  • 11. Data: 2014-05-13 19:45:06
    Temat: Re: Czyżby ustawiony przetarg w ZUS na samochody?
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    news:lktj47$q65$1@node2.news.atman.pl...

    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    trada.pl...

    > Za ustawianie przetargu.
    > Jego celem nie jest takie ustawienie parametrów, żeby pasowała jedna
    > sztuka, tylko żeby był jak największy wybór.

    > Problem w tym, że to nie było dla prezesa, tylko dla jakichś pionków z
    > regionów.

    wielkie halo, 2 szt dla zarzadu, mogli zdecydowanie drozsze opcje sobie
    wybrac

    "ZUS sfinalizował zamówienie 6 maja 2014 r. na 294 963,84 zł, w wyniku czego
    na 4 lata do użytku zarządu Zakładu trafiły dwie Skody Superb."

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 12. Data: 2014-05-13 20:00:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Problem w tym, że to nie było dla prezesa, tylko dla jakichś pionków z
    > regionów.

    Nawet mnie nie denerwuj!

  • 13. Data: 2014-05-13 20:00:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > A za co ? Gdyby dlugosc miala miec dokladnie 4821 to moze I tak, ale
    > jak pan/i prezes chce wygodnie jezdzic to trzeba podac minima, bo
    > inaczej malucha jej wcisna.

    A nie mozna podac minima tak, zeby wszystkie auta w danej klasie się
    łapały?
    Od początku mówiło sie o tym przetargu ze ustawiony pod firme.
    Przeciez takie ustawianie warunków to przestepstwo!

    > Pewnie ktos sie do Superba przymierzyl, pasowalo, to zamowienie tak
    > napisal. Co mnie nie dziwi, bo to prawdziwie dyrektorskie auto I
    > niedrogie (w swojej klasie). Ale jak sie znajdzie tansze I wieksze -
    > to wygra.

    Czyli tylko niekompetencja?

    > Ze tam cytrynie zabraklo 2mm ... jakas granica musiala byc, zawsze
    > jakiemus zabraknie. No chyba ze ktos dobrze wie ze cytryna nie ...
    > jesli niechec uzasadniona lepiej niz "citroen daje za male lapowki"
    > to czemu nie .

    Auta sa podzielone na klasy.
    Nie dało się tak zrobić zeby łapały się wszystkie auta w danej klasie? Albo
    przynajmniej wiekszosc a nie 2 + wynalazki w kosmicznych cenach?

    > Pozostaje glowna kwestia czy prezes zus w ogole powinien miec
    > sluzbowe auto dyrektorskiej klasy.

    A to jest kolejna sprawa. Dla kogo te auta?

  • 14. Data: 2014-05-13 20:37:27
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2014-05-13 19:00, Cavallino pisze:

> [...]
    > Jego celem nie jest takie ustawienie parametrów, żeby pasowała jedna
    > sztuka, tylko żeby był jak największy wybór.
    Jakie ustawienie? Zamawiający może opisać przedmiot zamówienia jak chce.
    Jego święte prawo. Ustawiony przetarg byłby wtedy gdyby SIWZ wskazywał
    na wykonawcę a tutaj tak nie jest po podmiotów, które mogą
    wypożyczyć/użyczyć czy co tam było te samochody ZUSowi jest pewnie z
    kilka setek w Polsce. Idąc tym torem myślenia (odnośnie opisu przedmiotu
    zamówienia bardzo ogólnego, żeby był wybór) chciałbyś żeby np sprzęt
    medyczny, którym będziesz leczony Ty czy Twoja rodzina też był opisywany
    w taki ogólny sposób? Np nici chirurgiczne, leki, narzędzia chirurgiczne
    czy sprzęt do diagnostyki obrazowej? Wybór będzie wielki zapewniam Cię
    ale nie będziesz się chciał tam leczyć. W naszych durnych realiach PZP
    jest stosowane w 99% przypadków wg. zasady 100%...
    Pomijam tutaj zasadność takiego postępowania (to czy te samochody sa tam
    potrzebne czy nie) a odnoszę się tylko do tego że prztarg jest ustawiony.

    --
    Qlfon, Lublin

  • 15. Data: 2014-05-13 20:43:21
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Qlfon" <r...@l...pl> napisał w wiadomości grup

    trada.pl...

    > Jakie ustawienie? Zamawiający może opisać przedmiot zamówienia jak chce.

    A nie powinien.
    Zresztą - gdyby było jak piszesz, to napisaliby wprost, że chodzi o Superba.
    A że nie piszą, tylko kombinują, to znaczy że nie jest jak piszesz.

