  • Data: 2009-03-17 22:21:38
    Temat: Re: Czy sie oplaca wymienic aparat?
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    <j...@a...at> napisał:

    >nie jestem nastrojony teraz do rzeczy technicznych.
    >gralismy dzisiaj water music Haendla.
    >znasz ? piekna harmonia , zajebista - partia na moj instrumnet -
    >powala .
    >jeszcze pulsuje w glowie.

    Jasne:-))))

    >podpowiem tylko a reszte na pewno znajdziesz w sieci.
    >powaznym problemem w cmosach jest to, iz warstwa wzmacniaczy czyli
    >tranzystory sa umieszczone pomiedzy warstwa soczewek a swiatloczula .
    >one przyslaniaja padajace swiato - ograniczaja rzeczywita wielkosc
    >pixela , jego czulosc
    >od niedawna udalo sie technologicznie opanowac produkcje matryc , w
    >ktorych te tranzystory umieszczona z tylu za warstwa swiatloczula - to
    >powazny uzysk.
    >Jeszcze ich w naszych aparatach nie ma , ale wktrotce maja sie ukazac.

    To kolejny etap walki o zmniejszenie odstępów między elementami
    światłoczułymi - i pewną poprawę dzięki temu się uzyska, ale ograniczeń
    fizycznych się nie przełamie. Przytoczyłeś w tym wątku porównanie do
    oglądania świata pzrez durszlak i sitko - i jest to chyba dobry przykład.
    Mionimalne osiągalne technologicznie odstępy między elementami
    światłoczułymi sa jak druty sitka - mają dla danej technologii stałą
    grubość. W efekcie im bardziej zmniejszysz rozmiary otworów sitka tym
    większy procent jego powierzchni zajmą druty. Postęp technologii umożliwia
    co pewien czas zmniejszenie odstępów (czyli grubości drutów sitka) ale
    zasada, że ziększajenie liczby otworów zwiększa powierzchnię zajmowaną przez
    druty pozostaje.

    >w matrycach ccd ten problem nie wytepuje , gdyz nie sa w niej
    >zintegrowane wzamcniacze.

    To, że nie ma wzmacniaczy nie umożliwia wyeliminowania przerw między
    elementami swiatłoczułymi - choćby ze względu na konieczność zapewnienia
    izolacji między elementami. Współczynnik pokrycia moze być większy niż w
    matrycach CMOS, ale nadal spada ze wzrostem ilości elementów.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)