  • 21. Data: 2012-10-03 11:26:20
    Temat: Re: [OT] Czy na Ipadzie nie da się normalnie wyświetlić PDFa?
    Od: Akarm <A...@w...pl>

    z pisze:
    > trawa nadal? Dalej tam pracują debile? :-)

    Zawsze trafi się jakiś debil, który na grupie poświęconej telefonom
    będzie pisał o np. o sejmie albo komputerach. A na dokładkę pozostałe
    niedorozwoje taką dyskusję NTG ciągną. :/

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.avx.pl

  • 22. Data: 2012-10-03 11:32:35
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 03 Oct 2012 11:18:13 +0200, z napisał(a):

    > Chwila. To kto składa te dokumenty co są skanowane? Marsjanie? :-)
    > Po co składać coś jeszcze raz co było już składane?

    Żeby nie być gołosłownym, zrobiłem coś, czego tobie się nie chciało.

    Mogą być pisma z zewnątrz (co zrobisz jak nie masz oryginału
    elektronicznego?), takie jak to:
    http://orka.sejm.gov.pl/Druki7ka.nsf/0/9764A06F9BCB4
    30BC1257A4B0032C07B/%24File/605-001.pdf
    http://orka.sejm.gov.pl/Druki7ka.nsf/0/A3EB0770DB39E
    CDCC1257A4B0032873A/%24File/602-001.pdf
    nad dokumentem pracuje się w takiej formie:
    http://orka.sejm.gov.pl/Druki7ka.nsf/0/14EFCFFD76F8F
    B1DC1257A8B0038369B/%24File/767-ustawa.docx
    który później przerabia się na taką:
    http://orka.sejm.gov.pl/Druki7ka.nsf/0/14EFCFFD76F8F
    B1DC1257A8B0038369B/%24File/767.pdf
    zapisy z posiedzeń, pewnie pierwotnie pisane cięgiem w wordzie w końcu
    przyjmują taką postać:
    http://orka2.sejm.gov.pl/StenoInter7.nsf/0/8B50ECB49
    DE247F8C1257A8600782862/%24File/22_a_ksiazka.pdf

    a z ustawami?
    wpływa do sejmu w takiej postaci:
    http://orka.sejm.gov.pl/Druki7ka.nsf/0/BD245E7183FC0
    D2EC12579F900391E15/%24File/386-ustawa.doc
    potem jest przerabiane na taką postać:
    http://orka.sejm.gov.pl/Druki7ka.nsf/0/BD245E7183FC0
    D2EC12579F900391E15/%24File/386.pdf
    a w końcu efektem jest taka postać:
    http://isap.sejm.gov.pl/Download;jsessionid=2E5AFC9E
    25E25EA70F8DD0CF81ED8AD1?id=WDU20120000986&type=2
    to się samo nie zrobi, ani nie trwa to 5 sekund

    A potem jeden z drugim, który jest na tyle leniwy, że nawet nie chce mu się
    spojrzeć jak to wygląda, trzepie pianę w internecie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 23. Data: 2012-10-03 11:33:41
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-10-03 11:22, Waldek Godel pisze:

    > Może dlatego, że dokumenty Worda podczas opracowywania oraz później druki
    > ustaw dosyć sporo różnią się wyglądem? Próbowałeś otworzyć te dokumenty ze
    > strony sejmowej, tak jak sugerowałem?
    >
    > Wpadło ci do głowy, że np. dokumeny Worda mogą zawierać całą historię
    > poprawek itp, które to rzeczy usuwa się przy publikacji? Nie wspominając
    > już o innych rzeczach, np. publikacja dwukolumnowa która nie nadaje się do
    > pracy nad dokumentem?

    Sorry ale dla mnie to są jakieś wyimaginowane problemy nie tłumaczące
    powodu skanowania. Mowa tu o zaklepanym dokumencie który jest
    opublikowany, przesłany dalej. Finito przynajmniej na jakimś etapie. Co
    składacz robił w trakcie składania nie ma tu nic do rzeczy. Przez 10 lat
    detepowania różne cuda już widziałem. To jest wybitne :-)

    A co na to ekolodzy? :-)

  • 24. Data: 2012-10-03 12:09:37
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-10-03 11:32, Waldek Godel pisze:

    > A potem jeden z drugim, który jest na tyle leniwy, że nawet nie chce mu się
    > spojrzeć jak to wygląda, trzepie pianę w internecie.

    Dzięki za wyjaśnienia ;-) Teraz już wiem że "ładna pani" z sejmu
    wciskała mi kit o "lepszości" bitmapy w pdfie. Chciałem po prostu
    wykorzystać do druku wzory pism urzędowych z DU. Niestety musiałem te
    wszystkie druki składać mozolnie jeszcze raz żeby to się nadawało do
    druku. Teraz wiem że powodem tego jest to że są tam już "drogie maszyny"
    których "nie wolno" zastąpić jakimś pecetem.
    Niestety teraz cierpi na tym pewna firma co produkuje tablety, które
    wymiękają przy takim sposobie organizacji pracy. :-)

  • 25. Data: 2012-10-03 12:30:19
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 03.10.2012 Waldek Godel <n...@o...info> napisał/a:

    > Żeby nie być gołosłownym, zrobiłem coś, czego tobie się nie chciało.

