-
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Mon, 15 Feb 2010 23:12:02 +0100
From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
X-Mailer: The Bat! (v1.62r) Personal
X-Priority: 3 (Normal)
Message-ID: <1...@p...pl>
Subject: Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
In-Reply-To: <s...@f...lasek.waw.pl>
References: <hl96ir$rgs$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<16t22rh6ps7sv$.1t1elhn7qw1ke.dlg@40tude.net>
<1...@p...pl> <hl9sn6$p12$1@inews.gazeta.pl>
<X...@1...0.0.1>
<8...@4...com>
<s...@f...lasek.waw.pl> <hlbrgb$cj1$2@inews.gazeta.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Comment-To: "Jarosław Sokołowski"
X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
NNTP-Posting-Host: 87.205.121.39
X-Trace: news.home.net.pl 1266271940 87.205.121.39 (15 Feb 2010 23:12:20 +0100)
Organization: home.pl news server
Lines: 35
X-Authenticated-User: roman.eskrzynka
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:582178
[ ukryj nagłówki ]Hello Jarosław,
Monday, February 15, 2010, 10:05:54 PM, you wrote:
>>> Jedynie słuszne rozwiązanie, to silniki elektryczne w pisatach kół.
>>> Wszystkich czterech. Napęd na cztery koła (niezależny, bez jakichś
>>> za przeproszeniem dyferencjałów) i nisko umieszczony środek ciężkości,
>>> to dodatkowa (ale ogromna) korzyść z napędu elektrycznego.
>> A wiesz, jak duża byłaby masa nieresorowana takiego pojazdu
> Nie "byłabay", tylko "jest". Takie samochody już są, a ja je nawet
> oglądałem. Masa nieresorowana nie jest większa niż w tylnonapędowym
> automobilu ze sztywną osią, dyferancjałem i innym podobnym fajnie
> podskakującym żelastwem.
A kto rozsądny jeszcze używa w tylnonapędowych samochodach sztywnego
mostu?
[...]
>> Z tymi 4 silnikami trzeba tylko na jedną rzecz uważać - co się
>> stanie, jak jeden silnik (albo jego sterowanie) szlag trafi??
> Co się stanie? Wbrew obiegowym opiniom samochód nie zatrzyma się
> w miejscu i nie zacznie kręcić młynka. Pojedzie dalej, a gdyby nie
> sygnały z komutera, który to nadzoruje, kierowca by się prędko
> o awarii nie dowiedział. O awarii (całkowitej) hamulca w jednym
> z kół też można się czasem dowiedzieć dopiero na przeglądzie.
Chyba tylko wtedy, jak się do kościoła na pasterkę i rezurekcję tylko
jeździ a poza tym samochód stoi w garażu.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
- 15.02.10 22:35 kogutek
- 15.02.10 22:37 kogutek
- 15.02.10 23:48 J.F.
- 16.02.10 01:17 entroper
- 16.02.10 09:26 Araneus Diadematus
- 16.02.10 10:41 kogutek
- 16.02.10 11:16 Sergiusz Rozanski
- 16.02.10 11:32 RoMan Mandziejewicz
- 16.02.10 11:53 Sergiusz Rozanski
- 16.02.10 11:49 RoMan Mandziejewicz
- 16.02.10 12:02 Sergiusz Rozanski
- 16.02.10 12:07 Dariusz Zolna
- 16.02.10 12:21 Jarosław Sokołowski
- 16.02.10 13:07 entroper
- 16.02.10 13:08 entroper
Najnowsze wątki z tej grupy
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- 2025-02-01 jakie małe auto duże w środku :-)
- 2025-02-01 Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- 2025-02-01 T-1000 was here
- 2025-02-01 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-02-01 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=
- 2025-02-01 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=