-
Data: 2011-04-30 12:03:25
Temat: Re: [DC] Masa kretyń... krytyczna, wamać!
Od: Bydlę <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2011-04-30 11:19:59 +0200, Shrek <lskorupka@wirtualna> said:
> W dniu 2011-04-30 11:09, Bydlę pisze:
>
>>>> Kluczowe jest "w celu ułatwienia wyprzedzania." - dlatego Twoje
>>>> historyjki z wąskich uliczek starego miasta możesz sobie darować :)
>>>
>>> Kluczowe jest, że nie da się zatrzymać, tak żeby ułatwić wyprzedzanie
>>
>> Kluczowe jest, że trzeba posługiwać się kilkoma rzeczmi naraz: językiem
>> polskim, treścią ustawy i intencją ustawodawcy.
>> Jeśli rozum delikwenta nie pozwala na takie rozproszenie uwagi, to
>> analizuje (delikwent) tylko fragment i dlatego zawsze wyjdzie mu bzdura.
>
> Ten przepis był sprzeczny sam w sobie z definicji.
Nie był.
Ale - pisałem o tym - trzeba na raz pamiętać o kilku elementach.
To jest proste.
Lecz jeśli ktoś się przyczepi _tylko_ definicji wyprzedzania, to zawsze
wyjdzie mu głupota, bo zgubi wtedy całą resztę.
:-)
> Jaka była intencja ustawodowacy to nikt do końca nie wie
Ależ to jest jasne, jawne i było zapisane w ustawie: umożliwienie
wyprzedzenia obiektu poruszającego się o wiele wolniej i
blokującego/tamującego/utrudniającego normalny ruch.
>
>>> Więc literalnie nie dało się stosować.
>>
>> Ależ da się - to jest elementarne.
> Niby jak? Zatrzymasz się, to zamiast ułatwić to uniemożliwisz wyprzedzanie.
Nie. Zapomniej o tym, że znasz treść definicji - skoncentruj się na
celu tamtego przepisu.
Co jest celem?
Zmiana kolejności pojazdów.
Jak ją uzyskać?
Ułatwić wyprzedzenie.
Jak?
Przez zjad na prawo.
A jeśli nie pomoże?
To nawet trzeba będzie się zatrzymać.
I już.
Proste niczym konstrukcja cepa.
(oczywiście nie zadziała, gdy rowerzysta wywiesi sztandar z napisem: "A
ja wiem co to jest wyprzedzanie!")
>
>>> A jak interpretować celowo, to zaczyna być wątpliwe - co ci da że
>>> będzie stał zamiast jechać?
Przecież to było napisane na początku tego przepisu - wspominałem, że
trzeba to wszystko na raz analizować?
Zmiana kolejności pojazdów.
>>
>> Zniknie problem który stwarza.
>
> To jakby również rowerzysta zniknął.
Tak.
Tak samno, gdyby zniknął pojazd usiłujący wyprzedzać rowerzystę.
(mam zdanie o masie kretynicznej, o rowerzystach, motorowerzystach,
motocyklistach, motolotniarzach, trawy kosiarzach, kierowcach
bombowców, autobusów i samochodów, ale rozmawiamy o przepisie - odnoszę
zaś wrażenie, że ty o Wściekłym Ataku Ustawodawcy Na Święty Rower -
jeśłi tak, to w tej części się nie zrozumiemy nigdy, bo ja o przepisie
bez emocji...)
> Niestety jak się zatrzyma to dalej stoi na prawym pasie, i go blokuje.
Ale ułatwia przetasowanie.
To tak samo jak manewrowanie samochodem wśród innych - jeśli inne
stoją, to jest ci łatwiej - jeśłi jadą - trudniej.
To tyczy się też różnic prędkości - im bardziej przeszkoda nie jedzie w
tym samym kierunku, tym szybciej będziesz miał ją za sobą...
> Jak jechał, to jest szansa, że potem da się go wyprzedzić.
Czasem tak, czasem nie.
W przypadku samochodów - zajmujących większą część pasa działa ta sama zasada.
I dlatego np. wolnobieżne (pojazdy) choć szersze od rowerów (którym
łatwiej ułatwić innym jazdę) miały podobne zalecenia.
> Jak stoi to ciągle blokuje, bo przecież nadjeżdzają kolejne samochody.
No. Ale już się nie porusza - uczciwie przyznasz, że stojący ławiej
zostawić styłu, niż jadący i blokujący ruch.
(pamiętasz, że nie było mowy o bezwględnym zakazie poruszania
się rowerami, a o sytuachach konfliktowych?)
>
>>> Czy intencją ustawodawcy było, żeby...
>>
>> ...żeby rozwiązać problem.
>> I już.
>
> No i rozwiązał, wycofując się z tego zapisu.
No.
Wciąż jednak nie zmienia to poprawności i logiczności tego zniknętego.
:-)
--
Bydlę
Następne wpisy z tego wątku
- 30.04.11 12:04 Shrek
- 30.04.11 12:15 J.F.
- 30.04.11 12:20 Cavallino
- 30.04.11 12:23 Cavallino
- 30.04.11 12:26 Shrek
- 30.04.11 12:32 Shrek
- 30.04.11 12:33 Shrek
- 30.04.11 12:34 Shrek
- 30.04.11 12:40 Cavallino
- 30.04.11 12:42 Cavallino
- 30.04.11 12:44 Shrek
- 30.04.11 12:45 Shrek
- 30.04.11 12:49 J.F.
- 30.04.11 12:49 Cavallino
- 30.04.11 12:51 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-06-27 A co mnie to koooorwa obchodzi?
- 2024-06-28 nawigacja satelitarna
- 2024-06-28 SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
- 2024-06-27 położyłem kafelki
- 2024-06-28 Łódź => International Freight Forwarder <=
- 2024-06-28 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-06-28 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-28 Sopot => Team Leader E-Commerce for Foreign Markets <=
- 2024-06-28 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=