-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.
edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "Jurand" <j...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
Date: Sun, 11 Apr 2010 10:32:59 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 113
Message-ID: <hps1f3$f6h$1@news.onet.pl>
References: <4bb5b761$1@news.home.net.pl> <pgt0j60hr8t1$.dlg@lepper.institute.com>
<s...@k...sail-ho.pl>
<hp4jh1$sc8$2@news.onet.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<1tdbg39rsnfqn$.dlg@oldfield.org.pl> <hp5jtp$m8p$1@news.onet.pl>
<1ixw00vljy1lf$.dlg@oldfield.org.pl> <hpf7pk$ja1$1@news.onet.pl>
<1psu1ozssljy5$.dlg@oldfield.org.pl> <hphcir$v2u$1@news.onet.pl>
<hphdqi$2o6$1@news.onet.pl> <2sxpggsqi8f5$.dlg@oldfield.org.pl>
<hpjrnk$328$1@news.onet.pl> <v...@o...org.pl>
<hpmcgl$6sm$1@news.onet.pl> <1...@o...org.pl>
<hpp800$9om$1@news.onet.pl> <1exkbko3u3jt3$.dlg@oldfield.org.pl>
<hpq42n$7u1$1@news.onet.pl> <9...@o...org.pl>
NNTP-Posting-Host: nat3-21.ghnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1270974755 15569 91.150.222.21 (11 Apr 2010 08:32:35 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 11 Apr 2010 08:32:35 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2272094
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
wiadomości news:9eauyqhzo3ak.dlg@oldfield.org.pl...
> Dnia Sat, 10 Apr 2010 17:05:51 +0200, Jurand napisał(a):
>
>>> No zrób sobie tak i się mocno zdziwisz, że dziura nic nie zmieniła - ani
>>> nie zasysa przez nią, ani nie wylatuje przez nią.
>>
>> Ok - zgadzam się na doświadczenie. Robię dziurę w dowolnym miejscu
>> takiego
>> obiegu. Jeśli przez nią wyleci woda - oddajesz mi swoją Sierrę. Jeśli nie
>> wyleci - to sobie wybierzesz jakieś auto z mojego parkingu. Pasuje? ;)
>
> Pasuje.
Hehe, no to będę miał Sierrę. PRzeczytaj sobie dla pewności jeszcze raz to,
co jest tutaj napisane, żebyś potem nie kumkał, że to nie miało być tak.
Mamy obieg pompa + bypass. Ja robię dziurę w bypassie i montuję tam "wylot
wody" - tak jak było na rysunku. Przy czym DOWOLNIE wybieram miejsce
przedziurawienia bypassu (żebyś potem nie kombinował, że mam koniecznie
wybrać miejsce leżące najwyżej).
>>> Nie wierzysz? To odkręć korek z chłodnicy na zimnym silniku i odpal.
>>> Masz
>>> dziurę, a nic nie wylatuje i układ działa poprawnie.
>>
>> Co mi po korku z chłodnicy... Przedziuraw sobie węża od małego obiegu
>> wody.
>> Zgodnie z Twoją teorią - woda nie powinna z niego wypłynąć.
>
> O ile dziura będzie na tyle mała, że nie będzie przez nią jednocześnie
> możliwy wlot powietrza, to nie.
> To mniej więcej tak samo, jak butelka pełna wody, zanurzona samą szyjką
> dalej pozostanie pełna - woda jakoś nie wypływa.
Widzisz - stawiasz kolejny warunek "o ile dziura będzie na tyle mała". Czy
ten "wylot wody" z Twojego rysunku to ma być taka właśnie "na tyle mała
dziura"?
>>> Żeby dziura miała jakiś wpływ musi być na tyle duża, żeby jednocześnie
>>> przez nią mogła wypłynąć woda i wlecieć powietrze.
>>
>> Aha, to rozumiem, że ta dziura oznaczona jako "wylot wody" z Twojej łódki
>> miałaby średnicę na tyle małą, żeby oprócz wody absolutnie nie było tam
>> miejsca na powietrze? ;) Kurde, ta dyskusja nabiera kolorów...
>
> Stosunek długości do średnicy. I istotnie, powietrze nią nie może się
> dostać. No chyba, że płetwonurek się zakradnie i wpuści.
Czyli mamy kolejny warunek ;) "Stosunek długości do średnicy". Ciekawe kiedy
wpadniesz na jeszcze prostsze rozwiązanie ;)
>>> No to co zastąpi wodę, które jest obecnie w silniku?
