  • Data: 2009-03-17 20:02:24
    Temat: Re: Czy sie oplaca wymienic aparat?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Janko Muzykant pisze:

    > Ważna jest luminancja, a tę z bayer daje z dużym uzyskiem. Natomiast
    > kolor... większość nawet nie zdaje sobie sprawy, jak nieistotna jest
    > gęstość informacji o kolorze. Kiedyś robiłem doświadczenie, mam to
    > jeszcze - cztery zresajzowane zdjęcia (żeby nie było, że bayer), na
    > jednym rozdzielczość chrominancji = rozdzielczości luminancji, na
    > pozostałych te stosunki mają się jak 1/4, 1/16 i 1/64. I co? Proszę:
    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/chrominacj
    a%20luminacja%20kolor.png

    Pamiętam doskonale ten przykład, tylko zupełnie nie rozumiem, co to jest
    ta chrominancja (definicja na wiki nic mi nie mówi ponad to, że
    powinienem zauważyć jakiś spadek saturacji, którego tu nie widzę, a
    zmianę saturacji na ogół dostrzegam).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.