  • 41. Data: 2011-11-07 12:33:43
    Temat: Re: Czy to koniec klawiszy ?
    Od: z <z...@g...pl>

    Janeo pisze:
    > Szczegolnie u mnie to bylo widac, odwrocilem sie z szybkoscia
    > blyskawicy (noo, miesiac) :-]. Pozbylem sie dotykowca i znalazlem
    > nastepnego klawiszowca (slider), uzywam do tej chwili, i juz wypatruje
    > kolejnego, jednak coraz mniej ich...
    > 1) Ilosc miejsca w dotykowcu moze i duza, ale ilosc niechcianych
    > dotykow/ musniec tez, tzn ilosc uzywania klawisza powrotu jest duzo
    > wieksza, co przyzwyczajonych do 'pewnego' klawisza denerwuje.

    To już kwestia gustu, wielkości paluszków :-) i wrodzonej cierpliwości. :-)
    Kilka lat temu też miałem takie odczucia.
    Później pojawił się laptop i o zgrozo okazało się że "palcami" też można
    szybko i łatwo nawigować (trzeba popróbować i poznać kilka myków) i do
    tego odpoczywa się od 8-godzinnego używania myszki.
    Teraz dotykowcem jest mi szybciej i wygodniej.
    Ważniejsze od tego są braki potrzebnych funkcji lub pojawianie się
    nowych na których zawsze mi zależało.
    O smsach nie wspominając bo to zawsze doprowadzało mnie do szewskiej
    pasji :-)

    Rowniez,

  • 42. Data: 2011-11-12 14:16:29
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "mz" <a...@w...pl> wrote in message
    > Ja o jednym a tu o drugim ;) standard.
    > Zapytaj o telefon otrzymasz informacje o sieciach w Japonii.

    Witamy nowego kolegę w Usenecie ;-)

  • 43. Data: 2011-11-12 14:17:31
    Temat: Re: Odp: Czy to koniec klawiszy ?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "mz" <a...@w...pl> wrote in message

    > Żartujesz ?
    > Zmieniam na chybił trafił. Jeśli trafie na "normalne", a mam na to spore
    > szanse, litery to chyba poradzę sobie z odnalezieniem angielskiego lub
    > polskiego.

    To zmienianie na chybił trafił nazywam właśnie dużymi kłopotami bo
    to nie jest rozwiązanie godne przemyślanego interfejsu z użytkownikiem.

  • 44. Data: 2011-11-12 14:24:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Janeo" <j...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...
> [...]
    > dotykow/ musniec tez, tzn ilosc uzywania klawisza powrotu jest duzo
    > wieksza, co przyzwyczajonych do 'pewnego' klawisza denerwuje.

    Nie widze sensu w tym co napisales.
    Moze jakies kijowe dotykowce ogladales?

    > Rowniez,
    > majac to na wzgledzie, trzymanie dotykowca w kieszeni bez zablokowania
    > ekranu nie jest juz mozliwe.

    Trzymanie telefonu z klawiatura guzikowa tez prowadzi do
    niechcianego naciskania guzików w kieszeni. Nie widze sensu
    wytykania tego jako wade dotykowców skoro nie tylko ich ona dotyczy.

    > 2) Duza "Ilosc miejsca" w dotykowcu dodatkowo powoduje,
    > ze sa klocami, nie moga byc male.

    Alez moga... Pod warunkiem ze nie uprzesz sie na dodatkowa klawiature.

> [...]
    > wystarczy nawet do nawigacji a jego szerokosc nie przekracza 4,9 - 5,0
    > cm. Wlasnie niewielkie rozmiary klawiszowca i optymalny ekran sa dla

    iPhone 4 ma szerokosc 5,7cm czy te 7 mm robi dla Ciebie duza róznice?

    > PS: Nokia w strategii ma kontynuacje klawiszowcow. Na tani lub max.
    > sredniej telefon klawiszowy bedzie zawsze popyt.
    > Tyle, ze SE w tej klasie telefonow dotad dawal wieksze mozliwosci.

