-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.c139-55.icpnet
.pl!not-for-mail
From: Cavallino <C...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Czyżbym wykrakal?
Date: Wed, 4 Mar 2020 07:50:03 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <r3nj2q$5k0$1$Cav@news.chmurka.net>
References: <7...@g...com>
<5e5bfde2$0$560$65785112@news.neostrada.pl>
<5e5cd3f5$0$17349$65785112@news.neostrada.pl>
<5e5cec67$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
<r3jhkf$1ro$2@news.icm.edu.pl> <r3johi$vcu$1@gioia.aioe.org>
<5271347060$20200303100210@squadack.com> <r3m1do$1nuc$2@gioia.aioe.org>
<7419480623$20200303191750@squadack.com> <r3momv$1f65$1@gioia.aioe.org>
NNTP-Posting-Host: c139-55.icpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Wed, 4 Mar 2020 06:50:02 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
posting-host="c139-55.icpnet.pl:85.221.139.55"; logging-data="5760";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.5.0
X-Antivirus-Status: Clean
X-Antivirus: Avast (VPS 200303-0, 03.03.2020), Outbound message
Content-Language: pl
In-Reply-To: <r3momv$1f65$1@gioia.aioe.org>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2673007
[ ukryj nagłówki ]W dniu 04-03-2020 o 00:19, andal pisze:
> On Tue, 03 Mar 2020 19:17:49 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
>
>> Hello andal,
>>
>> Tuesday, March 3, 2020, 5:42:32 PM, you wrote:
>>
>> [...]
>>
>>> moj punkt: pojazdy elektryczne zanim znajda sie w ruchu powoduja te co2
>>> i ten azot
>>
>> W szkołę cegłami rzucałeś? Azot stanowi 78% powietrza którym oddychasz.
>> Wdychasz go i wydychasz. Każdy proces spalania w powietrzu
>> atmosferycznym powoduje, że azot pobierany z powietrzem pojawia się w
>> spalinach.
>>
>>> przez to ze musza byc powolane do zycia, produkcja tych blach,
>>> drutow miedzianych, karoserii itd itp
>>
>> Jasne, bo produkcja samochodów spalinowych przebiega bez CO2. Nie mają
>> blach, karoserii, żeliwa na blok, aluminium na głowice. Produkcja paliw
>> i olejów też przecież nie wymaga energii i nie zanieczyszcza - sama
>> błogość.
>>
>>> czy gdzies jest jakies zestawienie/balans ile trzeba zanieczyscic teraz
>>> zeby byc czysciejszym pozniej?
>>
>> Szukaj. W sieci znajdziesz dowolne informacje. Dopasujesz sobie sam,
>> co będzie pasowało do tezy, którą chcesz udowodnić.
>>
>> Uprzedzając: akumulatory podlegają recyklingowi a zanim do niego
>> dojdzie, to mogą - po niezbędnych wymianach uszkodzonych ogniw -
>> posłużyć przez lata jako magazyny energii. Poczytaj o Tesla PowerWall.
>
>
> tezy zadnej nie stawialem
>
> prawdy nie jest latwo dociec
>
> ale "ile trzeba stracic zeby mozna bylo zarobic" ?
Tracisz głównie czas i wolność - bo musisz je poswięcić na łądowanie w
trasie i takie jej planowanie, żeby zasięg pozwolił dojechać od
ładowarki do ładowarki.
Na nowym aucie elektrycznym, porównywalnym ze spalinowym, przez pierwsze
kilka lat jesteś w plecy - przykładowo na Nissanie Leaf, dopiero po 2
latach wychodzisz na zero, biorąc pod uwagę różnicę wartości w stosunku
do podobnie wyposażonego kompakta, o podobnej mocy, ale rozsądnej cenie.
Ale - obecnie, jeśli tym kompaktem będzie np. nowy Golf, to od razu masz
taką samą cenę, więc od razu jesteś do przodu. ;-)
Następne wpisy z tego wątku
- 04.03.20 09:01 z
- 04.03.20 09:02 Cavallino
- 04.03.20 09:51 cyklista
- 04.03.20 10:15 Cavallino
- 04.03.20 10:42 robot
- 04.03.20 13:25 RoMan Mandziejewicz
- 04.03.20 13:34 Cavallino
- 04.03.20 13:45 z
- 04.03.20 13:57 Zenek Kapelinder
- 04.03.20 14:16 WS
- 04.03.20 15:06 Kris
- 04.03.20 15:13 z
- 04.03.20 15:15 z
- 04.03.20 15:16 Cavallino
- 04.03.20 15:22 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=