  • Data: 2017-05-15 10:36:53
    Temat: Re: Czym zabezpieczyć PCB przed uszkodzeniami?
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 15 maja 2017 10:19:27 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

> [...]
    materiał idzie do góry i obtapia krawedz wyżej.

    > Wiesz co? właśnie nie. Przy jednopiórowym 3mm leci po prostu wiór, nie
    > ma widać aby frez się oblepiał, jest czysty jak łza.

    no to nie wiem :)

    odważył. Feler tylko taki ze trzeba mieć dobre mocowanie materiału.

    > Tak, o tym też już czytałem ale na razie powyżej 800 nie wychodzę,
    > wrzeciono kiepskie i będzie się giąć w nim plastik na uchwycie mocującym.

    No wlasnie skojarzylem jak zobaczylem fote. No nic, moze byc tak ze wiecej z tego
    zestawu nie wycisniesz.

    różnymi prędkosćiami. działaj jednopiórowym lub dwupiórowym jak dobrze pojdzie to nie
    bedziesz musial go poswiecic bo wytrzyma :)

    > Robiłem test, dwupiórowy idzie prosto, jednopiórowy krzywi płaszczyznę
    > cięcia. Wydaje mi się, że Marek może mieć rację co do korekcji narzędzia
    > i chyba w tym kierunku pocisnę ;-)

    Nie do konca rozumiem te korekcje. Bo mi sie wydaje ze on wspominał o tym w
    kontekscie zmiany gkodu pod katem zmiany wymiaru narzedzia.
    Ale sledze te dyskusje bo w sumie nie wiem o co chodzi.

    Frez jedno/dwu/wieloostrzowy ma te sama podstawowa geometrie - srednice. Tu sie nic
    innego nie da wyczynić...

    No chyba ze czegos nie rozumiem...

    > Tak, właśnie takiego frezu użyłem.
    > Mam pytanie, frezowałeś może TQFP, jakiego frezu (jeżeli chodzi o
    > parametry) najlepiej użyć ?

    nie, tylko proste jednostronne plytki ogarnialem.

    tqfp to bym tez vfrezem sprobowal nic innego sie nie nada lepiej. Frezy proste o
    srednicy mniejszej niz 0.5mm to igiełki. Nawet nie wiem co mozna by nimi robic aby
    nie połamać :)

    Mam takie. Wydaje mi sie ze od patrzenia sie zlamia :)