eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDPFRe: DPF
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!goblin1!g
    oblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-
    01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Mon, 30 Mar 2015 14:53:32 +0200
    From: Mirek Ptak <n...@n...pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:31.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/31.5.0
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: DPF
    References: <550bdf4d$0$17772$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    <55100dda$0$2188$65785112@news.neostrada.pl>
    <1uv7fo0y7r298$.dlg@myjk.org>
    <551015d6$0$15053$65785112@news.neostrada.pl>
    <mf1s6s$p0l$1@usenet.news.interia.pl> <h...@m...org>
    <mf1trs$sdg$1@usenet.news.interia.pl> <nghxmo0tpt9m$.dlg@myjk.org>
    <55150476$0$8378$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <5519188d$0$15668$65785112@news.neostrada.pl> <j...@m...org>
    <551930e2$0$8369$65785112@news.neostrada.pl> <uzsrs2livfvn$.dlg@myjk.org>
    In-Reply-To: <uzsrs2livfvn$.dlg@myjk.org>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 66
    Message-ID: <5519474c$0$15678$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 77-253-40-73.adsl.inetia.pl
    X-Trace: 1427720012 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15678 77.253.40.73:58877
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2558740
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2015-03-30 o 14:16, Myjk pisze:
    > Mon, 30 Mar 2015 13:17:54 +0200, Mirek Ptak
    >
    >>> Realnie to wygląda tak, że przy zatrzymaniu komputer podaje dodatkowe
    >>> paliwo jeszcze przez 8-10 sek. (co zależy zapewne od temperatury),
    >> Na światłach zdarzyło mi się stać dłużej niż 10 sekund i zarówno w
    >> Vectrze spalanie chwilowe utrzymywało się na poziomie 5 litrów na
    >> godzinę jak i w Insigni - tu około 2 litrów na godzinę.
    >
    > Dlatego napisałem, że to zależy od temperatury (zewnętrznej i kolektora).

    I owszem, ale to jest zakres (u mnie) 0,5-1,2 l/h gdzie to większe
    spalanie jest oczywiście w lecie jak klima schładza nagrzane wnętrze.

    > Natomaist komputer nie podejmuje procedury wypalania DPFu na biegu jałowym.

    To chyba oczywiste - też to napisałem. Inaczej jest z kontynuacją już
    rozpoczętego procesu - jestem przekonany, że u mnie w obu autach trwało
    ono co najmniej 30s i doskonale było to widać po spalaniu chwilowym.
    Ba ostatnio tankowałem po ostrej jeździe autostradowej pod Dreznem i
    pech chciał że jak zatrzymałem się przed dystrybutorem to maiłem około
    2.5 l/h spalanie - wypalał się filtr co zresztą dało się wyczuć w
    zachowaniu silnika - przy wypalaniu pracuje tak jakby "nerwowo" :)
    W tym wypadku zgasiłem (wcześniej ze dwa kilometry jechałem powoli i
    odczekałem te 30 sekund pod dystrybutorem) bo wiedziałem, że zaraz
    będzie okazja dobrze DPF przedmuchać :)
    >
    >>> Wszelkie teorie na temat wzrostu spalania na biegu jałowym i związanego z
    >>> tym trybu przepalania DPFu można między bajki wsadzić. To nie ma związku.
    >> Bzdura w ogólności - może w Maździe to prawda.
    >
    > Gdy już spadło Ci to spalanie, to potem w tym samym cyklu postoju wskoczyło
    > ponownie na ~2L? Bo u mnie (i mówię o Insigni a nie o Mazdzie) -- nie.

    Oczywiście, że nie - sadza została wypalona.

    > Natomiast jak przejechałem trochę szybciej, obserwowałem wzmożone spalanie
    > chwilowe podczas jazdy, i ponownie było podniesione po zatrzymaniu, i znowu

    Nie wiem, po jakim (zamkniętym) torze testowym jeździsz, ale ja na
    tempomacie po prostej jak stół autostradzie mam wahania spalania w
    zależności od np. podmuchów wiatru - tak się tego nie da zaobserwować
    moim zdaniem.

    > tylko na chwilę. Ergo, procedura w poprzednim cyklu postoju się nie
    > zakończyła, ale została wstrzymana -- aby nie rozrzedzać oleju i nie
    > zalewać kolektora.

    Słuszna koncepcja, ale mam poważne wątpliwości, czy stosowana w
    praktyce. A jeśli to przez jakich producentów.
    Brak kontrolki wypalania filtra zresztą uważam za bardzo poważny
    mankament Opla/GM i innych producentów.
    >
    >> [...] spadek na 0.5-0.7 jest bardzo
    >> wyraźnym sygnałem zakończenia wypalania :)
    >
    > Mylisz pojęcia. Nie ZAKOŃCZENIA a jedynie WSTRZYMANIA.
    >
    Nie sądzę - w ogólności :)

    pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 30.03.15 16:36 Myjk
  • 12.04.15 22:41 cef
  • 13.04.15 05:00 Budzik
  • 13.04.15 06:50 cef

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: