  • Data: 2015-03-27 00:16:29
    Temat: Re: DPF
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 26 Mar 2015 22:31:35 +0100, mk4

    > No skoro tak widac to jak widac? Zwracam uwage na to spalanie chwilowe i
    > zawsze zerkam jak sie zatrzymam ile jest (teraz juz moze mniej ale na
    > swiatlach mam czas to zerkam). A zatrzymuje sie dosc czesto po miescie -
    > a to swiatla to cos. I nigdy nie jest inaczej niz 0.6l/h. To gdzie tak
    > to widac po spalaniu? A przeciez procedura z tego co pisza dziala tak,
    > ze nie przerywa sie jak sie zatrzymasz na chwile.

    Owszem, nie przerywa się.

    > To cud czy jak?

    Cud jest taki, że na biegu jałowym podczas postoju komputer nie podaje (a
    przynajmniej nie powinien) dodatkowej dawki do wydechu, bo i tak należyta
    temperatura jest podtrzymywana (brak chłodzenia).

    U mnie, w M6, przed upgrejdem softu było niestety na opak. Dodawało paliwo
    na postoju i zalewało silnik -- to był błąd programistyczny, bo się
    błyskawicznie olej przepełniał i rodziły się z tego kłopoty podczas jazdy w
    mieście.

    Z drugiej strony jak się ujmowało gazu na "zero" w czasie jazdy (czyli tzw.
    hamowanie silnikiem), to nie podawało dawki wypalającej (a więc była
    wentylacja układu wydechowego) -- i to też był błąd, bo filtr błyskawicznie
    się studził i cała procedura niepotrzebnie trwała dłużej i więcej paliwa
    było konsumowane.

    Poprawili to po 3 latach od wypuszczenia M6 GG '05 FL na rynek (a rok po
    tym jak zakupiłem swoje auto) i teraz nie podaje na jałowym biegu, za to
    podaje przy oddjęciu gazu -- auto nie utrzymuje prędkości i nie przyśpiesza
    oczywiście, ale paliwo łyka w celu utrzymania temperatury w kolektorze
    wydechowym i ew. dalszego przepalania. Z tego powodu czasem czuć
    szarpnięcie przy odjęciu gazu (u mnie najczęściej na trójce) -- bo z jednej
    strony komputer odejmuje paliwa, z drugiej go dodaje w fazie wydechu i
    silnik potrafi dostać chwilowej czkawki.

    Inne marki ZTCW nie miały powyższych "problemów" -- programiści odrobili
    pracę domową już na starcie. Niemniej jednak w Oplu Insigni i Fordzie
    Mondeo procedura przebiega podobnie jak obecnie w Mazdzie 6.

    Wypalanie nie jest widoczne na jałowym biegu, a tym bardziej jak auto stoi.
    Można to zauważyć tylko podczas jazdy. Po całkowitym ujęciu gazu chwilowe
    powinno nadal pokazywać >0 (gdy w normalnym trybie pokazuje 0). Można to
    także zauważyć na równej drodze przy utrzymanych stałych obrotach chwilowe
    będzie +3-5 większe niż w trybie normalnym.

    Ergo, brak wzmożonego spalania na jałowym nie oznacza, że procedura nie
    jest w trakcie, podniesione obroty silnika na jałowym nie są oznaką
    wypalania filtra, takoż samo oznaką wypalania filtra nie są "biegające"
    wentylatory. Dwie ostatnie "oznaki" to najprędzej wynik pracy klimatyzacji
    i tego co sobie programiści wymyślili. Więc nic dziwnego, że wg tej teorii
    o wentylatorach filtr się niektórym przepala co mniej niż 50km. :>

    --
    Pozdor Myjk