eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDPF › Re: DPF
  • Data: 2015-03-26 22:03:20
    Temat: Re: DPF
    Od: mk4 <m...@d...nul> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2015-03-23 14:32, twistedme wrote:
    > W dniu 2015-03-23 o 14:10, Myjk pisze:
    >> Mon, 23 Mar 2015 13:58:02 +0100, twistedme
    >>
    >>> Ręce mi opadają, szczególnie,
    >>> że nie jestem za mocny w temacie.
    >>
    >> Ale tak realnie, to w czym jest problem? Tylko w tym, że wypalanie
    >> jest co
    >> 50km? Skoro spala normalne wartości dla tego modelu, nie przybywa i nie
    >> ubywa oleju, silnik nie włazi w tryb serwisowy, to po prostu jeździj. Wg
    >> mnie szuaksz problemu tam gdzie go nie ma. :)
    >>
    > Taką rade dostałem właśnie od tych fachowców od DPF. Jeździć i się nie
    > zastanawiać.
    >
    > No i jeździłem normalnie dopóki ostatnio podczas wypalania nie było czuć
    > zapachu ropy w kabinie i nie zapaliła się kontrolka jakości oleju. Poza
    > tym wszyscy piszą, żeby raczej tego nie przerywać, a w takim przypadku
    > jest to praktycznie nierealne. Nie będę jak głupek co 2 dzień jeździł w
    > kółko, żeby filtr wypalać i niepotrzebnie robił dziesiątki kilometrów.
    >
    > Przypadek z wczoraj: Jechałem rano trasę 50 km (25 w jedną stronę,
    > godzina postoju i powrót) praktycznie całość na tempomacie 100km/h.
    > Filtr wypalał się 2x. Raz po kilku kilometrach, dlatego, że poprzedniego
    > dnia przerwałem procedurę i drugi raz jak wracałem. No dla mnie to
    > paranoja. Ten pierwszy raz zakończył się powodzeniem, bo jak podjechałem
    > na parking, to wszystko było w normie.
    >
    > Nie pisałem jeszcze, że raz jak się wypalał pojechałem na autostradę, i
    > za radą, znowu fachowców od DPF, żeby jechać nie więcej niż 120 przy
    > 3000 obr/min. Tak jechałem 30 min dla pewności. Wielkie G, wtedy to
    > sprawdziłem dokładnie, bo nastawiłem licznik, następne wypalanie miało
    > miejsce po 90 km.
    >
    > Jak spojrzysz na raport spalania tego samochodu, to faktycznie średnio
    > pali 10, ale są osoby, którym pali 8, a przy moim oszczędnym trybie
    > jazdy może też by mogło tak być :)

    Nie daj sie zwiesc nagonce - sam mam auto z DFP-em o przebiegu ponad
    240kkm. I poki co takich jazd nie ma. Powiem wiecej - jak go nabywalem
    to sie tez naczytalem o tym DPF-ie i nawet mnie to interesowalo - ludzie
    pisali, ze jak sie wypala to skacza obroty i widac ze zuzycie paliwa
    rosnie mocno.
    Tak sie sklada, ze mam wlaczone wyswietlanie zuzycia chwilowego caly
    czas (no taka mania - a moze to od tych bredni o DPF-ie) i nigdy nie
    przylapalem pojazdu na "wypalaniu" DPF-a tak zebym to widzial. A
    specjalnie zwracam na to uwage. Jak sie zatrzymuje na swiatlach czy w
    korku sie kulam zawsze mam zuzycie 0.6l/h czasem ale z rzadka wskakuje
    0.5l/h i nigdy nie zdarzylo mi sie, zeby na rozgrzanym silniku byly
    jakies inne wartosci.

    Tak wiec to co ci opowiadaja mechanicy oraz czesc grupowych doradcow to
    czyste bajki. Jak z DPF-em i silnikiem jest wszystko ok to nawet nie
    powinienes wiedziec, ze go masz. A to co sie dzieje u ciebie normalne w
    zaden sposob nie jest - tak wiec nie daj sobie tego wmowic.

    Niestety za bardzo ci nie pomoge bo fachowcem od silnikow nie jestem.
    Ale co mozesz zrobic to polazic po forach dla silnikow diesla - poczytac
    o problemach. Z jednej strony mozna sie nabawic jakiejs fobii - np.
    DPF-fobii czy pekajacowalkorozrzado-fobii, ale z drugiej znalezc ciekawe
    tropy co moze byc nie tak oraz kontakty do ludzi, ktorzy moga byc pomocni.

    --
    mk4



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: