-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Bydlę <p...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: [DC] Masa kretyń... krytyczna, wamać!
Date: Sat, 30 Apr 2011 12:03:25 +0200
Organization: Mac?winka
Lines: 118
Message-ID: <ipgmpd$9np$1@inews.gazeta.pl>
References: <4dba5a38$1@news.home.net.pl> <ipdrt7$9ci$1@inews.gazeta.pl>
<4dbae64c$1@news.home.net.pl> <4dbaecf1$1@news.home.net.pl>
<ipf8jm$p28$1@news.onet.pl> <4dbba419$1@news.home.net.pl>
<ipgjl3$d3$1@inews.gazeta.pl> <4dbbd443$1@news.home.net.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-72-151-190.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1304157805 9977 89.72.151.190 (30 Apr 2011 10:03:25 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 30 Apr 2011 10:03:25 +0000 (UTC)
X-User: naprawdetrzezwy
User-Agent: Unison/1.8.1
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2365309
[ ukryj nagłówki ]On 2011-04-30 11:19:59 +0200, Shrek <lskorupka@wirtualna> said:
> W dniu 2011-04-30 11:09, Bydlę pisze:
>
>>>> Kluczowe jest "w celu ułatwienia wyprzedzania." - dlatego Twoje
>>>> historyjki z wąskich uliczek starego miasta możesz sobie darować :)
>>>
>>> Kluczowe jest, że nie da się zatrzymać, tak żeby ułatwić wyprzedzanie
>>
>> Kluczowe jest, że trzeba posługiwać się kilkoma rzeczmi naraz: językiem
>> polskim, treścią ustawy i intencją ustawodawcy.
>> Jeśli rozum delikwenta nie pozwala na takie rozproszenie uwagi, to
>> analizuje (delikwent) tylko fragment i dlatego zawsze wyjdzie mu bzdura.
>
> Ten przepis był sprzeczny sam w sobie z definicji.
Nie był.
Ale - pisałem o tym - trzeba na raz pamiętać o kilku elementach.
To jest proste.
Lecz jeśli ktoś się przyczepi _tylko_ definicji wyprzedzania, to zawsze
wyjdzie mu głupota, bo zgubi wtedy całą resztę.
:-)
> Jaka była intencja ustawodowacy to nikt do końca nie wie
Ależ to jest jasne, jawne i było zapisane w ustawie: umożliwienie
wyprzedzenia obiektu poruszającego się o wiele wolniej i
blokującego/tamującego/utrudniającego normalny ruch.
>
>>> Więc literalnie nie dało się stosować.
>>
>> Ależ da się - to jest elementarne.
> Niby jak? Zatrzymasz się, to zamiast ułatwić to uniemożliwisz wyprzedzanie.
Nie. Zapomniej o tym, że znasz treść definicji - skoncentruj się na
celu tamtego przepisu.
Co jest celem?
Zmiana kolejności pojazdów.
Jak ją uzyskać?
Ułatwić wyprzedzenie.
Jak?
Przez zjad na prawo.
A jeśli nie pomoże?
To nawet trzeba będzie się zatrzymać.
I już.
Proste niczym konstrukcja cepa.
(oczywiście nie zadziała, gdy rowerzysta wywiesi sztandar z napisem: "A
ja wiem co to jest wyprzedzanie!")
>
>>> A jak interpretować celowo, to zaczyna być wątpliwe - co ci da że
>>> będzie stał zamiast jechać?
Przecież to było napisane na początku tego przepisu - wspominałem, że
trzeba to wszystko na raz analizować?
Zmiana kolejności pojazdów.
>>
>> Zniknie problem który stwarza.
>
> To jakby również rowerzysta zniknął.
Tak.
Tak samno, gdyby zniknął pojazd usiłujący wyprzedzać rowerzystę.
(mam zdanie o masie kretynicznej, o rowerzystach, motorowerzystach,
motocyklistach, motolotniarzach, trawy kosiarzach, kierowcach
bombowców, autobusów i samochodów, ale rozmawiamy o przepisie - odnoszę
zaś wrażenie, że ty o Wściekłym Ataku Ustawodawcy Na Święty Rower -
jeśłi tak, to w tej części się nie zrozumiemy nigdy, bo ja o przepisie
bez emocji...)
> Niestety jak się zatrzyma to dalej stoi na prawym pasie, i go blokuje.
Ale ułatwia przetasowanie.
To tak samo jak manewrowanie samochodem wśród innych - jeśli inne
stoją, to jest ci łatwiej - jeśłi jadą - trudniej.
To tyczy się też różnic prędkości - im bardziej przeszkoda nie jedzie w
tym samym kierunku, tym szybciej będziesz miał ją za sobą...
> Jak jechał, to jest szansa, że potem da się go wyprzedzić.
Czasem tak, czasem nie.
W przypadku samochodów - zajmujących większą część pasa działa ta sama zasada.
I dlatego np. wolnobieżne (pojazdy) choć szersze od rowerów (którym
łatwiej ułatwić innym jazdę) miały podobne zalecenia.
> Jak stoi to ciągle blokuje, bo przecież nadjeżdzają kolejne samochody.
No. Ale już się nie porusza - uczciwie przyznasz, że stojący ławiej
zostawić styłu, niż jadący i blokujący ruch.
(pamiętasz, że nie było mowy o bezwględnym zakazie poruszania
się rowerami, a o sytuachach konfliktowych?)
>
>>> Czy intencją ustawodawcy było, żeby...
>>
>> ...żeby rozwiązać problem.
>> I już.
>
> No i rozwiązał, wycofując się z tego zapisu.
No.
Wciąż jednak nie zmienia to poprawności i logiczności tego zniknętego.
:-)
--
Bydlę
Następne wpisy z tego wątku
- 30.04.11 12:04 Shrek
- 30.04.11 12:15 J.F.
- 30.04.11 12:20 Cavallino
- 30.04.11 12:23 Cavallino
- 30.04.11 12:26 Shrek
- 30.04.11 12:32 Shrek
- 30.04.11 12:33 Shrek
- 30.04.11 12:34 Shrek
- 30.04.11 12:40 Cavallino
- 30.04.11 12:42 Cavallino
- 30.04.11 12:44 Shrek
- 30.04.11 12:45 Shrek
- 30.04.11 12:49 J.F.
- 30.04.11 12:49 Cavallino
- 30.04.11 12:51 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=