  • Data: 2009-01-20 08:25:37
    Temat: Re: Czy reset BIOS pomoże?
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W artykule <gl40nr$4ph$1@inews.gazeta.pl>, Dominik & Co napisał(a):

    > Chyba nie. GA-M61SME-S2.
    > http://www.gigabyte.pl/products/mb/specs/ga-m61sme-s
    2_2x.html

    Faktycznie. Nie wiem czemu (też na gigabyte.pl) mi wcześniej nie znalazł.

    > Na twardzielu nie mam kopii biosu (a poza tym, to czyta toto ext3? ;-)

    Tak. Bo toto zapisuje sobie kopię BIOSu w HPA, a do niego nie ma dostępu
    z poziomu systemu operacyjnego.
    Często support gigabyte pisze o dysku C:, ale chodzi im tylko i wyłącznie
    o pierwszy dysk startowy (jeśli jest ich kilka), bo obszar HPA znajduje
    się właśnie na pierwszym z nich.

    > Spróbuję podłączyć pendrive z kopią biosu- wg instrukcji Qflash z pendrive
    > jest możliwy.

    Qflash owszem - czyta bios z pendrive, ale do qflash wchodzisz przez BIOS
    (a ten w obecnej sytuacji nie działa poprawnie). Ewentualnie skrótem do
    wejścia jest klawisz END, ale on również jest wywoływany przez BIOS.
    Czyli jeśli z dysku nie wczyta sobie poprawnej kopii oraz reset CMOS nie
    spowoduje przywrócenia działania, to resztę chyba możesz sobie odpuścić :)

    Jacek