> [...]
    > czy co tam było te samochody ZUSowi jest pewnie z kilka setek w Polsce.

    A mogłoby być kilka tysięcy.

> [...]
    > zamówienia bardzo ogólnego, żeby był wybór) chciałbyś żeby np sprzęt
    > medyczny, którym będziesz leczony Ty czy Twoja rodzina też był opisywany w

    A co, myślisz, że upieranie się przy producencie i modelu nici to faktyczna
    potrzeba?

  • 16. Data: 2014-05-13 20:57:15
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2014-05-13 20:43, Cavallino pisze:

> [...]
    > Superba.
    > A że nie piszą, tylko kombinują, to znaczy że nie jest jak piszesz.

    Nikt nie kombinuje, tak się po prostu robi. Jeśli ktoś miał zastrzeżenia
    co do SIWZ to procedura jest jasno opisana w PZP - może zadać pytania
    czy Zamawiający dopuści np. krótszy samochód a jeśli mu się nie podoba
    opis przedmiotu zamówienia to zgłasza to do KIO i jest z głowy.

    > A mogłoby być kilka tysięcy.
    Ależ może być i milion - każdy może zaoferować samochód, nawet Ty o ile
    masz w swojej działalności taki zakres. Oczywiście może pojawić się
    zastrzeżenie w SIWZ opisujące potencjał i doświadczenie w tym zakresie
    oferenta ale odkąd referencjami się handluje to już nie jest problem.

    > Idąc tym torem myślenia (odnośnie opisu przedmiotu
    >
    > A co, myślisz, że upieranie się przy producencie i modelu nici to
    > faktyczna potrzeba?

    A chciałbyś się przekonać ze jednak jest? Pogadaj z dowolnych chirurgiem
    na temat pakistańskich czy chińskich nici konfekcjonowanych w garażach.
    O tym jak się nimi szyje, jak tną tkankę zamiast ją trzymać, jakie mają
    tępe igły. Zszyć się nimi pewnie da ale to zajmie więcej czasu, czasem
    zamiast jednego pójdzie kilka zestawów a czasem gdy trzeba będzie szyć
    rozerwane duże naczynie najtańszym śmieciem, który wygrał przetarg i się
    nie uda tego naczynia zszyć to do kogo będzie pretensja? Właśnie dlatego
    opisuje się przedmiot w oparciu o jego cechy - jest to sztuka
    szczególnie gdy oferencie kłamią na potęgę udowadniając że białe jest
    czarne. W niektórych dziedzinach jest to b. trudne do udowodnienia i
    niestety nawet arbiter w KIO na tym polegnie.
    Jeśli producent i model nie ma dla Ciebie znaczenia to dlaczego kupujesz
    taki a nie inny sprzęt RTV, samochód itp? Przecież każdy TV robi to
    samo, samochód przewiezie z A do B?

    A wracając do sedna: kto miałby ustawić ten przetarg? Skoda? Wszyscy
    dealerzy Skody?
    --
    Qlfon, Lublin

  • 17. Data: 2014-05-13 21:16:19
    Od: masti <g...@t...hell>

    jasne. zamówienie powinno wyglądać tak:
    "ZUS zamawia coś. kryterium 100% ceny"

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 18. Data: 2014-05-13 21:19:41
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 13 May 2014 18:00:40 +0000 osobnik zwany Budzik
    napisał:

    > Auta sa podzielone na klasy.
    > Nie dało się tak zrobić zeby łapały się wszystkie auta w danej klasie?

    które to klasy sobie luźno definiują marketingowcy róznych firm.
    Superkryterium

  • 19. Data: 2014-05-13 21:25:19
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <k...@c...goznac>

    Powitanko,

    > Problem w tym, że to nie było dla prezesa, tylko dla jakichś pionków z
    > regionów.

    A w tych regionach to siedziba ZUS miesci sie w baraku? Nie, zwykle
    marmury, szklane windy itp., to co, taki lokalny ZUS-manager ma z tego
    palacu wyjezdzac Dacia Logan?
    Jaka limuzyna jezdzi prezes Microsoftu, a ilu ludzi zatrudnia? A taki
    ZUS zatrudnia znacznie wiecej, a prezes (nawet lokalny) ma jezdzic
    krotszym samochodem? Cieszyc sie, ze helikoptera nie chcial;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 20. Data: 2014-05-13 21:38:54
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Tue, 13 May 2014 18:00:40 +0000 (UTC), Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    > Czyli tylko niekompetencja?

    Wręcz przeciwnie. Sztuka formułowania SIWZ.

    RR.
    robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com