eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetCzy warto kupić urządzenie wielofunkcyjne? Drukarka, skaner itp.Re: Czy warto kupić urządzenie wielofunkcyjne? Drukarka, skaner itp.
  • Data: 2011-11-08 20:57:14
    Temat: Re: Czy warto kupić urządzenie wielofunkcyjne? Drukarka, skaner itp.
    Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pytanie, na jakich funkcjach najbardziej Ci zależy.
    Mnie np. zależało na pełnym dupleksie (czyli i w drukarce, i w podajniku).
    Nasze poprzednie urządzenie jest jeszcze w pełni sprawne (Panasonic, no nie
    do zdarcia, podczas zakupu chodziło głównie o faks), ale nie ma dupleksu
    (nawet ręcznego, i "nie lubi" wkładania papieru po raz drugi) ani sieci.
    Generalnie wcale nie jest łatwo wybrać (funkcje, format, kolor, wielkość,
    cena, uzywak itp.)
    Z używanych rozpatrywałem poważnie Lexmarka x644e (model wypuszczony w 2006,
    sporo na rynku po niewygórowanych cenach).
    Ostatecznie zdecydowałem się na zakup Samsunga SCX5737DW (przekracza założony
    budżet, ale cena w Polsce najniższa na świecie, zadziwiające, to łyknąłem) do
    biura i Lexmarka x364dn do domu (model wypuszczony w 2006, akurat wielka
    obniżka jest w UK na ten i na 264dn).
    W obydwu cena materiałów eksploatacyjnych (w Samsungu cartridge, w Lexmarku
    toner + bęben) powinna wyjść około 6 gr/str + koszt papieru, ale wiadomo,
    zdarzają się i nieprzewidziane koszta, jakaś płytka (tfu, tfu), jakiś wałek.
    Parę ciekawych funkcji mają, jak skanowanie i także rozsyłanie faksów na
    emaila, czy łączenie przez wi-fi z Androidem.
    Jak zainstaluję i się pobawię pare miesięcy, to coś więcej będe mógł napisać.
    Generalnie wolałbym kolor i/lub A3, ale to i miejsca nie ma w biurze na
    klamota (te 4 bębny gdzieś się muszą zmieścić).
    Jakbym miał miejsca do bólu, to bym wolał każde urządzenie z osobna.
    Tak mam teraz, i poza nawalającym ksero (kupione kilkanaście lat temu jako
    używka po sporym przebiegu), to kilkunastoletnie i laser, i faks (termiczny
    niestety), i skaner (bez podajnika niestety) są nie do zarżnięcia i działają
    jak nowe.
    Tyle że jak to ustawiłem na kupkę (a ksero A3) - mam pretekst do wymiany,
    wiadomo kto w domu rządzi ;-))