    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [DC] Betonowe bariery
    Date: Wed, 18 May 2011 17:16:08 +0200

    W dniu 2011-05-18 13:33, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Powitanko,

    > O tym co jest bezpieczne, a co nie, nie decyduje ja, komuchy, Komisja
    > Europejska, czy ktokolwiek inny. O tym decyduja wylacznie prawa fizyki.

    Skoro tak, to czemu nie dyskutujesz z fizyką, tylko w kółko krytykujesz
    wszystkie rozwiązanie, które Tobie nie odpowiadają? Jak wiem, że jak
    ktoś chce psa uderzyć to kij znajdzie. Dodam jeszcze, że o
    bezpieczeństwie nie decydują wyłącznie prawa fizyki, a wręcz bym
    stwierdził, że ta fizyka zaczyna mieć znaczenie w momencie, kiedy
    ktoś przyczynia się do niebezpiecznej sytuacji. W sumie sam wpadłeś
    z tą fizyką we własne sidła - skoro o bezpieczeństwo mają decydować
    wyłącznie prawa fizyki to w sumie jedynym racjonalnym wnioskiem
    byłoby wprowadzenie ograniczenia prędkości wszędzie, ponieważ
    energia kinetyczna (jak i droga hamowania) rośnie z kwadratem
    prędkości. Ty jednak będziesz twierdził, że ograniczenia prędkości
    to bzdura i dodatkowo narusza to wolność jednostki.

    > Betonowa bariera nie jest w stanie pochlonac energii na swoje
    > odksztalcenie. Metalowa i owszem. Samochod dalej nie pojedzie, ale
    > uczestnicy kolizji maja szanse przezyc.

    Skoro fizyka decyduje to niech zwolnią. Nikomu się wtedy nic nie
    stanie.

    > Przy zderzeniu z betonem szansy nie ma.

    Jw.

    > Cale szczescie, ze ten Slowak jechal dostawczym, w osobowce
    > bylby mielonka.

    Ta, jasne. Powinni jeszcze tę mielonkę w wiadomościach pokazać.