  • 21. Data: 2011-12-31 11:47:49
    Temat: Re: Czy opłaca sie kupić używany kalibrator.
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl>

    W dniu 2011-12-26 17:57, Czornyj pisze:

    > W chwili obecnej na rynek wyszły nowe [...] które pod względem
    > trwałości deklasują wszystko, co zostało wcześniej naprodukowane.

    Może się czepiam, ale to chyba sprzeczność :-)

    P.P.

  • 22. Data: 2011-12-31 12:44:45
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 29/12/2011 17:38, JA wrote:

    > Po co Ci narzędzie, które nic nie da? Kalibrator z zestarzałym
    > fotoelementem może przynieść więcej szkody niż pożytku. Wydasz pieniądze

    potwierdzam, miałem takiego podstarzałego GretagMacbeth Eye-One Display
    2 (kupiony jeszcze przed połączeniem z XRite), działał znakomicie ale do
    czasu. Od jakiegoś momentu efekty kalibracji monitora zaczęły znacznie
    się pogarszać. Myślałem że to kalibracja nie daje rady z podstarzałym
    podświetleniem monitora ale nie, zmiana monitora na nowy (matryca IPS)
    nic nie dała, kalibracja była fatalna. Za to zmiana kalibratora na nowy
    (Spyder 3) wszystko zmieniła, na lepsze.

    Po prostu te rzeczy się starzeją :/

    B.

  • 23. Data: 2012-01-03 10:52:06
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > Może się czepiam, ale to chyba sprzeczność :-)
    >
    > P.P.

    Troszeńkę wyrwałeś tą wypowiedź z kontekstu - głównie chodziło mi o
    jakość i powtarzalność. O trwałości wspomniałem przy okazji, bo ZTCW
    kolorymetr ma filtry wysokiej jakości zamknięte w dość hermetyczny
    sposób, więc można spodziewać się dobrej trwałości. X-Rite oferowało
    już w swej karierze kolorymetr DTP94 (Monaco Optix XR), który dzięki
    swym szklanym filtrom był bardzo stabilnym urządzonkiem (wycofano go
    głównie z uwagi na wysoki koszt produkcji oraz filtrację dostosowaną
    do monitorów CRT) więc jak tylko chcą potrafią zrobić coś solidnego.