  • 1. Data: 2011-12-24 23:06:37
    Temat: Pytanie do rukujacych cz-b - zuzycie kolorowych tuszy
    Od: "Piotr Sz." <p...@s...com>

    Witam.
    Pytanko do drukujacych. Moze ktos pomoze.
    Mam drukarke Canona Pro9500 MkII.
    (http://www.photo-i.co.uk/Reviews/interactive/Canon%
    20Pro%209500/page_1.html)
    Jest tam 10 pojemniczkow z tuszami. Ja drukuje tylko z opcja "drukuj w
    odcieniach szarosci". Pomimo tego ubywa tez z jakis powodow tuszy w
    pojemnikach kolorowych.
    1) Czy takie drukarki pomimo 3 pojemnikow z tuszem czarnym mieszaja jeszcze
    przy wydruku w cz-b kolory?
    2) Czy majac mozliwosc popchniecia wydruku po zgloszeniu pustego pojemnika z
    jakims kolorem narazam sie na uszkodzenie glowicy robiac wydruk w
    szarosciach (wiaze sie to pewnie mocno z odp na pyt 1)
    3) Jakie sa Wasze doswiadczenia? Mam kilkanascie pojemnikow z tuszami
    czarnymi i szarym i na ich oproznianie sie "godze" i licze jako koszta
    hobby, ale irytuje mnie nieco skladowanie i wymiana kolorowych pojemniczkow
    ktorych (teoretycznie) nie uzywam. Przy cenie 50 zl za pojemnik jakos naszly
    mnie takie rozwazania, jak po wlaczeniu po dluzszej przerwie, dzisiaj
    drukarka zayczyla sobie wymiany 4 kolorowych wkladow z tuszami. :-)

    Serdecznie pozdrawiam
    Piotr Szkut
    p...@s...com
    GSM 602-701-560

  • 2. Data: 2011-12-25 01:11:01
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-12-25 00:06, Piotr Sz. pisze:
    > Przy cenie 50 zl za pojemnik jakos
    > naszly mnie takie rozwazania, jak po wlaczeniu po dluzszej przerwie, dzisiaj
    drukarka zayczyla
    > sobie wymiany 4 kolorowych wkladow z tuszami. :-)

    Powody mogą być różne, niekoniecznie używanie kolorów przy wydruku czarno-białym.
    Pierwszy powód: drukarka uruchamia sobie co jakiś czas czyszczenie głowic,
    używając do czyszczenia atramentu. Drugi powód: termin ważności zapisany
    we wkładzie z tuszem... Poza tym sprawdź (np. pod lupą), czy na pewno
    szarość nie ma w sobie kolorowych kropek.

    P.

  • 3. Data: 2011-12-25 07:26:37
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Piotr Sz. napisał:
> [...]
    > Jest tam 10 pojemniczkow z tuszami. Ja drukuje tylko z opcja "drukuj w
    > odcieniach szarosci". Pomimo tego ubywa tez z jakis powodow tuszy w

    Są dwie możliwości. 1) w ustawieniach sterownika czasami bywa opcja użyj
    tylko czarnego tuszu 2) wyjmij pojemnik z tuszami kolorowymi

    > 1) Czy takie drukarki pomimo 3 pojemnikow z tuszem czarnym mieszaja jeszcze
    > przy wydruku w cz-b kolory?

    Tak. Zazwyczaj niebieski.

    m.

  • 4. Data: 2011-12-25 08:47:38
    Od: "Piotr Sz." <a...@a...pl>

> [...]
    > we wkładzie z tuszem... Poza tym sprawdź (np. pod lupą), czy na pewno
    > szarość nie ma w sobie kolorowych kropek.

    No to czyszczenie glowic to chyba moze byc powod.
    Waznosc tuszt na pewno sie nie skonczyla. Zreszta wyciagane pojemniki sa po
    prostu puste. To widac (mozna podejrzec).
    Zadnych kolorowych kropek nie widac.

    Piotr Sz.
    piotr(@)szkut.com
    www.szkut.com

  • 5. Data: 2011-12-25 08:52:40
    Od: "Piotr Sz." <a...@a...pl>

    > Są dwie możliwości. 1) w ustawieniach sterownika czasami bywa opcja użyj
    > tylko czarnego tuszu 2) wyjmij pojemnik z tuszami kolorowymi

    Jest tylko opcja drukowania w szarosciach.
    Jak jej wycigne jeden pojemnik to nie ma mowy o drukowaniu. Podejrzewam, ze
    jak wyciagne te 7 kolorow bedzie podobnie. ;-)

    > Tak. Zazwyczaj niebieski.