    Nokia juz niedlugo bedzie gryzla piasek.

  • 45. Data: 2011-11-12 14:27:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "z" <z...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > i do tego odpoczywa się od 8-godzinnego używania myszki.
    > Teraz dotykowcem jest mi szybciej i wygodniej.

    Dokładnie popieram Twoje zdanie.
    I widuję ludzi którzy nie potrafią się przyzwyczaić do touchpada
    w laptopach i używają laptopów z tradycyjną myszką - dla mnie
    to znak jakiejś małej giętkości umysłu, betonowe przyzwyczajenia.

    > Ważniejsze od tego są braki potrzebnych funkcji lub pojawianie się nowych
    > na których zawsze mi zależało.

    Jakiej funkcji Ci starych telefonów brakuje w nowych telefonach?

    > O smsach nie wspominając bo to zawsze doprowadzało mnie
    > do szewskiej pasji :-)

    To naciskanie 4 razy aby wpisać 'z' ? :-)

  • 46. Data: 2011-11-13 21:33:04
    Od: z <z...@g...pl>

    Pszemol pisze:

    > Jakiej funkcji Ci starych telefonów brakuje w nowych telefonach?

    Dla Ciebie to pewnie inny świat :-)

    W obecnym moim telefonie (Satio) po zablokowaniu klawiatury nie działają
    żadne klawisze. W poprzednich działały głośniej/ciszej i do tego
    dłuższe przytrzymywanie powodowało przejście do następnego utworu/stacji
    radiowej. ;-) Tyko 2 klawisze i cała obsługa załatwiona bez wyjmowania z
    kieszeni. Radio nie ma RDSu i odtwarzacz nie pyta się czy grać po
    wyjęciu wtyczki słuchawek tylko włącza od razu głośnik zewnętrzny.
    Bardzo mi tego brakuje :-(

    PS. Jak to jest rozwiązane w tych lepszych-droższych systemach>

  • 47. Data: 2011-11-14 22:39:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 Nov 2011 23:43:19 -0500, Pszemol napisał(a):

    > ? Jaką Toshibę?

    Nie czytales artykulu ? Toszajba tam wymieniona jako jeden z lokalnych
    producentow.

    > Tak. Nazwa języka jest zapisana alfabetem z tego języka.
    > A więc na liście wyboru języków mam chinski i japoński
    > zapisany obrazkami, ruski cyrylicą itp... Po przełączeniu
    > całego telefonu na język japoński nic się nie zmieni...
    > Czyli angielski będzie "English" a polski będzie "Polski".
    > Dobrze to wymyślili...

    Ale najpierw sie trzeba do odpowiedniej pozycji w menu dostac.
    A menu tez japonskie :-)

    J.

  • 48. Data: 2011-11-14 22:45:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Nov 2011 21:41:38 -0600, Pszemol napisał(a):

    > Nikt nie twierdzi że byli pierwsi, ale czasem można prostą
    > rzecz zepsuć

    Tak jest, bierzemy Windows Vista, wybieramy driver drukarki ... hm, co to
    za drukarki firmy "Cyfrowy" ?

    J.

  • 49. Data: 2011-11-15 16:17:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Tak jest, bierzemy Windows Vista, wybieramy driver drukarki ...
    > hm, co to za drukarki firmy "Cyfrowy" ?

    Widzisz... dlatego ja chwalę sobie tłumaczenie robione
    przez Appla a nie trawię tego robionego przez Microsoft.
    Widać że Apple się lepiej przyłożył do zadania tłumaczenia
    a Microsoft zrobił to "na odwal się" z użyciem jakiegoś
    człowieka bez ambicji może opłaconym minimum socjalnym.

  • 50. Data: 2011-11-15 16:21:08
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ale najpierw sie trzeba do odpowiedniej pozycji w menu dostac.
    > A menu tez japonskie :-)

    Zgoda.