eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCzy samochód elektryczny jest oszczędny?Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
    Date: Mon, 15 Feb 2010 13:18:36 +0000 (UTC)
    Organization: : : :
    Lines: 51
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    References: <hl96ir$rgs$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <16t22rh6ps7sv$.1t1elhn7qw1ke.dlg@40tude.net>
    <1...@p...pl> <hl9sn6$p12$1@inews.gazeta.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <8...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: 77-253-91-11.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1266239916 5928 77.253.91.11 (15 Feb 2010 13:18:36 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 15 Feb 2010 13:18:36 +0000 (UTC)
    X-User: zzxxccvv
    User-Agent: slrn/0.9.8.1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:582129
    [ ukryj nagłówki ]

    Pan J.F napisał:

    >> Co do spawnosci. Pojazdy spalinowe maja jescze sprzeglo, przekladnie.
    >> To wszystko obniza sprawnosc calego procesu.
    >
    > Sprzeglo w zasadzie nie obniza. A przekladnie sa i w elektrycznych -
    > choc moze i da sie je wyeliminowac.

    Jedynie słuszne rozwiązanie, to silniki elektryczne w pisatach kół.
    Wszystkich czterech. Napęd na cztery koła (niezależny, bez jakichś
    za przeproszeniem dyferencjałów) i nisko umieszczony środek ciężkości,
    to dodatkowa (ale ogromna) korzyść z napędu elektrycznego.

    > A bedziesz chcial kupic domek/mieszkanie przy elektrowni atomowej ?

    Taki spokojny zameczek gdzieś nad Loarą, w ostateczności coś trochę
    skromniejszego w tych okolicach? No więc się nie da. Wszędzie tam
    elektrownie i elektrownie, bo woda z Loary świetnie nadaje się do
    chłodzenia.

    > Jak na razie to siec cieplownicza musi byc raczej krotka,
    > i wiekszosc ciepla sie marnuje,

    Z odwiertów georetermalnych w Bańskiej Niżnej do Zakopanego jest
    coś koło 20 kilometrów. Straty ciepła w rurach zmierzone zaraz po
    uruchomieniu obiegu, to coś koło 1%, raczej poniżej. Dwadzieścia
    kilometrów to może jest "raczej krótka" sieć, ale z drugiej strony
    jeden procent, to też nie "większość".

    > bo na duze miasta wystarcza mala EC, a wiekszosc pradu powstaje
    > w duzych elektrowniach gdzies na zadupiu.

    No właśnie z tą Loarą i z Francuzami jakoś to tak nie jest.

    > I w ogole ta siec jest taka droga, ze taniej grzac gazem :-)
    >
    > Jeszcze mozna spozytkowac cieplo na ogrzewanie np szklarni ..
    > ale czy kupisz w sklepie pomidory z elektrowni atomowej ? :-)

    A ktoś o tym informuje? Bo zdaje się, że gdzieś tak robią. I jeszcze
    ryby hodują w stawach.

    > Norwegia chyba grzeje pradem. A prad maja z wody. No ale u nich sa
    > warunki.

    Islandia grzeje geotermalnie, a prąd z elektrowni woli przerabiać
    na aluminium (wiem wiem, ostatnio jakby zbankrutowali, ale to ma
    nikły związek z ich podejściem do energii).

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: