  • 21. Data: 2011-05-18 13:33:16
    Temat: Re: [DC] Betonowe bariery
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Komuch z Ciebie wyszedł co chce decydować co jest bezpieczniejsze dla
    > innych.

    O tym co jest bezpieczne, a co nie, nie decyduje ja, komuchy, Komisja
    Europejska, czy ktokolwiek inny. O tym decyduja wylacznie prawa fizyki.
    Betonowa bariera nie jest w stanie pochlonac energii na swoje
    odksztalcenie. Metalowa i owszem. Samochod dalej nie pojedzie, ale
    uczestnicy kolizji maja szanse przezyc. Przy zderzeniu z betonem szansy
    nie ma. Cale szczescie, ze ten Slowak jechal dostawczym, w osobowce
    bylby mielonka.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 22. Data: 2011-05-18 13:36:42
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Jak na razie, to kierowca-gapa autobusu doprowadził do katastrofy z
    > BRAKU barierek.

    Barierki ustawione wzdluz pasa spowodowalyby odbicie pojazdu, ustawione
    w poprzek powoduja zwykle trudne do zidentyfikowania zwloki.
    Masz w samochodzie poduszke powietrzna, czy kolec na kierownicy?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 23. Data: 2011-05-18 13:44:24
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Nie - najlepiej jak TIR rozpierdoli autobus miejski pełen ludzi, bo nie
    > zauważył końca pasa.

    Musialaby byc ekstremalnie duza roznica predkosci, zeby:
    - spowodowac duze szkody w pojazdach jadacych W TYM SAMYM KIERUNKU.
    - musialby miec naprawde spora predkosc i mase by przebic metalowe
    bariery, a przedtem nie wyhamowac gdy zacznie podskakiwac na progach
    zwalniajacych.
    Da sie to zrobic tak, by kierowca owszem dostal nauczke, ale bez
    koszmarnych konsekwencji (glownie dla rodziny, bo jemu juz wszystko jedno).

    > Ja tam mimo wszystko wolę jak konsekwencje ponoszą sprawcy wypadków, niż
    > postronni.

    Ja tam wole nawet stracic samochod niz zycie, ale ja truskawki cukrem...

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 24. Data: 2011-05-18 13:48:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Pawel,

> [...]

    > w poprzek powoduja zwykle trudne do zidentyfikowania zwloki.
    > Masz w samochodzie poduszke powietrzna, czy kolec na kierownicy?

    A kto mówi o barierce w poprzek? Odbicie się od barierki wzdłuż drogi
    chyba jednak jest bezpieczniejsze od zjazdu ze skarpy.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 25. Data: 2011-05-18 16:23:27
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2011-05-18 13:48, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > A kto mówi o barierce w poprzek? Odbicie się od barierki wzdłuż drogi
    > chyba jednak jest bezpieczniejsze od zjazdu ze skarpy.

    http://m.onet.pl/_m/f0f8892e2a5042de9f66df04e7e15971
    ,20,53.jpg

    --

    memento lorem ipsum

  • 26. Data: 2011-05-18 16:46:42
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-05-18 16:23, elmer radi radisson pisze:

    > http://m.onet.pl/_m/f0f8892e2a5042de9f66df04e7e15971
    ,20,53.jpg

    Wymarzone miejsce dla samobójców.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 27. Data: 2011-05-18 16:49:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "masti" <g...@t...hell> napisał w
    > Dnia pięknego Tue, 17 May 2011 20:33:34 +0200 osobnik zwany Adam
    > Szewczak
    >
    > a jaki masz z tym problem? że ktoś próbował zacwaniaczyć i barier
    > pokzał
    > mu jego miejsce?

    Uwazaj zeby kiedys tobie barier nie pokazal miejsca, noca, w obcym
    miescie, zima :-P
    Wszystko z glowa.

    Akurat te co pokazuja to wygladaja na w miare sensownie ustawione,
    ale pomalowane musza bycprzytym dobrze.

    J.

  • 28. Data: 2011-05-18 17:16:08
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-05-18 13:33, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Powitanko,

    > O tym co jest bezpieczne, a co nie, nie decyduje ja, komuchy, Komisja
    > Europejska, czy ktokolwiek inny. O tym decyduja wylacznie prawa fizyki.

