  • Data: 2011-06-09 20:41:45
    Temat: Re: Czym si? r??ni cyna?
    Od: User & <...@z...famo.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 13.04.2011 Mario <m...@p...onet.pl> napisal/a:

    > Technicznie mo?e i lepiej ale niezgodne z prawem :)

    Pracowalem kilka lat temu w firmie montujacej elektronike
    (THT i SMD).

    90% problemow (przegrzewajace sie scalaki, gotujacy sie elektrolit
    w kodensatorach, brak samopozycjonowania sie malych elementow SMD,
    mostki miedzy koncowkami BGA czy TQFP) - wynikaly z koniecznosci
    stosowania lutow ROHS. Kilka produktow ktore szly na olowiu nie
    sprawialo zadnych problemow.

    Czy idiota ktory wymyslil wymow stosowani ROHS przeliczyl,
    jakie zanieczyszczenie srodowiska generuje czesciej psujacy
    sie sprzet?

    Dla mnie luty bezolowiowe to kretynizm, prywatnie uzywam
    starego dobrego spoiwa olowiowego:)