    No wlasnie wczoraj zabraklo mi Cyanu. Wymusilem druk fotografi cz-b. Wyszla
    bardzo OK nie odbiegajac od wczesniejszych wydrukow, wiec moja na pewno nie
    uzywa niebieskiego do cz-b. Jedyna mozliwosc to Photo Cyan ktory tez ma w
    zestawie.

    Komplet kolorow zuzywa sie jednak zbyt "rownomiernie" zeby byl mieszany
    jakies konkretny kolor. Bardziej chyba opcja zuzywania na "higiene" glowicy.
    Tylko teraz zeby to ktos z praktykow potwierdzil.

    Piotr Sz.
    piotr(@)szkut.com
    www.szkut.com

  • 6. Data: 2011-12-25 11:49:47
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Piotr Sz. napisał:

    > Jest tylko opcja drukowania w szarosciach.

    Jaka firma? W niektórych HP bywa dodatkowa opcja o niekorzystaniu
    z kolorowych zasobników.

    m.

  • 7. Data: 2011-12-25 12:48:34
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2011-12-26 10:39:42
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    On Dec 25, 12:06 am, "Piotr Sz." <p...@s...com> wrote:
> [...]
    > mnie takie rozwazania, jak po wlaczeniu po dluzszej przerwie, dzisiaj
    > drukarka zayczyla sobie wymiany 4 kolorowych wkladow z tuszami. :-)

    Tryb B&W to wbrew pozorom zwykle nie jest tryb, w którym drukarka
    używa wyłącznie czerni o różnej gęstości, tylko tryb z ekstremalnie
    agresywnym GCR. Tusze kolorowe są jednak w minimalnym stopniu
    wykorzystywane np. do idealnej neutralizacji czerni na danym podłożu,
    minimalizowania tzw. bronzingu, czy zwiększania dmaxu czerni.

  • 9. Data: 2011-12-28 08:02:58
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 26.12.2011 11:39, Czornyj wrote:
> [...]
    > wykorzystywane np. do idealnej neutralizacji czerni na danym podłożu,
    > minimalizowania tzw. bronzingu, czy zwiększania dmaxu czerni.

    jak byś napisał tak żeby ktoś coś zrozumiał to byłoby chyba źle... :D

    Kluczowe jest czy faktycznie kolory nie są używane przy zaznaczeniu
    opcji cz-b - albo lupa albo telefon/mail do Canona albo wyszukiwanie w
    necie powinny dać odpowiedź.

    Jeśli nigdy nie planujesz drukować koloru na tej drukarce to po prostu
    to olej - czyli wymuś wydruk z pustymi kolorami. Prawdopodobnie uszkodzi
    ci się część głowicy odpowiadająca za wydruk koloru (zatka albo
    przegrzeje), ale cz-b nadal będzie ok.

    Druga możliwość - napełniaj pojemniki kolorowe płynem do czyszczenia
    głowic. Jak ci przyjdzie ochota na kolor to po prostu włożysz kolorowe
    pojemniki. Tyllko trzeba sprawdzić czy płyn nie będzie wyciekał (czy ma
    wystarczającą gęstość).

    Lepszego (czyt: tańszego) rozwiązania nie ma i firmy drukarkowego bardzo
    o o dbają, bo tak naprawdę nie zarabiają na drukarkach tylko na tuszu.
    Marx

  • 10. Data: 2011-12-28 21:27:45
    Od: "Piotr Sz." <a...@a...pl>

    > Kluczowe jest czy faktycznie kolory nie są używane przy zaznaczeniu opcji
    > cz-b - albo lupa albo telefon/mail do Canona albo wyszukiwanie w necie
    > powinny dać odpowiedź.

    Neta przegrzebalem chyba dosyc dokladnie i odpowiedzi nie znalazlem, a tak
    jak napisales jest to kluczowe dla dalszego postepowania.
    Mysl o olaniu kolorow oczywiscie pod uwage bralem. :-) Nowa glowica do tej
    drukarki jak by cos, to kszt 2 kopletow oryginalnych kolorow. Chodzila mi
    jeszcze mysl aby nabyc podrobki tuszy kolorowych w cenie 60% orginalnych,
    ale to tez jakis koszt.
    Najlepiej chyba byloby olac te kolory, tylko trzeba byc na 110% pewnym, ze
    nie miesza ich do druku cz-b.

    Piotr Sz.
    piotr(@)szkut.com
    www.szkut.com