisz pojęcia. Nie ZAKOŃCZENIA a jedynie WSTRZYMANIA.
>
Nie sądzę - w ogólności :)
pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-03 Blokowanie informacji - test
- 2024-10-02 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-10-02 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-02 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP HANA Developer (Middle) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP S/4HANA FI/CO Senior Consultant <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior SAP HANA Developers <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-01 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-10-02 GODZINA ZERO #48 - KRZYSZTOF STANOWSKI I ZBIGNIEW KAPIŃSKI PREZES IZBY KARNEJ SĄDU NAJWYŻSZEGO
- 2024-09-30 Rozprawa zdalna brak komputera