  • Data: 2009-03-18 07:05:35
    Temat: Re: Czy sie oplaca wymienic aparat?
    Od: Marx <M...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Krzychu pisze:
    > obrabiane. 2 mpix to naprawdę bardzo mało jak na dzisiejsze standardy. Poza
    > tym nowsze matryce mają większe użyteczne iso, mniej szumią. Jeszcze
    > dochodzi stabilizacja, szybszy autofokus, wykrywanie twarzy czy nawet
    > uśmiechu, lepsza jakość filmów itp.
    Z tych rzeczy ktore wymieniles dla fotografa jedyny sens ma szybsza
    praca i lepszy LCD :) no i stablizacja.
    Wyzsze uzyteczne ISO to mrzonka, no moze jest odrobine lepiej, ale
    zazwyczaj to wyzsze ISO jest kosztem jakosci zdjecia czyli koszmarnego
    odszumiania. I tu dochodzimy do rzekomo mniejszych szumow - jak matryca
    ktora ma wiecej pikseli (czyli pojedynczy piksel jest mniejszy) moze
    mniej szumiec? Postep techmologiczny musialby byc ogromny (a nie jest)
    Wykrywanie twarzy czy usmiechu to nie wiem do czego sluzy i posiadanie
    tego w aparacie to raczej obciach.
    Marx
    Ps. Gdyby moj Sony V1 byl szybszy i troche mniejszy (stabilizacja tez by
    sie przydala), to w zyciu bym go nie wymienil na te nowe wynalazki. Te 5
    megapikseli, ktore posiada, to rzeczywiste dane a nie jakas sieczka.