    Skoro tak, to czemu nie dyskutujesz z fizyką, tylko w kółko krytykujesz
    wszystkie rozwiązanie, które Tobie nie odpowiadają? Jak wiem, że jak
    ktoś chce psa uderzyć to kij znajdzie. Dodam jeszcze, że o
    bezpieczeństwie nie decydują wyłącznie prawa fizyki, a wręcz bym
    stwierdził, że ta fizyka zaczyna mieć znaczenie w momencie, kiedy
    ktoś przyczynia się do niebezpiecznej sytuacji. W sumie sam wpadłeś
    z tą fizyką we własne sidła - skoro o bezpieczeństwo mają decydować
    wyłącznie prawa fizyki to w sumie jedynym racjonalnym wnioskiem
    byłoby wprowadzenie ograniczenia prędkości wszędzie, ponieważ
    energia kinetyczna (jak i droga hamowania) rośnie z kwadratem
    prędkości. Ty jednak będziesz twierdził, że ograniczenia prędkości
    to bzdura i dodatkowo narusza to wolność jednostki.

    > Betonowa bariera nie jest w stanie pochlonac energii na swoje
    > odksztalcenie. Metalowa i owszem. Samochod dalej nie pojedzie, ale
    > uczestnicy kolizji maja szanse przezyc.

    Skoro fizyka decyduje to niech zwolnią. Nikomu się wtedy nic nie
    stanie.

    > Przy zderzeniu z betonem szansy nie ma.

    Jw.

    > Cale szczescie, ze ten Slowak jechal dostawczym, w osobowce
    > bylby mielonka.

    Ta, jasne. Powinni jeszcze tę mielonkę w wiadomościach pokazać.

  • 29. Data: 2011-05-18 18:30:42
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-05-18 13:44, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Musialaby byc ekstremalnie duza roznica predkosci, zeby:
    > - spowodowac duze szkody w pojazdach jadacych W TYM SAMYM KIERUNKU.

    Tam bywa duża różnica prędkości - to jest pas, który ma umożliwić
    bezpieczny wjazd na drogę o parametrach drogi ekspresowej (no z buspasem
    zamiast awaryjnego).

    > - musialby miec naprawde spora predkosc i mase by przebic metalowe
    > bariery, a przedtem nie wyhamowac gdy zacznie podskakiwac na progach
    > zwalniajacych.

    Fakt, że lepiej by było dać energochłonną. Choć z drugiej strony -
    wcześniej na rozjeździe - dalej na Tarchomin - S8 jest dopiero
    idiotyczna energochłonna - wychodzi z ziemi, odrywa samochód od ziemi
    uniemożliwiając hamowanie i zmianę kierunku i... prowadzi prosto na masz
    zajebistej latarni...

    > Da sie to zrobic tak, by kierowca owszem dostal nauczke, ale bez
    > koszmarnych konsekwencji (glownie dla rodziny, bo jemu juz wszystko jedno).

    Wszystko się da - np odsunąć latarnie na 5 metrów od jezdni, ale się
    tego raczej nie robi. Sorry, jak ktoś wypada z jezdni na prostym
    odcinku, to raczej jego wina (chyba że ktoś go zepchnął). Lepiej jak sam
    się zabiję, niż innych.

    > Ja tam wole nawet stracic samochod niz zycie, ale ja truskawki cukrem...

    Każdy rozsądny tak woli.

    Shrek.

  • 30. Data: 2011-05-18 19:56:12
    Od: Kazimierz Uromski <l...@d...kropka.kom>

    On 18.05.2011 16:23, elmer radi radisson wrote:

    > http://m.onet.pl/_m/f0f8892e2a5042de9f66df04e7e15971
    ,20,53.jpg

    Widać rozjeżdżony trawnik, którym jeżdżą prawdziwi miszcze...
    Fakt konieczności wydzielenia tego miejsca jest IMHO dość oczywisty,
    zastanawiam się w sumie tylko dlaczego ZDM tak upiera się przy tym
    betonie? Jeśli w ZDM jest aż tylu fanów "rozwiązania wiecznie
    tymczasowego" to może model amerykański, tj. plastikowe beczki z wodą?
    Samochód zniszczą na pewno, zawartości samochodu* już nie,

    *-pomijając 126p