    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czyja by była wina ?
    Date: Mon, 8 May 2017 19:00:59 +0000 (UTC)
    <oekt63$elj$1@node1.news.atman.pl> <oektor$fd1$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <oemok7$297$1@node2.news.atman.pl> <oen8gm$qgj$1@node1.news.atman.pl>
    <oenn58$v7q$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <oeo30s$ao7$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <oepb7r$t1p$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <oepqjp$tfr$1@node2.news.atman.pl>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Czyli jest znak, który obowiązuje na tym skrzyżowaniu.
    > Z ciekawości - jak wjechałeś na trzecim skrzyżowaniu z
    > podporządkowanej (albo drogi gruntowej itp.), na główną, która była
    > oznakowana znakiem D1 dwa skrzyżowania wcześniej, to skąd wiesz, że
    > jesteś na głównej?

    Bardzo dobre pytanie.
    Nie wiesz :)
    Ale moze tak: skoro wyjechałes z podporządkowanej to znaczy ze tamta była
    głowna. To no czekasz na odwołanie bycia główna.

    > Ilość tych, przez które przejeżdżasz, czy ilość istniejących w Polsce
    > skrzyżowań?

    Oczywiście nie doktoryzowałem się z wszystkich skrzyzowań w Polsce wiec tak
    - pisze o swoim odczuciu miejsc w ktorych sie poruszam.

    > Zjedź czasem z drogi przelotowej, przejedź się mniejszymi drogami.
    > Tam jest pełno skrzyżowań i z tego pewnie dobra połowa bez
    > oznakowania. Czyli równorzędne.

    Jezdze czesto bokami - zupełnie nie kojarze, zeby tam były równorzedne
    skrzyzowania.
    Takie skrzyzowania kojarze tylko w strefach gdzie jest uspokojony ruch
    czyli jakies osiedla, dzielnice willowe (np. Swierczewo w Poznaniu)

    > Jak już ktoś inny celnie zauważył, to w wielu miejscach jakby celowo
    > skrzyżowania są nieznakowane, właśnie po to, żeby były równorzędne i
    > aby w ten sposób wymusić uważniejszą i wolniejszą jazdę.
    > Konkretny przykład, ul. Księcia Janusza w Warszawie. Na odcinku między
    > Górczewską, a Obozową pięć skrzyżowań, żadne nie oznakowane.
    > https://www.google.pl/maps/@52.2396827,20.9424437,3a
    ,75y,351.91h,78.41t
    > /data=!3m6!1e1!3m4!1sRukGfCl2bMU0Pxwm7430QA!2e0!7i13
    312!8i6656

    Jasne ze daje taki efekt.
    Niemniej spotykam takie rozwiazania sporadycznie a tym bardziej takie,
    ktore byłoby oznakowane.
    Najczesciej sa to całe osiedla na ktorych obowiązuje równorzednosc.

> [...]
    > pozmieniać.
    >
    > W praktyce, tu gdzie przebywam najczęściej, czyli w Warszawie to nie
    > kojarzę skrzyżowania, na którym nie byłoby oznakowania regulującego
    > pierwszeństwo, a byłoby inne pierwszeństwo niż wynikające z "reguły
    > prawej ręki". Czyli nie znam w Warszawie skrzyżowania, na którym
    > pierwszeństwo wynikałoby ze znaku D1 ustawionego gdzieś tam 5
    > skrzyżowań wcześniej i nie odwołanego. W praktyce, w Warszawie znak D1
    > jest powtarzany na każdym skrzyżowaniu i można spokojnie założyć, że
    > jak go nie ma, go znaczy, że nie jesteś na drodze głównej.

    Być moze, moze to nawet jest dobra praktyka (chociaz przy juz obecnej duzej
    ilosci znaków to pewny nie jestem)
    Niemniej tak stanowią przepisy i w innym poscie podałem ci przykład takiej
    drogi.

    > Jeżeli są takie skrzyżowania w Poznaniu, to podaj ulice. Chętnie
    > przejadę się google street view i z ciekawością się zapoznam. Na pewno
    > kiedyś będę w Poznaniu i dobrze jest być przygotowanym na nietypową
    > sytuację.

    Jak widac w zaleznosci od tego gdzie sie zyje, nietypowosc sytuacji bywa
    róznie definiowana :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z