  • 11. Data: 2011-12-29 23:30:50
    Temat: Re: Czy opłaca sie kupić używany kalibrator.
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "cichybartko" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    news:jdi9u9$7an$1@news.mm.pl...

    > Prawdziwy Bear Grylls cyfrowej fotografii to nawet nie sięga po aparat.
    > On ma ludka od wszystkiego. A ten ludek ma ludka od trzymania aparatu,
    > ludka od światła. Potem są ludki od mediów. Ogólnie rzecz biorąc cała masa
    > ludków. Przepraszam "armia" ;).
    >
    > Pozdrawiam,
    > Bartko.

    Nie o to "mię" idzie.
    Chodzi "mię" o prawdziwego surwiwalowca fotografii.

    BTW, słyszałem o zakładzie związanym z operatorem skanera. Zakład stanął o
    to, że ów operator "wyprowadzi" kolorowy skan na czarno-białym monitorze.
    Problem był nietrywialny.
    Skanerzysta dał radę...

  • 12. Data: 2011-12-29 23:44:03
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > Tak, starzeje się. Trochę powoli:
    > For a dark current increase to 1 nA under 15-V reverse-bias voltage at
    > room temperature, a median lifetime of 10^9 h has been extrapolated.
    >
    > Wziąłem to stąd:
    > Electron Devices, IEEE Transactions
    > Dec 1988 Volume: 35 Issue:12
    > On page(s): 2349 - 2354

    Fotoelement a fotoelement wyposażony w kiepski filtr barwny to dwie
    różne sprawy. Wyniki walidacji krzyżowej kilkuletniego kolorymetru
    Gretagmacbeth i1Display2:
    http://dl.dropbox.com/u/19059944/Walidacja-i1d2.png

  • 13. Data: 2011-12-30 10:10:02
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-12-30 00:30:50 +0100, "Marcin [3M]" <m...@g...pl> said:

    > BTW, słyszałem o zakładzie związanym z operatorem skanera. Zakład
    > stanął o to, że ów operator "wyprowadzi" kolorowy skan na czarno-białym
> [...]

    Łeeee, kiedyś (z 10-15 lat temu) tak się testowało
    kolorystów-retuszerów podczas przyjmowania do pracy w dobrych studiach
    graficznych. Wbrew pozorom nie jest to jakiś kosmos dla kogoś mającego
    pojęcie o kolorze.

    de Fresz

  • 14. Data: 2011-12-30 10:45:06
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl>

    W dniu 2011-12-30 00:44, Czornyj pisze:

    > Fotoelement a fotoelement wyposażony w kiepski filtr barwny to dwie
    > różne sprawy. Wyniki walidacji krzyżowej kilkuletniego kolorymetru
> [...]

    Robi wrażenie :-)

    W kwestii formalnej: fotoelement (fotodioda) i filtr to dwa różne elementy.
    Przyczyn braku stabilności może być więcej, nie zaglądałem do środka i1,
    ale nie sądzę, aby było to urządzenie budowane z precyzyjnych elementów.
    Zwykle jednak stabilność czasowa półprzewodników jest znacznie lepsza
    niż kondensatorów i rezystorów.
    A tak nawiasem mówiąc, chciałbym wiedzieć, w jakich warunkach był
    robiony pokazany przez Ciebie test. Na przykład, czy zachowano
    temperaturę identyczną, jak podczas kalibracji fotometru. Zmiany
    temperatury są powszechnym powodem braku stabilności urządzeń pomiarowych.
    I oczywiście, czy test był robiony przez autentycznie niezależny ośrodek.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 15. Data: 2011-12-30 10:50:53
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-12-30 11:45:06 +0100, Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl> said:

    > I oczywiście, czy test był robiony przez autentycznie niezależny ośrodek.

    Ta, zgaduję że był to Czornyj Kolor Institjut. Dość renomowany ośrodek,
    choć nie zawsze poważny ;-)

    de Fresz

  • 16. Data: 2011-12-30 12:00:59
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-12-30 10:50:53 +0000, de Fresz <d...@N...pl> said:

    > Ta, zgaduję że był to Czornyj Kolor Institjut. Dość renomowany ośrodek,
    > choć nie zawsze poważny ;-)

    I raczej nie sponsorowany. Przynajmniej przez producentów kalibratorów.
    :-)
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2011-12-30 12:44:53
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 29.12.2011 Marx <M...@n...com> napisał/a:
    > rozsądkiem, kupowanie fullframe do cykania imienin cioci też ma średni sens.

    Uważasz że ff nie da rady na imieninach :)

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 18. Data: 2011-12-30 14:05:35
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 30.12.2011 13:44, Sergiusz Rozanski wrote:

    > Uważasz że ff nie da rady na imieninach :)

    że rżniesz głupa :)
    Marx

  • 19. Data: 2011-12-31 09:19:54
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    On Dec 30, 11:45 am, Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl> wrote:

> [...]
    > I oczywiście, czy test był robiony przez autentycznie niezależny ośrodek.

    Test był robiony przeze mnie na monitorze SpectraView Reference 271
    skalibrowanym przy pomocy kolorymetru basICColor DISCUS. Kolorymetr
    wygrzewany na monitorze przez kilka minut, walidacja krzyżowa
    powtarzana kilkukrotnie, efekt zawsze był równie fatalny - zresztą
    odchyłki wywoływane przez zmiany temperatury sensora sięgają góra
    2-3dE. Referencyjny kolorymetr basICColor DISCUS ma sprzętową
    stabilizację termiczną, podobnie jak nowy X-Rtie i1Display Pro.

    Padaczka kolorymetrów i1Display2 jest zjawiskiem dość powszechnie
    obserwowanym, nie tylko przeze mnie - jeden szwed robił test na
    większej próbie używanych kolorymetrów posługując się laboratoryjną
    Konicą-Minoltą CA-210, rezultaty były takie same. Winne są ponoć
    kiepskie, plastikowe filtry, które dość szybko ulegają degeneracji.

    Jestem "ośrodkiem" niezależnym, niestety nikt mnie jeszcze nawet nie
    próbował "zasponsorować" :(

  • 20. Data: 2011-12-31 10:03:41
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl>

    W dniu 2011-12-31 10:19, Czornyj pisze:

> [...]
    > kiepskie, plastikowe filtry, które dość szybko ulegają degeneracji.
    >
    > Jestem "ośrodkiem" niezależnym, niestety nikt mnie jeszcze nawet nie

    Dzięki za cenne informacje!

    Dobrego Roku i dużo "złotych godzin"!
    Paweł