  • 61. Data: 2009-09-27 19:59:19
    Temat: Re: Czyszczenie obiektywu - zmora początkującego.
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    XX YY wrote:

    > ZADEN CHUCH ! i nie bede wyjasnial dlaczego.
    > nigdy chuch.

    Apage, baranie!

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 62. Data: 2009-09-27 20:03:14
    Temat: Re: Czyszczenie obiektywu - zmora poczatkujacego.
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    XX YY wrote:

    > konieczne sa :
    >
    > pedzelek

    Chyba do malowania kwiatkow na scianie.

    > gruszka

    Najlepsze sa te talkowane od srodka.

    > i jakis srodek plynny do usuwania tluszczow itp z powierzchni

    Mr. Proper?

    > soczewek + odpowiednia szmatka ( dedykowane) , ktora co jakis czas
    > nalezy zmienic lub wyprac.

    Tjaaaa...

    > ona przejmuje zanieczyszczenia - powinna byc sterylnie czysta.
    > nalezy zwrocic uwage na to jak te szmatke trzymamy - zeby nie czyscic
    > obiektywu ta czescia szmatki ktora trzymamy w palcach - przechodzi do
    > niej tluszcz.
    >
    > zeby czyszczenie mialo sens nalezy zachowac aptekarska dokladnosc i
    > sterylnosc.
    >
    > chuchanie jest zaleceniem niechlujnych dyletantow.

    Normalnie "dzien swira" mam przed oczami.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 63. Data: 2009-09-27 20:03:35
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Robert Kois wrote:

    > Tak tak, oczywiście. A jak coś zachlapie obiektyw to kończymy robic
    > zdjęcia i jedziemy do domu czyścić szkło.

    W domu nie ma odpowiednich warunków.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 64. Data: 2009-09-27 20:05:47
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Jakub Jewuła wrote:

    > Bardziej trendy jest flanelowa koszula ;) Sprawdza sie od lat :)

    Zdjecia robisz w jednej koszuli od lat? Echhh Ci centusie ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 65. Data: 2009-09-27 21:20:17
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 26 Sep 2009 23:24:13 +0200, Marek Dyjor wrote:

    >zwykle na świerzego palucha bawełna wystarcza, sciera tłuszcz i można jechac
    >dalej.

    Troche sciera, a reszte rozsmarowuje.
    Uwierz staremu okularnikowi - na tlusz najlepsza woda z mydlem.

    Niestety z aparatem tak sie nie da :-(

    J.

  • 66. Data: 2009-09-28 09:09:04
    Od: Gusioo <f...@g...com>

    Witam,

    Po przeczytaniu Waszych postów doszedłem do wniosku, że będąc
    nienachalnie delikatnym nic nie zepsuję. Poszedłem więc do sklepu
    foto, powiedziałem, że zrobiłem odcisk paluchem na szkle i w dodatku
    go rozmazałem.

    Pani dała mi do wyboru jakiegoś lenspena za 19 zł i płyn Hama (nie ten
    w czerwonej buteleczce). Kierowałem się ceną (tak wiem, ale na
    początek musiałem mieć jakiś punkt odniesienia), wziąłem Hamę. W domu
    rozprowadziłem płyn, poczekałem aż odparuje i przeczyściłem
    dołączonymi bibułkami (wcześniej je międliłem).

    Obiektyw mam czyściutki, zero smug, zadrapań też chyba nie ma (na
    początku gruchą dmuchałem) więc wniosek mam tylko jeden: o sprzęt
    trzeba dbać, ale nie można bać się czyszczenia.

    Wszystkim serdecznie dziękuję, że potraktowaliście mnie i mój problem
    poważnie. Serdeczne dzięki.

    Pozdrawiam.

  • 67. Data: 2009-10-05 01:04:58
    Od: NomaD_FH <n...@g...com>

    Jakoś na początku wakacji - z wielką obawą kupiłem coś w duużym
    sklepie (chyba był to Saturn, ale głowy nie dam sobie uciąć).
    Zaryzykowałem kupiłem - i uważam, że na warunki polowe to strzał w
    dziesiątke jak dla mnie (o ile nie mam koszuli flanelowej :P)
    Produkt wspomniany post wcześniej - czyli Lenspen, ale z gatunku tych
    trochę droższych. Praktycznie od tego czasu nie używam nić innego do
    czyszczenia optyki - szybko i wygodnie.
    Ja kupiłem konkretnie ten egzemplarz:
    http://falter.pl/index.php?page=19&s=96&num=617&kat=
    97

    Od płynów HAMA trzymam się z daleka, jakoś mam z nimi złe wspomnienia.

    Grzesiek "Nomad_FH"

  • 68. Data: 2009-10-05 14:55:32
    Od: Gusioo <f...@g...com>

    On 5 Paź, 03:04, NomaD_FH <n...@g...com> wrote:

    > Od płynów HAMA trzymam się z daleka, jakoś mam z nimi złe wspomnienia.

    Czy ja wiem, mi się udało wyczyścić tłusty odcisk płynem i bibułkami.
    Nie zostały smugi, ani inne syfki.

    Lenspena też muszę kupić, nie będę nosił płynu, chusteczek i gruszki,
    a czasem w terenie potrzeba przeczyścić obiektyw.

    Pozdrawiam.

    --
    http://gusioo.blogspot.com