>>
>> Powietrze, zasysane przez pompę wraz z wodą, z miejsca, które oznaczyłem
>> na
>> rysunku.
>
> Mhm. Powietrze pod lustrem wody :D Coraz ciekawiej. A tak swoją drogą, to
> po otwarciu się termostatu wylotem lecieć będzie całkiem ładny strumień
> wody i całe Twe rozumowanie szlag trafia.
No pięknie - i dochodzimy do sedna sprawy.
Żeby to, co mówisz, w ogóle działało, musisz mieć pewność, że wylot będzie
ZAWSZE pod lustrem wody - to po pierwsze. W przypadku łódki bujającej się na
wszystkie strony, której czasem zdarza się płynąć po dużych falach - no to
będzie to pewnego rodzaju wyzwanie, ale powiedzmy, że da się to we w miarę
sensowny sposób wykonać. Jest natomiast prostsze rozwiązanie, ale nie będę
Ci go podawał - sam sobie wpadniesz na to, albo i nie.
Jeśli się przed tym nie zabezpieczysz - cała woda z silnika wyleci sobie
grzecznie do jeziora. I masz po silniku. Zamonotowanie natomiast termostatu
tylko na wylocie z silnika + pompa na wlocie zabezpiecza Cię w 100% przed
taką sytuacją, pozwalając równocześnie na całkiem skuteczne sterowanie
temperaturą silnika. I możesz sobie wylot wody umieścić gdzie Ci się żyw nie
podoba.
>>> Wystarczy prosta obserwacja wskazówki temperatury silnika. Moment
>>> otwarcia
>>> to nagły opadnięcie wskazówki.
>>
>> No i o ile stopni ta wskazówka opada? O 50?
>
> A to zależy od konstrukcji wskaźnika. Zaś temperatura spada o ilkanaście
> stopni.
"Kilkanaście"... Bardzo prezycyjne określenie ;)
Zapytam jeszcze raz - robiłeś jakieś pomiary w tym zakresie?
>> I jesteś pewien, że to jest kwestia tylko i wyłącznie otwarcia
>> termostatu?
>
> Nie, to na pewno zassanie powietrza wylotem :>
No to wyobraź sobie taką sytuację - jest sobie zima, masz nagrzany silnik
tuż przed momentem otwarcia termostatu, gasisz go i zostawiasz włączony
nawiew w kabinie. Po kilkudziesięciu sekundach z nawiewu leci zimne
powietrze, co oznacza, że w nagrzewnicy jest zimny płyn. Odpalasz silnik i
co się dzieje? Ten zimny płyn bez jakichkolwiek ograniczeń typu otwarty
termostat zasuwa sobie do silnika. I jakie jest wtedy wahanie temperatury
czynnika chłodzącego? Nagrzewnica wszak mała nie jest.
>> Jestem Ci w stanie zagwarantować, że nawet, jak termostat sobie zaspawasz
>> na
>> stałe, że samym małym obiegiem spowoduję opadnięcie tej wskazówki.
>
> Oczywiście, że ingerencją zewnętrzną jesteś w stanie. Tylko z tego nic nie
> wynika.
Żadną ingerencją zewnętrzną. Opisałem ci to powyżej. I nie ma takiej opcji,
żebyś kilkustopniowym spadkiem temperatury czynnika chłodzącego w
jakikolwiek sposób zagroził życiu silnika.
Jurand.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.04.10 10:42 Jurand
- 11.04.10 18:18 Plumpi
- 12.04.10 10:15 Jackare
- 12.04.10 10:24 Jackare
- 12.04.10 14:02 Gom
- 12.04.10 16:36 Adam Płaszczyca
- 12.04.10 16:38 Adam Płaszczyca
- 13.04.10 08:29 Jurand
- 13.04.10 08:30 Jurand
- 13.04.10 16:20 Krzysiek Kielczewski
- 13.04.10 17:33 Adam Płaszczyca
- 13.04.10 17:32 Adam Płaszczyca
- 13.04.10 18:30 Robert Rędziak
- 13.04.10 21:36 Jurand
- 13.04.10 22:04 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-28 Ściąganie hasła frezem
- 2025-01-28 Rok 1973
- 2025-01-28 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2025-01-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-01-28 Warszawa => Młodszy Specjalista ds. wsparcia sprzedaży <=
- 2025-01-28 Poznań => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-01-28 Poznań => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-27 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2025-01-28 nr KW to jednak dana osobowa
- 2025-01-27 Lokalizacja telefonu
- 2025-01-27 OT musk
- 2025-01-27 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=