  • 31. Data: 2011-04-21 10:11:38
    Temat: Re: Czy ten kabel zasilający zda się do tego komputera?
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "WiesłaW"
    >Ty chyba całe życie zdziwiony jesteś. Wyobraź sobie, że w komplecie z
    >zasilaczem jest kabel do niego.

    Wyobraź sobie, że to jest zależne od producenta.
    Zasilacz to _część_. To nie jest całe urządzenie, nie jest przeznaczony
    dla konsumenta.
    Owszem, sprzęt konsumencki powinien zawierać wszystko, co potrzebne
    (można się spierać na ile można sobie napisać na pudełku "to i to dokup
    sobie osobno"), ale zasilacz nie jest sprzętem konsumenckim!

    >Jeżeli z jakiegoś powodu nie ma w komplecie kabla, uważam że sprzedawca
    >jest zobowiązany uświadomić to kupującemu, zamiast oddać w jego ręce
    >niesprawny sprzęt.

    To wszystko zależy od konkretnej sytuacji. Jeśli przychodzi klient i
    mówi "chcę komputer", a potem ze sprzedawcą wybierają z jakich części,
    to owszem, taki zestaw powinien być w pełni nadający się do "rozpakuj i
    włącz" (chyba że została explicite uzgodniona inna sytuacja z kupującym).
    Ale jeśli jest sytuacja "klient wybrał sobie listę części i przyszedł z
    żądaniem złożenia zestawu", to to jest kwestia dobrej woli sprzedawcy
    żeby zaalertować, że nie ma kabla przy takim zasilaczu.

    >Oczywiście inna sprawa (i tu nie dziwię się Tobie),
    >że nasze interesy mogą się kłócić ze sobą i zaczniesz udowadniać, że
    >łańcuch nie jest częścią składową roweru i byłeś bardzo zadowolony jak
    >sprzedali ci rower bez łańcucha.

    No właśnie nie bez łańcucha, tylko bez bidonu.

    --
    \------------------------/
    | http://epsilon.eu.org/ |
    /------------------------\

  • 32. Data: 2011-04-21 10:13:34
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "WiesłaW"
    >A od kiedy "tańszy" znaczy - bez kabla (niepełnowartościowy)?

    A od kiedy "bez kabla" znaczy "niepełnowartościowy"?
    Zaraz wymyślisz, że nie powinno być wolno sprzedawać części
    komputerowych luzem.

    >I niech żyje wszechobecna bylejakość!!

    I bezmyślność (chociaż tu ciężko bez dodatkowych danych orzekać kto
    wykazał się większą - klient, czy sprzedawca).

    --
    \------------------------/

  • 33. Data: 2011-04-21 10:15:53
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2011-04-21 09:09, Mariusz Kruk pisze:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done< "WiesłaW"
    >
    > A przewód zasilający do komputera jest częścią zasilacza. Zdziwniej
    > i zdziwniej. Płyta główna pewnie też.

    To racz jeszcze zauważyć, że nie był tu kupowany zasilacz OEM, ale
    zestaw komputerowy.
    Pierwsze słyszę, by zestaw sprzedawać bez kabla zasilającego bo zasilacz
    jest OEMowy.
    Okaże się, że zasilacz taki wybrał sam sprzedawca, a na dodatek był już
    w obudowe wmontowany Codegen czy innej maści sprzęt. A na kablu
    dodatkowo chciał zarobić:)
    Nigdy więcej bym nie kupił w takim sklepie, dla kupującego masa
    problemów, choćby szukanie kabla i droga do sklepu. A sprzedawca
    zaoszczędził ~7 pln pewnie.

  • 34. Data: 2011-04-21 10:44:51
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-04-21 12:15, Jawi pisze:

> [...]
    > Nigdy więcej bym nie kupił w takim sklepie, dla kupującego masa
    > problemów, choćby szukanie kabla i droga do sklepu. A sprzedawca

    A cóż za problem upomnieć się u sprzedawcy o ten kabel?
    Po co to maglowanie i domniemanie?

    --
    animka

  • 35. Data: 2011-04-21 10:51:11
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 21-04-2011 o 12:13 Mariusz Kruk napisał na pl.comp.pecet:

    > A od kiedy "bez kabla" znaczy "niepełnowartościowy"?
    > Zaraz wymyślisz, że nie powinno być wolno sprzedawać części
    > komputerowych luzem.

    Nie manipuluj. Kupując towar mam prawo być przekonanym, że jest
    kompletny i nadaje się do użytku. Jeżeli z jakiegoś powodu tak
    nie jest... znowu mam to powtarzać?

    > (można się spierać na ile można sobie napisać na pudełku "to i to dokup
    > sobie osobno"), ale zasilacz nie jest sprzętem konsumenckim!

    Sam zasilacz może i nie jest, ale chyba nie zauważyłeś, albo nie chcesz
    zauważyć, że tu chodzi o cały zestaw.

