  • 21. Data: 2012-01-19 16:01:37
    Temat: Re: Czy w Japoni jest taniej?
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-01-19 09:52:50 +0000, de Fresz <d...@N...pl> said:

    > Mogą się dopatrywać, na zdrowie. Celnicy muszą UDOWODNIĆ, że towar
    > podlega odprawie i mają na to pięć lat.

    > Strachy na lachy. Napisz proszę jak sobie wyobrażasz przeprowadenie
    > dowodu w sprawie przemytu osobiście przywożonego sprzętu foto czy
    > laptopa. Najlepiej popartego życiowymi przykładami.

    Trwa to pięć minut.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2012-01-19 16:01:50
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-01-19 09:49:32 +0000, de Fresz <d...@N...pl> said:

    > Do przywożonego osobiście sprzętu? Przestań opowiadać bajki.

    Akurat stety nie miałem tej wątpliwej przyjemności.
    Za to osobiście widziałem, jak celnik sprawdza datę i miejsce nabycia
    sprzętu po jego numerze. A rzecz dotyczyła macbooka. Z tego miejsca to
    już krok do ceny.

    może i strachy, ale już nie na lachy.

    I żeby nie było. Tym aby towar nie płynął z jednego rynku na inny są
    zainteresowani nie celnicy, bo ich to akurat kocha, wystarczy zapłacić
    co trzeba, ale zainteresowany jest producent, a ściślej jego lokalni
    dystrybutorzy. Którzy często są przed centralą rozliczani z wielkości
    sprzedaży.

  • 23. Data: 2012-01-19 16:03:35
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 19/01/2012 16:01, JA wrote:

    > Trwa to pięć minut.

    W pięć minut pan celnik udowodni, że tego aparatu nie miałem jadąc na
    wycieczkę? Fiu, fiu, CSI się kryje.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 24. Data: 2012-01-19 16:28:47
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-01-19 17:01:37 +0100, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> said:

    > Trwa to pięć minut.

    Co trwa 5 minut?

    de Fresz

  • 25. Data: 2012-01-19 16:36:09
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-01-19 17:01:50 +0100, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> said:

    > Akurat stety nie miałem tej wątpliwej przyjemności.

    A ja owszem. I nie uważam tego za "wątpliwą przyjemność". Prosta
    kalkulacja - znacznie niższa cena w zamian za brak gwarancji (choć i to
    nie zawsze).

    > Za to osobiście widziałem, jak celnik sprawdza datę i miejsce nabycia
    > sprzętu po jego numerze. A rzecz dotyczyła macbooka. Z tego miejsca to
    > już krok do ceny.

    Fiu fiu, znaczy że jak, służba celna ma dostęp do bazy serwisowej
    Apple? I tak bez żadnego A-ID mogą sobie sprawdzać? Wybacz, ale
    zupełnie w to nie wierzę.

    > może i strachy, ale już nie na lachy.
    >
    > I żeby nie było. Tym aby towar nie płynął z jednego rynku na inny są
    > zainteresowani nie celnicy, bo ich to akurat kocha, wystarczy zapłacić
    > co trzeba,

    Przy jednostkowym prywatnym imporcie standardem jest omijanie cła i
    vatu. Tak w praktyce, bo jest to zwyczajnie nie do udowodnienia (o ile
    ktoś nie jest durniem i nie przykleja do fabrycznie opakowanego sprzętu
    świeżutkiej fakturki.

    > ale zainteresowany jest producent,

    Producent ma głęboko fakt gdzie i komu dana sztuka została sprzedana,
    on i tak dostanie zadowalającą go kasę.

    > a ściślej jego lokalni dystrybutorzy.

    Ci to owszem, ale realnie to oni se mogą... Ponarzekać. I tyle.

    de Fresz

  • 26. Data: 2012-01-19 16:44:02
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 19/01/2012 16:36, de Fresz wrote:

> [...]
    >
    > Fiu fiu, znaczy że jak, służba celna ma dostęp do bazy serwisowej Apple?
    > I tak bez żadnego A-ID mogą sobie sprawdzać? Wybacz, ale zupełnie w to

    https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do;jsessioni
    d=WkpDPYLVMjnd6nD4H7n5mJyGvSCLtCZmpMs0BX8M19L6rgB2pD
    zh!182498622

    http://support.dell.com/support/topics/global.aspx/s
    upport/my_systems_info/details

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 27. Data: 2012-01-19 16:52:09
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-01-19 17:44:02 +0100, kamil <k...@s...com> said:

    > https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do;jsessioni
    d=WkpDPYLVMjnd6nD4H7n5mJyGvSCLtCZmpMs0BX8M19L6rgB2pD
    zh!182498622

    Tylko

    jeśli sprzęt został wcześniej zarejestrowany przez użytkownika. I BTW,
    o ile mnie pamięć nie zwodzi, to samodzielnie się deklaruje datę i kraj
    zakupu.

    de Fresz

  • 28. Data: 2012-01-19 16:58:43
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Jan 19, 11:28 am, de Fresz <d...@N...pl> wrote:

    > Co trwa 5 minut?

    5 minut zajmuje mu napisanie bzdury.

    ZD

  • 29. Data: 2012-01-19 17:08:15
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Jan 19, 11:44 am, kamil <k...@s...com> wrote:

    > https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do;jsessioni
    d=WkpDPYLVMjnd6nD...

    > http://support.dell.com/support/topics/global.aspx/s
    upport/my_systems...

    To grupa foto i watek dotyczy sprzetu foto.
    Jak sie napisze bzdure dotyczaca przewozenia i clenia sprzetu foto, to
    nie nalezy udowadniac tego argumentami dotyczacymi komputerow,
    czolgow, okretow, samolotow, itd., bo to sa zupelnie inne zasady.

    ZD

  • 30. Data: 2012-01-19 17:12:34
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 19/01/2012 17:08, Zygmunt Dariusz wrote:

> [...]
    > nie nalezy udowadniac tego argumentami dotyczacymi komputerow,
    > czolgow, okretow, samolotow, itd., bo to sa zupelnie inne zasady.

    Padło pytanie o sprzęt appla, to podałem link do strony appla. O foto
    nie wiem, więc niech mądrzejsi ode mnie się wypowiedzą..

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net