  • Data: 2011-04-29 17:53:06
    Temat: Re: [OT] Re: Czym się różni cyna?
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Dariusz K. Ładziak" napisał:

    > Pudło, próbuj dalej!

    Widzę że nie ma chętnych...

    Złoto z cyną tworza paskudne, twarde, kruche i źle przewodzące fazy
    międzymetaliczne. Jeśli element złocony nie będzie lutowany odpowiednio
    długo, tak żeby złoto zdążyło się w stopie lutowniczym rozpuścić i
    rozejść w całej masie stopu to te fazy międzymetaliczne utworzą cienką
    warstwę przy elemencie lutowanym silnie degradując lut - jak nawet
    będzie przewodził to mechanicznie będzie marny i po jakimś czasie,
    podobnie jak w przypadku "zimnych" lutów (niezwilżonych czy poruszonych)
    zrobi przykrą niespodziankę.

    --
    Darek