  • 141. Data: 2014-05-15 10:48:09
    Temat: Re: Czyżby ustawiony przetarg w ZUS na samochody?
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 15 May 2014 10:35:17 +0200 osobnik zwany anacron
    napisał:

    > Czy aby na pewno? Samochody to tylko szczyt góry lodowej. Ogólnie
    > marnotrawią pieniądze, których na siebie powinni wydawać jak najmniej

    akurat jeśli chodzi o wydatki ZUS na potrzeby własne to są one bardzo
    niskie. I to nawet bez porównywania z funduszami obracającymi dużo
    mniejszymy kwotami. A duża część wydatków ZUS nie jest spowodowana ich
    widzimisię tylko radosną twórczością (p)osłów. To co widać to przypadki
    spektakularne ale praktycznie niewpływające na koszty działanmia jako
    całość. Co oczywiście nie oznacza, ze nie powinni optymalizować kosztów
    ale to już insza inszość.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 142. Data: 2014-05-15 11:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Qlfon r...@l...pl ...

> [...]
    > zestaw komputerowy może zaoferować każdy sklep komputerowy. Tak jak
    > nieszczęsnego Superba. Ale to nie jest żaden skomplikowany produkt.
    > To, ze dany produkt ma być zakupiony nie wskazuje jeszcze na to od kogo.
    > A będzie kupiony od kogoś kto da najlepsze warunki (cenowe/gwarancyjne
    > itp) wymagane przez Zamawiającego.
    > Ale nawet na taki "idealny opis" przedmiotu zamówienia jest sposób -
    > opisujesz go bardzo ogólnie ale w warunkach wymagasz np. realizacji w 24
    > godziny - w przypadku specjalistycznych urządzeń, żeby to wygrać musisz
    > wiedzieć o tym wcześniej i to mieć na magazynie.

    Przestepstwo.

    > Zamawiający bronią się jak mogą przed napływem tanich produktów o
    > niskiej lub niepotwierdzonej jakości lub przed zakupami od firm, które
    > dziś są a jutro nie i z serwisem zostaniesz sam.

    Pamietaj o czym rozmawiamy.
    Samochód z serwisem...

    > Postaraj się ich
    > zrozumieć i nie dopatruj się wszędzie korupcji.

    Wszedzie? Rozmawiamy o konkretnych przykładach...

    > Sam oddając samochód do
    > warsztatu czy zlecając np. malowanie mieszkania też masz jakies
    > wymagania odnośnie majstra czy malarza i oczekujesz takich a nie innych
    > rozwiązań. materiałów.

    Wydając swoje pieniadze robie co chce.
    Wydajac publiczne musze być swietszy od papieza. A tutaj mamy przykład
    widzimiesie urzednika ktory sobie superba zazyczył bo w avensisie nie czul
    by sie odpowiednio prezesowsko. I realizujac swoje marzenie, złamał prawo!
    Zobaczymy czy tym razem temida "bedzie slepa"...

  • 144. Data: 2014-05-15 11:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik BaX m...@m...com ...

    > Tak pisane są wszystkie przetargi z branzy IT, najpierw znajduje się
    > sprzęt który chce się otrzymać, a potem sztab ludzi opisuje tak
    > przedmiot zamówienia aby nie dało się wsadzić czegoś innego.

    To znaczy? Co masz na mysli? Przeciez PC to i Pc i 95% zamówien moze być
    dowolnie złozona a dla uzytkownika nie bedzie miało znaczenia co siedzi w
    srodku.
    No chyba, ze tak jak z superbem - teraz i7 jest modne to ma byc i7...

  • 143. Data: 2014-05-15 11:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik WS L...@c...pl ...

    > wlasnie z tym opisem jest problem...
    > Zrobisz dosc ogolna specyfikacje to na 90% wygra jakis chinski badziew
    > (i to pewnie jeszcze z marza ponad 100%), ktorego by nikt normalnie
    > nie kupil, nikt nie chce tym pracowac... nie kalkuluje sie po prostu
    > (non stop w serwisie, praca idzie wolniej itp)...
    >
    > Napisac "nie chinszczyzna" nie mozesz ;)

    Którys konkretny model masz na mysli?
    Bo dzis z tymi samochodami to jest tak rożnie...

    > Jedynym sensownym wyjsciem jest opisanie tak, zeby sie nie zalapalo -
    > a to zazwyczaj oznacza, ze trzeba sie zdecydowac na konkretny produkt
    > i go dokladnie opisac...

    Ale to jest niezgodne z prawem...

    > PS.akurat z samochodami mogli "normalnie", bo 2 lata kazdy pojezdzi
    > raczej, a przy zamowieniu kilku sztuk specjalnie z chin nie sprowadza
    > ;)

    No prosze, czyli jednak...

