  • Data: 2014-04-30 19:33:02
    Temat: Re: Czy należy się mandat?
    Od: "ZZZ" <n...@n...spam.com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:ljra8s$k0u$1@news.task.gda.pl...

    > Np. stąd, że kierowca dopiero oglądając zapis z dvr uświadamia sobie, że
    > nie pamięta ostatnich 10-20s, np. stąd, że nie hamuje, mimo, że ma
    > wystarczająco dużo czasu...
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=c7-KTdZbMb0
    >
    > Mandat przyjąłem, 250 dostałem, ale tak pytam, bo może powinienem
    > obejrzeć nagranie przed. Świeżo po zdarzeniu byłem przekonany, że nie
    > było świateł stopu, że ich nie widziałem (być może przez słońce), ale
    > materiał dowodzi zupełnie czegoś innego...

    Kolizja, jak niektóre inne bardzo gwałtowne wydarzenia potrafią
    "wymazać" z pamięci ostatnie kilka sekund sprzed wydarzenia.
    I wtedy człowiek "nie wie" jak do tego doszło.

    Ale doszło do tego najpewniej nie z powodu zasłabnięcia
    (jak pytasz w tytule) tylko zagapienia się, zamyślenia, zdekoncentrowania.
    Rzeczywiście umysł nie wykonał poprawnie powierzonego mu zadania
    ale nie dlatego, że się "wyłączył" co by wystąpiło przy zasłabnięciu.
    Zmęczenie/znużenie zbyt długą, zbyt monotonną jazdą chyba jest
    najczęstszą przyczyną takich sytuacji.
    Pojawiają się u nas autostrady, pojawi się więcej takich kolizji.

    ZZ