  • Data: 2009-10-24 17:51:59
    Temat: Re: D60 i Nikkor 70-300VR, czy Sigma 70-300?
    Od: slaweks <s...@s...cz> szukaj wiadomości tego autora

    On 24 Paź, 18:40, Gusioo <f...@g...com> wrote:
    > 1. Nikkor AF-S VR 70-300 mm f/4.5-5,6 G IF-ED
    > 2. Sigma 70-300 mm f/4-5.6 APO DG MACRO

    > Jeszcze jedno pytanie: Nikkor będzie działał bez problemów z D60? Niby
    > format DX i nie jestem pewien, czy to "zażre".

    On Jest AF-S.
    Sprawdź czy ta Sigma jest w wersji z silnikiem.
    Oraz przejdź się (najlepiej w jakiś jasny dzień) do sklepu.
    Weź korpus ze sobą i podepnij 70-300 Nikona i ustaw expozycje na
    manual.
    Porównaj jak wychodzą zdjęcia bez/z stabilizacją. Nie kupuj w ciemno.
    W moim przypadku
    dopiero drugi obiektyw był sprawny.

    Stabilizacja przydaje się tylko w wąskim zakresie bo ciemne szkło i
    tak nie pozwoli Tobie
    zejść z czasem naświetlania dla obiektów dynamicznych - będą i tak
    rozmazane chociaż tło będzie ok.
    Pomoże oczywiście z drganiami na dłuższych ogniskowych.

    Dla ciekawości możesz ustawić sobie przesłone 5.6 w obecnym obiektywie
    i sprawdzić
    w jakich warunkach ten obiektyw się nie sprawdzi. Łącznie jak szumi na
    wyższych ISO.
    I o jakiej porze dnia będzie do "odstawki"