  • Data: 2011-04-28 09:45:29
    Temat: Re: Czym się różni cyna?
    Od: AlexY <a...@i...-cut_this-.pl-alias-removed> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Robert R napisał:
    > Witam! Może się podepnę z problemem który jest w temacie dyskusji. Mam laptopa
    > IBM T42 z odklejoną grafiką. Znaczna część firm kasuje za wymianę kulek
    > bezołowiowych na te z zawartością ołowiu a jedynie podgrzewa, jeszcze pół biedy
    > jak z topnikiem, dając gwarancję jedynie max. 3 miesiące. Moje pytanie: czy jest
    > szansa na wymianę kulek hotairem - bez podgrzewacza? Grafika jest tam
    > specyficzna - duży chip grafiki bga na którym są układy 3 mniejsze również w
    > obudowach bga, pod spodem(z drugiej strony laminatu) są elementy dyskretne.
> [...]

    Dla zabawy w ramach experymentu zdjąłem ze starej płyty głównej duży BGA
    grzejąc tylko od dołu, laminat się przypalił a płyta zdeformowała,
    temperatura była minimalna do zdjęcia elementu. Myślę że Ci się to nie
    uda, potrzebujesz rozgrzać płytę podgrzewaczem do jakichś 160' wtedy od
    góry hotem 250-330' i zejdzie.

    BTW nie sądzę by tylko przelutowywali, to pomaga dosłownie na chwilkę.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html