    > Ale jeśli jest sytuacja "klient wybrał sobie listę części i przyszedł z
    > żądaniem złożenia zestawu", to to jest kwestia dobrej woli sprzedawcy
    > żeby zaalertować, że nie ma kabla przy takim zasilaczu.

    No pewnie. Pani Alicja - znany autorytet w dziedzinie części i zestawów
    komputerowych przyszła do sklepu komputerowego i zastała sprzedawcę po
    szkole obuwniczej. Ponieważ nie za bardzo orientował się w temacie,
    wymusiła od niego zakup zestawu bez kabla zasilającego. Wszyscy przecież
    dobrze wiedzą, że to nie sprzedawca, a klient, powinien być najlepszym
    znawcą w tym co kupuje.

    > No właśnie nie bez łańcucha, tylko bez bidonu.

    Bez kabla zasilającego nie da się uruchomić komputera, bez nagrywarki -
    owszem. Bez łańcucha nie da się daleko pojechać rowerem, bez bidonu -
    owszem.
    Mam jeszcze tylko jedno pytanie: czy Ty jesteś tak mało kumaty, czy masz
    złą wolę?

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 36. Data: 2011-04-21 11:08:51
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "WiesłaW"
    >Nie manipuluj. Kupując towar mam prawo być przekonanym, że jest
    >kompletny i nadaje się do użytku.

    Jak dla mnie masz nawet prawo być przekonanym kupując pralkę, że nadaje
    się ona do robienia przetworów na zimę. Twoje przekonania to twoja
    osobista tragedia.

> [...]
    >wymusiła od niego zakup zestawu bez kabla zasilającego. Wszyscy przecież
    >dobrze wiedzą, że to nie sprzedawca, a klient, powinien być najlepszym

    Byłeś przy tym? Widziałeś? Równie dobrze _mogło_ być tak, że przyszła
    pani Ziuta z listą komponentów od "kolegi z pracy". (fakt, że wówczas
    _dobry_ sklep i tak zaalertowałby, jak już pisałem, ale to zupełnie inna
    sprawa).

    W tym konkretnym wypadku żaden z nas nie wie jak właściwie było.
    Co nie przeszkadza ci radośnie wyciągać cokolwiek głupich wniosków
    natury ogólnej.
    Owszem, mogło być i tak, że był głupi, czy wręcz wredny sprzedawca. Ale
    mogło być i tak, że był pierdołowaty kupujący.

    --
    \------------------------/

  • 37. Data: 2011-04-21 11:19:24
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 21/04/2011 10:13, Mariusz Kruk wrote:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done< "Przemysław Ryk"
    >
    > Niekoniecznie. OEM to wersja dla producentów. Jest tańsza m.in. dlatego,
    > że producent zasilacza nie musi sobie zawracać dupy np. zastanawianiem
    > się jakiego rodzaju wtyk powinien się znajdować na końcu kabla
    > zasilającego.

    A surowa wołowina to takie OEM dla restauracji, żeby było taniej.

    Zamiawiając w restauracji obiad z komponentów OEM liczysz na sztućce,
    czy może popierasz kelnera tłumaczącego "bo zamówił pan stek, a on
    przychodzi od farmera bez widelca"?

    Kamil

  • 38. Data: 2011-04-21 11:27:03
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Kamil"
> [...]
    >
    >Zamiawiając w restauracji obiad z komponentów OEM liczysz na sztućce,
    >czy może popierasz kelnera tłumaczącego "bo zamówił pan stek, a on

    Oczywiście, idziesz do mięsnego, kupujesz kilo schabu bez kości, a potem
    bijesz pianę, że panierki nie dali.
    Ech, nie ma jak dobre analogie.

    --
    \------------------------/

  • 39. Data: 2011-04-21 12:23:09
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Thu, 21 Apr 2011 12:44:51 +0200, animka napisał(a):

    > A cóż za problem upomnieć się u sprzedawcy o ten kabel?
    > Po co to maglowanie i domniemanie?

    W końcu jakaś sensowna opinia. Najprawdopodobniej sprzedawca zapomniał tego
    kabla włożyć do pudła.. Producenci do zasilaczy dokładają kabel. Przy
    wymianach zazwyczaj nikt się o to nie upomina. Jak ostatnio porządek u
    siebie robiłem to 8 szt. znalazłem do niczego nie potrzebnych.

    P.S.
    Chyba jednak animka ie jest trollem skoro potrafi (co prawda rzadko)
    wykazać zdrowy rozsądek.

  • 40. Data: 2011-04-21 12:31:51
    Od: z <z...@g...pl>

    Mariusz Kruk pisze:

> [...]
    > Owszem, mogło być i tak, że był głupi, czy wręcz wredny sprzedawca. Ale
    > mogło być i tak, że był pierdołowaty kupujący.

    Przeczytaj jeszcze raz

    "zamawiając nowy komputer w sklepie komputerowym nie przyszło nam do
    głowy zamówić kabel zasilający, więc dostaliśmy komputer i nie ma go
    jak podłączyć do prądu."

    Jak na razie Alicja nie napisała że składała sama części do kupy