  • Data: 2011-04-30 12:26:34
    Temat: Re: [DC] Masa kretyń... krytyczna, wamać!
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-04-30 12:03, Bydlę pisze:

    > Ależ to jest jasne, jawne i było zapisane w ustawie: umożliwienie
    > wyprzedzenia obiektu poruszającego się o wiele wolniej i
    > blokującego/tamującego/utrudniającego normalny ruch.

    Załóżmy, że tak, ale skoro użył sformułowania "w celu.. wyprzedzania" to
    należy stosować przepisy dotyczące wyprzedzania (a więc i 1m), co
    powoduje, że nawet zatrzymanego rowerzysty nie da się zwykle wyprzedzić
    tym samym pasem.

    Koniec końców ustawodawca uznał, ze ten przepis nie ma sensu i go
    wykreslił, co w zasadzie kończy dyskusję.

    > Nie. Zapomniej o tym, że znasz treść definicji - skoncentruj się na celu

    Nie, nie, nie. Nie po to na początku ustawy definiuje się pojęcia, żeby
    o nich zapominać.

    > (mam zdanie o masie kretynicznej, o rowerzystach, motorowerzystach,
    > motocyklistach, motolotniarzach, trawy kosiarzach, kierowcach bombowców,
    > autobusów i samochodów, ale rozmawiamy o przepisie - odnoszę zaś
    > wrażenie, że ty o Wściekłym Ataku Ustawodawcy Na Święty Rower - jeśłi
    > tak, to w tej części się nie zrozumiemy nigdy, bo ja o przepisie bez
    > emocji...)

    Źle ci się wydaje. W zimę samochód w lato częściej rower - bez znaczenia
    - staram się innym uczestnikom nie utrudniać, jak mogę to ułatwię. A
    rower jak rower - tak samo jak samochód, kolejny sprzęt - nie widzę w
    nim bóstwa. Na masę nie uczęszczam - byłem raz zobaczyć i dwa razy
    później, ale nie na tej piątkowej.

    > Ale ułatwia przetasowanie.

    Ale skuteczniej blokuje ruch niż jakby jechał. Jak jedzie to w końcu da
    się go wyprzedzić. Jak zatrzyma się na odcinku gdzie nie da się
    wyprzedzić to dopiero utrudni ruch. Patrz dalej niż widok za twojej
    maski. Za tobą też są inni kierowcy. Już widze twoją reakcję jak stoisz
    w korku bez wyraźniej przyczyny, a na jego początku okazuje się, że na
    drodze stoi rowerzysta i czeka aż wszyscy przejadą. Chyba przyznasz, że
    nie to było celem ustawodawcy?

    > To tak samo jak manewrowanie samochodem wśród innych - jeśli inne stoją,
    > to jest ci łatwiej - jeśłi jadą - trudniej.

    W przypadku samochodów ustawodawca nie narzuca odstępu.

    > To tyczy się też różnic prędkości - im bardziej przeszkoda nie jedzie w
    > tym samym kierunku, tym szybciej będziesz miał ją za sobą...

    Naprawdę ci rowerzyści tak zapieprzają, żeby to był problem?

    > Czasem tak, czasem nie.
    > W przypadku samochodów - zajmujących większą część pasa działa ta sama
    > zasada.
    > I dlatego np. wolnobieżne (pojazdy) choć szersze od rowerów (którym
    > łatwiej ułatwić innym jazdę) miały podobne zalecenia.

    Kombajny też miały się zatrzymywać na prawym pasie?

    Shrek.