  • Data: 2017-05-15 10:19:26
    Temat: Re: Czym zabezpieczyć PCB przed uszkodzeniami?
    Od: Maciek <n...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Bo plexi wlasnie lepiej ciąć a nie nadtapiać :)
    > Ale za duzo w nim nie działałem więc tylko sie mądrzę ;)

    No tak, o tym się już przekonałem:)

    > Jak tylko moge to stosuje frez 3mm. On jest takim optimum miedzy szybko a
    dokładnie...

    Właśnie do tego wymiaru się skłaniam.

    > bo plexi sie wtedy topi. Frez cos tam skrawa, ostrze sie zalepia, ten goracy
    materiał idzie do góry i obtapia krawedz wyżej.

    Wiesz co? właśnie nie. Przy jednopiórowym 3mm leci po prostu wiór, nie
    ma widać aby frez się oblepiał, jest czysty jak łza.

    > W plexi jest jak w F1. Trzeba zapieprzać tak szybko ze normalnie bys sie nie
    odważył. Feler tylko taki ze trzeba mieć dobre mocowanie materiału.

    Tak, o tym też już czytałem ale na razie powyżej 800 nie wychodzę,
    wrzeciono kiepskie i będzie się giąć w nim plastik na uchwycie mocującym.

    > Zrób sobie test na tym samym kawałku plastiku przejscia w różnych miejscach z
    różnymi prędkosćiami. działaj jednopiórowym lub dwupiórowym jak dobrze pojdzie to nie
    bedziesz musial go poswiecic bo wytrzyma :)

    > Zobaczysz róznice.

    Robiłem test, dwupiórowy idzie prosto, jednopiórowy krzywi płaszczyznę
    cięcia. Wydaje mi się, że Marek może mieć rację co do korekcji narzędzia
    i chyba w tym kierunku pocisnę ;-)

    > Dobrze ci wyszła. do pcb uzywam frezów V.
    > I miejsca na otwory sobie nim zaznaczam.
    > Jesli mozesz to sprobuj czegos w ten deseń:
    >
    > http://allegro.pl/frezy-frez-grawerski-vhm-z-weglika
    -cnc-frezarka-i6794902377.html

    > zrobi scieżki i zaznaczy otwory.

    Tak, właśnie takiego frezu użyłem.
    Mam pytanie, frezowałeś może TQFP, jakiego frezu (jeżeli chodzi o
    parametry) najlepiej użyć ?