  • 11. Data: 2010-12-05 16:34:25
    Temat: Re: Czym zabezpieczyć mechanizm zamka.
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości
    news:idgb12$f0e$1@inews.gazeta.pl...

    > do zamka w spay'u, bo jak chcesz tam inaczej dojsc nie rozbierajac tegoz?
    >
    > Zazwyczaj masz dodatkowa rureczke, ktora zakladasz i wprowadzasz do
    > zamka - wpsikujesz dwa-trzy razy dawke i tyle. Smar w rozpylonej mgielce
    > pokryje mechanizmy zamka i to tyle. Wloz klucz i popracuj nim troche by
    > smar doszedl do roznych zakamarkow - ewentualnie powtorz cala operacje.
    >
    > Co do firmy W5 - jako, ze grupa samochodowa, to polecam jeszcze srodek do
    > mycia rak (po ubabraniu rak np. w garazu). Nie wiem, czy jeszcze gdzies
    > indziej sa dostepne te srodki - byc moze W5 to tylko firma robiaca dla
> [...]

    Nie chodzi o tą część zamka ! Chodzi o cały mechanizm wewnątrz drzwi. To
    jest pełno
    różnych blach, nitów, sprężynek i jest do tego bardzo dobry dostęp (leży to
    całe wymontowane
    w garażu).

  • 12. Data: 2010-12-05 16:38:23
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 05 Dec 2010 16:31:24 +0100, AL napisał(a):

    > bron boze W40 do zamka! - powody juz wypisales (efekt popray tylko na
    > krotka chwile, potem raczej juz tylko gorzej)

    do wkładki nie, ale do reszty mechanizmu można - nafta z odrdzewiaczem
    oczyszczą mechanim, więc nałożony później smar będzie lepiej "działał"
    Byle tylko na WD40 nie poprzestać.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 13. Data: 2010-12-05 16:42:23
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Waldek Godel pisze:

    > na pewno żaden z tych srodków nie zaszkodzi. Najlepszy byłby taki biały
    > smar silikonowy który dają do takich mechanizmów fabrycznie, ale jeszcze
    > nigdy nie spotkałem go w sklepach.

    jest taki smar, sprzedaje go firma z malborka pod nazwą smar do
    łańcucha. kupiłem go na testy, ale do łańcucha to to sie nie nadaje. jak
    zapytałem przedstawiciela o co chodzi, powiedział "zmieńmy temat". Biały
    gęsty tak jak w starych magnetowidach. Niewiem czy sie "nada", ale jutro
    mogę sprawdzić czy zesztywnieje w -20stopniach

    ToMasz

  • 14. Data: 2010-12-05 16:44:40
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    ToMasz pisze:

> [...]
    > gęsty tak jak w starych magnetowidach. Niewiem czy sie "nada", ale jutro
    > mogę sprawdzić czy zesztywnieje w -20stopniach

    http://www.expand1.pl/index.php?page=shop.product_de
    tails&category_id=5&flypage=flypage.tpl&product_id=3
    6&option=com_virtuemart&Itemid=3

  • 15. Data: 2010-12-05 16:53:55
    Od: AL <a...@s...tam>

    bagno pisze:
> [...]
    > jest pełno
    > różnych blach, nitów, sprężynek i jest do tego bardzo dobry dostęp (leży to

    na przymarzajace ciegna rowniez sie nada (czesto zima powodem
    zablokowania zamka jest przymarzniecie wlsnie tyh ciegien a nie wkladki)
    Ja stosowalem na to rowniez olej silikonowy w spray (z przeznaczeniem do
    zamkow, bo na uszczelki jest inny)

    Mozesz rowniez w postaci stalej - jesli masz do tego dostep (np. grafitowy)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 16. Data: 2010-12-05 19:55:14
    Od: "Piotrek" <x...@g...pl>

    tutaj są rady , można skorzystać.
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=245
    078&highlight=zamarzaj%B1ce+zamki&sid=ab4345cbbb9a82
    54cfd7e6cb4488f65b

  • 17. Data: 2010-12-05 20:59:48
    Od: "KM" <n...@o...pl>

    "bagno" <b...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > wchodzi w drzwi i się
    > zatrzaskuje.
    >
    > Ten mechanizm składa się z części zewnętrznej i wewnętrznej. Tą zewnętrzną
    > dokładnie wyczyściłem
    > i nasmarowałem. Wydaje mi się, że działa. Gorzej ta wewnętrzna.
    > Nasmarowałem to bez dokładnego czyszczenia
    > (nie do końca wiedziałem jak to wymontować) ale to nic nie pomogło. Teraz
    > wymontowałem i widzę, że
    > smarowanie było bez sensu. Gęsty smar mi posklejał te blaszki i delikatne
    > sprężynki nie są w stanie tego
    > przesuwać tak żeby działało. Wyczyściłem wszystko dokładnie i teraz

    "White Grease II " firmy Kent. Dystrybutorem jest min. firma Luna. Smar
    wtryskiwany jest w plynnej postaci, nastepnie dosyc szybko odparowuje
    czynnik "rozrzedzajacy", co powoduje ze w smarowanym miejscu pozostaje
    srodek o wlasciwej konsystencji.
    Umozliwia to wtryskiwanie smaru w ciasne mechanizmy i inne nietypowe
    miejsca, gdzie normalny smar w sprayu zapchalby to po pierwszym
    psiknieciu..... Sam uzywalem tego w wielu mechanizmach w samochodzie min
    mechanizmach drzwi.
    Ogolnie w ofercie Kent'a jest wiele ciekawych produktow. Dla informacji -
    nie jestem zadnym sprzedawca tej marki :).
    W firmie ktorej pracowalem, zaopatrywali sie w chemie Kenta i tak przy
    okazji kupowalem na wlasny uzytek to i tamto... :) po atrakcyjnych cenach od
    pana, ktory to przywozil.

    Pozdrawiam
    KM

  • 18. Data: 2010-12-06 09:43:21
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-12-05 16:31, AL pisze:

    > bron boze W40 do zamka! - powody juz wypisales (efekt popray tylko na krotka
    chwile, potem raczej juz tylko gorzej)

    E, dramatyzujecie.
    Zacinał mi się zamek bagażnika, w końcu zaciął się konkretnie, byłem zdesperowany,
    więc psiknąłem mimo ostrzeżeń tym co miałem pod ręką - WD40... to było 2 zimy temu,
    trzecia idzie, działa ciągle piękie :) Podobnie było z drzwiami do piwnicy.

  • 19. Data: 2010-12-06 10:14:29
    Od: AL <a...@s...tam>

    Jakub Witkowski pisze:

> [...]
    > zimy temu,
    > trzecia idzie, działa ciągle piękie :) Podobnie było z drzwiami do piwnicy.

    WD40 dziala - ale jest tluste i potem obkleja sie kurz/pyl co w
    przypadku np. do wkladki zamka dziala destrukcyjnie - byc moze za jakis
    czas otworzysz ten zamek dowolnym kluczem.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 20. Data: 2010-12-06 11:09:24
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 5 Gru, 16:27, AL <a...@s...tam> wrote:

    > Co do firmy W5 - jako, ze grupa samochodowa, to polecam jeszcze srodek
    > do mycia rak (po ubabraniu rak np. w garazu).  Nie wiem, czy jeszcze

    Dodatkowo - W5 ściereczki do szyb (te w czarnymopakowaniu,
    samochodowe). Super wygodne.

    pozdr
    AA