  • Data: 2020-03-05 16:33:22
    Temat: Re: Czyżbym wykrakal?
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2020-03-05 o 12:54 +0100, RadoslawF napisał:
    > Pomijając fantastyczną możliwość że kosmici sprezentują na
    > cudowną technikę i zbudujemy pojazdy tanie, nie wymagające paliw
    > płynnych i długiego czasu "tankowania".

    Levdeo i5: wygląda jak zupełnie normalny samochód, wcale nie jakiś
    malutki, zasięg (ponoć) 250 km, Vmax 100 km/h, w chinach do nabycia
    (jeśli dobrze rozumiem) za ok. 10K euro (75 tys. juanów).

    https://youtu.be/EdLt4lXDIiM

    https://www.chinapev.com/ev-2/levdeo/levdeo-launched
    -i3i5i9-pure-ev-in-china-market/

    I to jest coś, co ja, pospolity wieśniak, rozważyłbym zupełnie
    poważnie. 250 km to tyle co mi potrzeba żeby dojechać do dużego miasta
    i wrócić (z drobnym zapasem), a 100 km/h to prędkość którą osiągam może
    dwa razy do roku. Tylko że cena jest zdaje się po odjęciu jakichś ich
    (chińskich) dopłat, nie umiem się doszukać ile ich jest, bo nie
    ogarniam tych ich krzaczków. Ale widać, że przy odpowiednim podejściu
    technologicznym oraz woli politycznej - da się. Bez czekania na
    kosmitów.

    Mateusz