-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: DPF
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <550bdf4d$0$17772$65785112@news.neostrada.pl>
<d...@g...com>
<55100dda$0$2188$65785112@news.neostrada.pl>
<1uv7fo0y7r298$.dlg@myjk.org>
<551015d6$0$15053$65785112@news.neostrada.pl>
Date: Mon, 23 Mar 2015 15:05:50 +0100
Message-ID: <r...@m...org>
Lines: 63
NNTP-Posting-Host: 83.24.12.156
X-Trace: 1427119541 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8370 83.24.12.156:26660
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2558194
[ ukryj nagłówki ]Mon, 23 Mar 2015 14:32:07 +0100, twistedme
> No i jeździłem normalnie dopóki ostatnio
> podczas wypalania nie było czuć zapachu
> ropy w kabinie
Ale zapach paliwa, czy spalin?
Masz tam dogrzewanie silnika vel webasto?
> i nie zapaliła się kontrolka jakości oleju.
Zresetowałeś (pewnie inspekcję olejową) i jest teraz dobrze?
> Poza tym wszyscy piszą, żeby raczej tego nie przerywać,
> a w takim przypadku jest to praktycznie nierealne.
Tak piszą. Ja mam to w nosie. Kiedyś, jak zgłębiałem temat DPF, to
obserowałem wypalanie na chwilowym, zwiększałem obroty podczas wypalania...
W końcu stwierdziłem, że to bez sensu. Od 4 lat mam to w dupie i po prostu
jeżdżę, nie zwracam uwagi na obroty, czy się wypala czy nie -- znaczy nie
wiem co to DPF. Dwa razy na oczy widziałem kontrolkę DPF. Z rok temu mi
zabłysła, to sie okazało że 21 tys. przejechałem bez wymiany oleju i
krzyknęło o zmianę. :P Ot, zapomniałem o serwisie. Drugi raz mi zabłysła i
wtedy dostałem gratis ograniczenie mocy. Okazało się w serwisie, że się EGR
zablokował w najgorszym możliwym położeniu, czyli otwartym -- co groziło
całkowitym zamuleniem DPF -- dlatego komputer ograniczył moc. EGR został
wyczyszczony (i tu znowu JA dupy dałem, bo w książce jak wół stoi, przy 120
tkm sprawdzić stan EGR i ew. wyczyścić -- a ja przejechałem 135 tkm) :P DPF
został serwisowo przepalony (bo jeszcze ze 100km przejechałem w trybie
awaryjnym więc się zamulił ponad stan awaryjny) i jeżdzę dalej, a komputer
pokazuje, że filtr jak nowy.
> Przypadek z wczoraj: Jechałem rano trasę 50 km (25 w jedną stronę,
> godzina postoju i powrót) praktycznie całość na tempomacie 100km/h.
Czyli 2 x 12 minut jazdy ze studzeniem silnika.
To są krótkie odcinki, jak na diesla.
> Filtr wypalał się 2x. Raz po kilku kilometrach, dlatego, że poprzedniego
> dnia przerwałem procedurę i drugi raz jak wracałem. No dla mnie to
> paranoja.
Ale to tak działa. Wypalanie sadzy skuteczniej przebiega gdy filtr nie jest
zapełniony. Im więcej sadzy w filtrze, tym większy i dłuższy nakład energi
do przepalenia potrzebny. U mnie w M6 wypalanie odbywa się co 150-200km ale
też trwa 15-20min (a przeciętna trasa trwa u mnie 30-60 minut). U Ciebie co
50-100km ale trwa 5-10 min.
Niewykluczone, ze masz jakiś program adaptacyjny który stwierdził, że przy
takich trasach jak pokonujesz lepiej puszczać wypalanie DPF przy mniejszym
zapełnieniu, ale częściej -- żeby nie doprowadzić do zamulenia filtra.
> Jak spojrzysz na raport spalania tego samochodu, to faktycznie średnio
> pali 10, ale są osoby, którym pali 8, a przy moim oszczędnym trybie
> jazdy może też by mogło tak być :)
Z tego co widzę, to wcale nie jest oszczędny tryb jazdy. 100-120/h dla
takiej klockowatej budy przy silniku R4 2.0 to już spory problem.
Pojedziesz 80-90 to pewnie wykręcisz te 8L. ;>
--
Pozdor Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 23.03.15 15:08 Myjk
- 23.03.15 15:08 atm
- 23.03.15 16:03 twistedme
- 23.03.15 16:18 twistedme
- 23.03.15 17:12 Myjk
- 24.03.15 21:28 janusz_k
- 25.03.15 06:04 Konfabulator
- 25.03.15 08:04 twistedme
- 25.03.15 08:39 Konfabulator
- 25.03.15 10:36 Myjk
- 25.03.15 12:59 twistedme
- 25.03.15 13:25 Myjk
- 25.03.15 13:32 Marek
- 25.03.15 15:04 abn140
- 25.03.15 14:26 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-13 Lublin => Delphi Programmer <=