  • 145. Data: 2014-05-15 12:01:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik masti g...@t...hell ...

    > akurat jeśli chodzi o wydatki ZUS na potrzeby własne to są one bardzo
    > niskie. I to nawet bez porównywania z funduszami obracającymi dużo
    > mniejszymy kwotami.

    Czym wieksze kwoty tym łątwiej optymalizowac wydatki.
    Nic wiec dziwengo, ze wydaja procentowo mniej niz fundusze, ktore po
    pierwsze maja mniejsze kwoty w portfelu, po drugie maja konkurencje i musza
    walczyc o klienta a po trzecie - sa nastawione na zysk.
    A ZUS - wszystkich tych problemów jest pozbawiony. Poza tym gro transakcji
    to sa zwykłe przeksiegowania. Wszystko to sprawia ze wydaja bardzo duze,
    wrecz ogromne kwoty i z pewnoscia powinny byc one mniejsze.
    No ale skoro prezes nie widzi nic złego w tym przetargu na swoje auto to
    trudno oczekiwać, że zobaczy cos złego w innych sytuacjach.

  • 146. Data: 2014-05-15 12:01:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Qlfon r...@l...pl ...

    > I masz rację -
    > takie wydatki czy budynki w jakich ZUS urzęduje kłują w oczy jednak
    > ustawa zabezpiecza im pewien procent $$ jakimi dysponują a to z tym
    > robią to już ich problem.

    Nie, to nie jest ich problem.
    Skoro maja kase na niepotrzebne wydatki to procent należy zmniejszyć.

  • 147. Data: 2014-05-15 12:09:39
    Od: "BaX" <m...@m...com>

    > To znaczy? Co masz na mysli? Przeciez PC to i Pc i 95% zamówien moze być
    > dowolnie złozona a dla uzytkownika nie bedzie miało znaczenia co siedzi w
    > srodku.
    LOL, jasne nie będzie miało znaczenia czy grafika będzie intelowska czy
    NVIDIA quadro albo czy dysk budżetowy czy seria pro nie mówiąc o SSD w
    których rozstrzał jakość/cena jest nawet x2

  • 148. Data: 2014-05-15 12:20:14
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2014-05-15 11:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Qlfon r...@l...pl ...

    > Przestepstwo.
    Łatwo szafujesz dużymi słowami - ale niech będzie. Tylko jak to
    udowodnisz i co im zarzucisz?
    Kolejny przykład - przedmiot zamówienia łapie się w procedurę 7 dniową.
    W piątek po południu ogłaszasz przetarg, wieszasz go na korytarzu,
    wysyłasz do BIP i masz święty spokój - w poniedziałek jest już za późno
    na zadawanie pytań o możliwość zaoferowania czegoś innego niż opisano:)
    Kolejne przestępstwo? Nie - raczej wykorzystywanie prawa.

    --
    Qlfon, Lublin
    Triumph Sprint ST 1050

  • 149. Data: 2014-05-15 12:58:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik BaX m...@m...com ...

    > LOL, jasne nie będzie miało znaczenia czy grafika będzie intelowska
    > czy NVIDIA quadro albo czy dysk budżetowy czy seria pro nie mówiąc o
    > SSD w których rozstrzał jakość/cena jest nawet x2

    To mozna zamiast producenta dysku podac min predkosc zapisu/odczytu -
    zarówno dla tradycyjnych dysków jak i SSD
    Mozna podac predkosc karty graficznej, podac ze ma byc osobna a nie
    zintegrowana etc.
    Ale wpisywanie ze procesor ma byc i7...

    Zreszta - byc moze w bardzo specjalistycznych zastosowaniach jest potrzebny
    konkretny komputer.
    Ale 95% to biurkowe maszyny obsługujace office - dla nich "bebechy" nie
    maja zadnego znaczenia.

  • 150. Data: 2014-05-15 12:58:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Qlfon r...@l...pl ...

    > Łatwo szafujesz dużymi słowami - ale niech będzie.

    Łatwo bo opis jest jasny i klarowny.
    A to ze ktos tak robi, bo tak sie przyjeło srednio mnie interesuje.

    > Tylko jak to
    > udowodnisz i co im zarzucisz?

    A to jest inna inszośc. Nie pracuje w policji...

> [...]
    > już za późno na zadawanie pytań o możliwość zaoferowania czegoś innego
    > niż opisano:) Kolejne przestępstwo? Nie - raczej wykorzystywanie

    Złe prawo + niegospodarnośc?
    Dla kupujacego powinno być ważne zeby oferentów było jak najwiecej, prawda?