eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaCzy zdjęcie o rozmiarze 5616x3744 px 300 DPI nadaje się na kalendarz A1 oraz B1?Re: Czy zdjęcie o rozmiarze 5616x3744 px 300 DPI nadaje się na kalendarz A1 oraz B1?
  • Data: 2009-10-31 21:15:53
    Temat: Re: Czy zdjęcie o rozmiarze 5616x3744 px 300 DPI nadaje się na kalendarz A1 oraz B1?
    Od: "Marcin" <yahoo2n@delete@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości
    news:hci2dc$k6f$1@inews.gazeta.pl...

    > Chyba nie do końca, bo koledze Marcinowi klient (wydawca?) powiedział, że
    > "panie, to za mało". A przeca mądrość ludowa mówi, że lustrem FF to można
    > cyknąć wszystko, choćby i na billboard*.
    > No i szuka teraz ów kolega potwierdzenia wśród tych, którzy na oczynie nie
    > widzieli zdjęcia i nie mając pojęcia jaki motyw, jaka czułość, jaka
    > optyka, jak skadrowane - poklepią go po plecach i pochwalą że sprzęt ma
    > świetny (marzenie wielu tu piszących), no i że przecież z piknych wzorów w
    > mundrych książkach wychodzi, że musi przeca być przepiknie.

> [...]
    Na zdjęciach znajdują się nagie panny z narzędziami
    ISO 100 czasami 200. Obiektyw Canona 28-105 (ze względu na różnorodność ujęć
    i krótki czas sesji nie było miejsca na stałki i ich podmianę).
    W 90 proc przypadków całe panny w kadrze (klient życzył pełny widok od stóp
    do głów) a 10 proc to wykadrowane części ciała modelki w połączeniu z
    narzędziami..
    Mało kadrów po przekątnej ze względu na charakter scen (np. 2 panny stojące
    obok siebie).

    Zaliczyłem w przeszłości podobne zlecenia i nigdy nie było problemów z
    wielkością wydruków.
    Pierwszy raz zdarzyła mi sytuacja kiedy klient zgłosił zastrzeżenia do
    wielkości formatu i rozdzielczości zdjęć.
    Rozpocząłem wątek ponieważ jestem bardziej fotografem niż grafikiem i o
    druku oraz jego przygotowaniu niewiele wiem.
    Kieruję się zasadą, że mam oddać materiał, który będzie przedstawiał zadany
    temat w możliwie najatrakcyjniejszy sposób a zdjęcia pozostaną w pamięci
    oglądającego dłużej niż tylko moment, w którym je ogląda.
    Odpowiedzi na forum są skrajnie różne, wyciągając średnią z wszystkich
    odpowiedzi wywnioskowałem, że w opisywanej przeze mnie sytuacji klient
    uzyska wydruk kalendarza spełniający podstawowe normy jakościowe ale o
    słabej jakości przy oglądaniu szczegółów z odległości mniejszej niż 50 cm.
    Zakupiłem 5D MKII m.in właśnie po to aby lepiej obsłużyć klientów chcących
    wydrukować zdjęcia na dużych formatach i trochę mnie dziwią komentarze
    dyskfalifikujące to body ponieważ pamiętam jak kilka lat temu jedna z firm
    drukarskich wydrukowała w bardzo dobrej jakości kalendarz w formacie B1 ze
    zdjęciem lotniczym miasta, które wykonałem poczciwym EOS-em 350D.

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i pomoc.
    Marcin