    From: "Krzychu" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Czy sie oplaca wymienic aparat?
    Date: Tue, 17 Mar 2009 18:51:57 +0100

    > Byc moze Twoje. Zapytaj najpierw kolege czy kiedykolwiek
    > zrobil odbitke wieksza niz 10x15.
    > 99.9% pstrykaczy ktorych ja znam nigdy na to nie wpadlo
    > i nie wpadnie. A jakby przypadkiem to nawet 20x30 uznaja
    > za ladne.

    > hehe 99.9% itd

    Zawsze wydawało mi się że w fotografowaniu chodzi o to żeby jak najlepiej
    odwzorować rzeczywistość. A aparat z większa ilością pikseli na pewno lepiej
    odwzorowuje to co chcemy sfotografować, pozwala obejrzeć szczegóły które
    przy mniejszej rozdzielczości zamieniają się w piksele. Obecnie większość
    zdjęć ląduje w komputerze i tam jest oglądane, powiększane, czasem
    obrabiane. 2 mpix to naprawdę bardzo mało jak na dzisiejsze standardy. Poza
    tym nowsze matryce mają większe użyteczne iso, mniej szumią. Jeszcze
    dochodzi stabilizacja, szybszy autofokus, wykrywanie twarzy czy nawet
    uśmiechu, lepsza jakość filmów itp.