-
Date: Sat, 30 Apr 2011 12:26:34 +0200
From: Shrek <lskorupka@wirtualna>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303
Thunderbird/3.1.9
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: [DC] Masa kretyń... krytyczna, wamać!
References: <4dba5a38$1@news.home.net.pl> <ipdrt7$9ci$1@inews.gazeta.pl>
<4dbae64c$1@news.home.net.pl> <4dbaecf1$1@news.home.net.pl>
<ipf8jm$p28$1@news.onet.pl> <4dbba419$1@news.home.net.pl>
<ipgjl3$d3$1@inews.gazeta.pl> <4dbbd443$1@news.home.net.pl>
<ipgmpd$9np$1@inews.gazeta.pl>
In-Reply-To: <ipgmpd$9np$1@inews.gazeta.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
NNTP-Posting-Host: 83.142.196.43
Message-ID: <4dbbe3e2$1@news.home.net.pl>
X-Trace: news.home.net.pl 1304159202 83.142.196.43 (30 Apr 2011 12:26:42 +0100)
Organization: home.pl news server
Lines: 69
X-Authenticated-User: l...@p...pl
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2365317
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-04-30 12:03, Bydlę pisze:
>> Jaka była intencja ustawodowacy to nikt do końca nie wie
>
> Ależ to jest jasne, jawne i było zapisane w ustawie: umożliwienie
> wyprzedzenia obiektu poruszającego się o wiele wolniej i
> blokującego/tamującego/utrudniającego normalny ruch.
Załóżmy, że tak, ale skoro użył sformułowania "w celu.. wyprzedzania" to
należy stosować przepisy dotyczące wyprzedzania (a więc i 1m), co
powoduje, że nawet zatrzymanego rowerzysty nie da się zwykle wyprzedzić
tym samym pasem.
Koniec końców ustawodawca uznał, ze ten przepis nie ma sensu i go
wykreslił, co w zasadzie kończy dyskusję.
> Nie. Zapomniej o tym, że znasz treść definicji - skoncentruj się na celu
Nie, nie, nie. Nie po to na początku ustawy definiuje się pojęcia, żeby
o nich zapominać.
> (mam zdanie o masie kretynicznej, o rowerzystach, motorowerzystach,
> motocyklistach, motolotniarzach, trawy kosiarzach, kierowcach bombowców,
> autobusów i samochodów, ale rozmawiamy o przepisie - odnoszę zaś
> wrażenie, że ty o Wściekłym Ataku Ustawodawcy Na Święty Rower - jeśłi
> tak, to w tej części się nie zrozumiemy nigdy, bo ja o przepisie bez
> emocji...)
Źle ci się wydaje. W zimę samochód w lato częściej rower - bez znaczenia
- staram się innym uczestnikom nie utrudniać, jak mogę to ułatwię. A
rower jak rower - tak samo jak samochód, kolejny sprzęt - nie widzę w
nim bóstwa. Na masę nie uczęszczam - byłem raz zobaczyć i dwa razy
później, ale nie na tej piątkowej.
>> Niestety jak się zatrzyma to dalej stoi na prawym pasie, i go blokuje.
>
> Ale ułatwia przetasowanie.
Ale skuteczniej blokuje ruch niż jakby jechał. Jak jedzie to w końcu da
się go wyprzedzić. Jak zatrzyma się na odcinku gdzie nie da się
wyprzedzić to dopiero utrudni ruch. Patrz dalej niż widok za twojej
maski. Za tobą też są inni kierowcy. Już widze twoją reakcję jak stoisz
w korku bez wyraźniej przyczyny, a na jego początku okazuje się, że na
drodze stoi rowerzysta i czeka aż wszyscy przejadą. Chyba przyznasz, że
nie to było celem ustawodawcy?
> To tak samo jak manewrowanie samochodem wśród innych - jeśli inne stoją,
> to jest ci łatwiej - jeśłi jadą - trudniej.
W przypadku samochodów ustawodawca nie narzuca odstępu.
> To tyczy się też różnic prędkości - im bardziej przeszkoda nie jedzie w
> tym samym kierunku, tym szybciej będziesz miał ją za sobą...
Naprawdę ci rowerzyści tak zapieprzają, żeby to był problem?
>> Jak jechał, to jest szansa, że potem da się go wyprzedzić.
>
> Czasem tak, czasem nie.
> W przypadku samochodów - zajmujących większą część pasa działa ta sama
> zasada.
> I dlatego np. wolnobieżne (pojazdy) choć szersze od rowerów (którym
> łatwiej ułatwić innym jazdę) miały podobne zalecenia.
Kombajny też miały się zatrzymywać na prawym pasie?
Shrek.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.04.11 12:32 Shrek
- 30.04.11 12:33 Shrek
- 30.04.11 12:34 Shrek
- 30.04.11 12:40 Cavallino
- 30.04.11 12:42 Cavallino
- 30.04.11 12:44 Shrek
- 30.04.11 12:45 Shrek
- 30.04.11 12:49 J.F.
- 30.04.11 12:49 Cavallino
- 30.04.11 12:51 Cavallino
- 30.04.11 12:54 Shrek
- 30.04.11 12:58 Shrek
- 30.04.11 13:00 Shrek
- 30.04.11 15:44 J.F.
- 30.04.11 15:51 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=