    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 23 Mar 2015 03:15:42 -0700 (PDT)
    Subject: Re: DPF
    From: p...@g...com

    Polecił Motula 8100 x-clean 5w40 (wg netu opakowanie oryginalne :)). Po tym
    pojechałem w trasę 400 km, (teraz wiem, że dpf się oczywiście wypalał), po trasie
    zapaliła się też kontrolka wymiany oleju. Uznałem, że to zbieg okoliczności, bo
    znajomy zmieniając olej nic nie resetował, więc zresetowałem i jeździłem dalej.

    --bezsensowny ruch z tym Motulem, oplowski/GM dexos 2 jest chyba najtanszym 5w30 no
    chyba ze znajomy ma pare beczek na zbyciu :-)

    Kilka dni temu znowu kontrolka jakości oleju się zapaliła, mimo, że poziom oleju
    wciąż taki sam (teraz już sprawdzam prawie codziennie).

    --czyli juz wiadomo ze nie byl to przypadek, tak czeste wypalanie moze rozrzedzic
    olej co skutkuje wlasnie takimi objawami

    Podjechałem do najbliższego warsztatu i akurat zaczęła się procedura wypalania.
    Mechanik podłączył do kompa i stan zapchania filtra 6%, ostatnia regeneracja 50km
    temu. A filtr się wypala!!!

    -- czyli juz wiadomo ze wypalanie nie zostalo zainicjowane bezposrednio przez ECU a
    wywolal je czujnik DPF (Captiva/Antara z silnikiem Z20DTx jest wyjatkiem)
    link:
    http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/194174-fi
    ltr-czastek-stalych-dpf-fap/

    --Mówił też, że jak by był uszkodzony czujnik ciśnienia dpf (druga moja teoria), to
    nie wypalałby się w ogóle.

    usterka czujnika dpf IMHO zalicza sie do usterek silnika i MUSI byc wyswietlona
    uzytkownikowi ale co moge sobie wyobrazic to nieszczelnosc przewodu, ktore powoduje
    nieprawidlowe dzialanie czujnika

    --Czy ktoś przerabiał podobne objawy? Czy jedynym lekarstwem jak większość
    sugeruje jest wycięcie filtra?

    lecznie poprzez amputacje ? no tak to jest jakas koncepcja :-)

    --Jeżeli diagnozowanie ma pochłonąć koszty 3x większe, to może rzeczywiście... Z
    której strony to ugryźć?

    1 porzadna diagnostyka (opcom/tech 2)
    2 podmianka czujnika dpf aby wykluczyc jego awarie
    3 szukanie nieszczelnosci w ukladzie

    ps1
    u mnie bylo latwo (Zafira B) ikonka z kluczykiem, skasowana ale powracajaca po
    100-200 km (dpf na szczescie wypalal sie normalnie ~1400 km) opcom pokazal
    nieszczelnosc przewodu elastycznego dpf, wiec warsztat z informacja czego szukac ->
    sukces

    w warsztacie (ABC Szczecin) raz dwa znalezli trefne miejsce, przy okazji informujac z
    usmiechem ze ksiegowi GM pojechali po calosci przy zamawianiu tych przewodow i
    zapewne spotkamy sie ponownie ...

    ps2
    sprawdz akcje serwisowe captivy