  • Data: 2011-06-10 09:56:46
    Temat: Re: [OT] Re: Czym si? r??ni cyna?
    Od: Mario <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Hello J.F.,
    >
    > Thursday, June 9, 2011, 11:21:30 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Jassne. Pod warunkiem, że jej czas życia będzie równy deklarowanemu.
    > Jak na razie się to nie sprawdza.

    Przeliczałem to sobie. CFL 20 W ma poniżej 5mg Hg. Philips podaje, że
    jego żarówki maja 2mg. Jeśli żarówka działa 5000 godzin to zaoszczędzi
    400kWh. Czyli nie dopuści do emisji około 40mg Hg. Nawet gdy realny czas
    działania CFL będzie mniejszy np 2000 h, to i tak jest znaczna różnica.
    No chyba, że jakieś chińskie noname, które mają tragicznie małą
    żywotność i dużo rtęci. Ale używanie ich jest raczej bez sensu bo
    szczypią w oczy :)

    MD