  • Data: 2017-05-09 00:54:42
    Temat: [OT] Re: Czyja by była wina ?
    Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-05-08 o 21:01, Budzik pisze:

    > Pierwsze skojarzenie z brzegu - jedz ulicą Leszczyńska od ulicy Opolskiej.

    Faktycznie.
    Pierwszy (i jednocześnie jedyny) znak D1 "droga z pierwszeństwem" jest
    dopiero przed skrzyżowaniem z Gostyńską. Skąd kierowcy mają wiedzieć o
    pierwszeństwie na innych, wcześniejszych skrzyżowaniach jadąc od Opolskiej?

    > Na całej Leszczynskiej masz pierwszenstwo chociaz przed skrzyzowaniami nie
    > ma znaków o tym informujących.

    Kuriozum! Oznakowanie dla miejscowych. Na całej długości Leszczyńskiej
    są tylko dwa znaki informujące o pierwszeństwie! Obydwa przy
    skrzyżowaniu z Gostyńską. Nie ma ich nawet na obu wjazdach w tę
    Leszczyńską. Ani od Opolskiej, ani od Rakoniewickiej.
    Zresztą przeglądając google maps takich kwiatków w okolicy
    zaobserwowałem więcej.

    Zmusiłeś mnie do wyszukania przepisów dotyczących warunków umieszczania
    znaków drogowych (Dz.Ustaw 220) i wychodzi na to, że w Poznaniu
    niewłaściwie oznaczają skrzyżowania:

    5.2.1.3. Umieszczanie znaków D-1

    Znaki D-1 umieszcza się na początku trasy, której nadano pierwszeństwo w
    obszarze zabudowanym oraz bez względu na rodzaj obszaru, jeżeli na
    skrzyżowaniu trasa z pierwszeństwem zmienia kierunek i zastosowano
    tabliczki T-6a. Znaki D-1 umieszcza się w odległości do 50 m od
    skrzyżowania.

    Jako zasadę należy przyjąć powtarzanie przed każdym skrzyżowaniem wzdłuż
    trasy z pierwszeństwem znaków D-1 o zmniejszonych wymiarach (pkt
    5.2.1.1); można ich nie powtarzać, jeżeli odległość między
    skrzyżowaniami jest nie większa od 50 m.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/