-
X-Received: by 10.140.34.168 with SMTP id l37mr1354258qgl.20.1427105743009; Mon, 23
Mar 2015 03:15:43 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.140.34.168 with SMTP id l37mr1354258qgl.20.1427105743009; Mon, 23
Mar 2015 03:15:43 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin2!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed4a.news.xs4all.nl!xs4all!ne
wspeer1.nac.net!border2.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!z107no4254818q
gd.0!news-out.google.com!f74ni423qge.0!nntp.google.com!h3no4247465qgf.1!postnew
s.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Mon, 23 Mar 2015 03:15:42 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <550bdf4d$0$17772$65785112@news.neostrada.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=149.243.232.3;
posting-account=QTMqaQoAAAC2G5Sd_YAGYbGIFObIf3cF
NNTP-Posting-Host: 149.243.232.3
References: <550bdf4d$0$17772$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <d...@g...com>
Subject: Re: DPF
From: p...@g...com
Injection-Date: Mon, 23 Mar 2015 10:15:43 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 57
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2558178
[ ukryj nagłówki ]Polecił Motula 8100 x-clean 5w40 (wg netu opakowanie oryginalne :)). Po tym
pojechałem w trasę 400 km, (teraz wiem, że dpf się oczywiście wypalał), po trasie
zapaliła się też kontrolka wymiany oleju. Uznałem, że to zbieg okoliczności, bo
znajomy zmieniając olej nic nie resetował, więc zresetowałem i jeździłem dalej.
--bezsensowny ruch z tym Motulem, oplowski/GM dexos 2 jest chyba najtanszym 5w30 no
chyba ze znajomy ma pare beczek na zbyciu :-)
Kilka dni temu znowu kontrolka jakości oleju się zapaliła, mimo, że poziom oleju
wciąż taki sam (teraz już sprawdzam prawie codziennie).
--czyli juz wiadomo ze nie byl to przypadek, tak czeste wypalanie moze rozrzedzic
olej co skutkuje wlasnie takimi objawami
Podjechałem do najbliższego warsztatu i akurat zaczęła się procedura wypalania.
Mechanik podłączył do kompa i stan zapchania filtra 6%, ostatnia regeneracja 50km
temu. A filtr się wypala!!!
-- czyli juz wiadomo ze wypalanie nie zostalo zainicjowane bezposrednio przez ECU a
wywolal je czujnik DPF (Captiva/Antara z silnikiem Z20DTx jest wyjatkiem)
link:
http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/194174-fi
ltr-czastek-stalych-dpf-fap/
--Mówił też, że jak by był uszkodzony czujnik ciśnienia dpf (druga moja teoria), to
nie wypalałby się w ogóle.
usterka czujnika dpf IMHO zalicza sie do usterek silnika i MUSI byc wyswietlona
uzytkownikowi ale co moge sobie wyobrazic to nieszczelnosc przewodu, ktore powoduje
nieprawidlowe dzialanie czujnika
--Czy ktoś przerabiał podobne objawy? Czy jedynym lekarstwem jak większość
sugeruje jest wycięcie filtra?
lecznie poprzez amputacje ? no tak to jest jakas koncepcja :-)
--Jeżeli diagnozowanie ma pochłonąć koszty 3x większe, to może rzeczywiście... Z
której strony to ugryźć?
1 porzadna diagnostyka (opcom/tech 2)
2 podmianka czujnika dpf aby wykluczyc jego awarie
3 szukanie nieszczelnosci w ukladzie
ps1
u mnie bylo latwo (Zafira B) ikonka z kluczykiem, skasowana ale powracajaca po
100-200 km (dpf na szczescie wypalal sie normalnie ~1400 km) opcom pokazal
nieszczelnosc przewodu elastycznego dpf, wiec warsztat z informacja czego szukac ->
sukces
w warsztacie (ABC Szczecin) raz dwa znalezli trefne miejsce, przy okazji informujac z
usmiechem ze ksiegowi GM pojechali po calosci przy zamawianiu tych przewodow i
zapewne spotkamy sie ponownie ...
ps2
sprawdz akcje serwisowe captivy
Następne wpisy z tego wątku
- 23.03.15 13:58 twistedme
- 23.03.15 14:10 Myjk
- 23.03.15 14:32 twistedme
- 23.03.15 14:46 yabba
- 23.03.15 15:05 Myjk
- 23.03.15 15:08 Myjk
- 23.03.15 15:08 atm
- 23.03.15 16:03 twistedme
- 23.03.15 16:18 twistedme
- 23.03.15 17:12 Myjk
- 24.03.15 21:28 janusz_k
- 25.03.15 06:04 Konfabulator
- 25.03.15 08:04 twistedme
- 25.03.15 08:39 Konfabulator
- 25.03.15 10:36 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
- czyszczenie Cepiku
- szukanie żony
- Kamera - co obecnie tanie i dobre?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- 2024-06-27 Głośnik piezoelektryczny
- 2024-06-23 Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-26 czas na emeryturę i EB
- 2024-06-26 Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
- 2024-06-27 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-27 Bażanowice => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-06-27 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-06-27 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-27 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-26 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-06-26 Częstochowa => Marketing Specialist (E-Commerce) <=
- 2024-06-26 Warszawa => Fullstack Java Developer <=
- 2024-06-26 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-06-26 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=