    <ciach>
    Ale nie wydaje Ci się żenujące, że to nadal tak właśnie wygląda?

    > A potem jeden z drugim, który jest na tyle leniwy, że nawet nie chce mu się
    > spojrzeć jak to wygląda, trzepie pianę w internecie.

    Lata dywagacji, wprowadzanie kolejnych przełomów w komunikacji elektronicznej,
    że tylko o podpisie cyfrowym wspomnę, ustawy o tym i tamtym, ministerstwo
    cyfryzacji (to komedia jakaś).

    A tu nadal papier, ręczne poprawki długopisem, pieczątka i polizany znaczek.
    Patrz obywatel coraz częściej musi, "elektronicznie" w formularzu, programie
    za własną kasę, itd.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 26. Data: 2012-10-03 12:37:35
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 3 Paź, 11:09, Marx <a...@g...com> wrote:

    > już widzę ten nagłówek w gazecie:
    > "chmury nad Sejmem" :)
    > Ktoś poważnie dał w łapę aby zorganizować taki przetarg, przy okazji
    > darmowa reklama we wszystkich mediach. Politycy jak zwykle wyszli na
    > idiotów, ale to nic nowego więc im to wisi.
    > Powinien być zrobiony obieg dokumentów, tablety powinny mieć
    > preinstalowany soft do czytania dokumentów, ale nikt tego nie
    > przemyślał, bo nie o to w tych tabletach chodziło.
    > Marx

    Zobacz, jak np. cos takiego moznaby odpowiednio wykorzystac,
    organizujac naturalnie odpowiednio obieg dokumentow

    http://www.pocketbook.pl/product/66/Pocketbook_Pro_9
    12

    "Doskonale odtwarza ponad 15 dedykowanych formatów plików, oferując
    dodatkowe opcje: robienia odręcznych notatek w treści książki,
    zaznaczania i podkreślania fragmentów tekstu, automatycznej rotacji
    ekranu, tłumaczenia i wyszukiwania słów, a także przetwarzania tekstu
    na mowę w j. polskim."

  • 27. Data: 2012-10-03 12:47:52
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 3 Paź, 11:32, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:

> [...]
    >
    > A potem jeden z drugim, który jest na tyle leniwy, że nawet nie chce mu się
    > spojrzeć jak to wygląda, trzepie pianę w internecie.

    Ale w czym akurat tu widzisz problem?
    Word -> pdf to akurat najprostsza sprawa.

    Z biezacymi dokumentami naprawde nie powinno byc problemow, jesli
    chodzi o konwersje, najlepiej do formatow typu e-pub, po drodze na pdf.

  • 28. Data: 2012-10-03 13:35:57
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 3 Oct 2012 10:30:19 +0000 (UTC), kakmar napisał(a):

    > <ciach>
    > Ale nie wydaje Ci się żenujące, że to nadal tak właśnie wygląda?

    Owszem, nie (c)
    Projekty i druki robocze piszą (p)osłowie i osoby z ich sekretariatu, dla
    których statystycznie obsługa Worda to i tak wielkie osiągnięcie.

    Tymczasem porządny skład dokumentów, żeby na końcu wyglądały tak jak
    powinny to rzecz dużo bardziej skomplikowana. I prawie, że nieosiągalna dla
    Worda. Tzn nieosiągalna przy sensownym nakładzie pracy.

  • 29. Data: 2012-10-03 13:37:15
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 3 Oct 2012 03:47:52 -0700 (PDT), krzysztofsf napisał(a):

    > Ale w czym akurat tu widzisz problem?
    > Word -> pdf to akurat najprostsza sprawa.
    >
    > Z biezacymi dokumentami naprawde nie powinno byc problemow, jesli
    > chodzi o konwersje, najlepiej do formatow typu e-pub, po drodze na pdf.

    Może jednak lepiej, żeby to ktoś zorientowany skonwertował i sprawdził? Po
    co ma być jeszcze bardziej wstyd za polski parlament, jakby zostały w tym
    jakieś głupie komentarze? O standaryzacji dokumentów już nie wspomnę.

  • 30. Data: 2012-10-03 14:00:07
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 3 Paź, 13:37, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:

    > Może jednak lepiej, żeby to ktoś zorientowany skonwertował i sprawdził? Po
    > co ma być jeszcze bardziej wstyd za polski parlament, jakby zostały w tym
    > jakieś głupie komentarze? O standaryzacji dokumentów już nie wspomnę.

    Podany z linka skonwertowalem z marszu "glupim" Wordem 2007, ktory ma
    juz w menu ta opcje.

    A reszta to sprawy bardziej organizacyjne. Zwlaszcza, ze piszemy o
    dokumentach roboczych, do biezacej pracy i poprawek, uwag i zmian -
    zastepujacych rozpoczynajace watek wydruki papierowe. Moglyby nawet
    byc rozsylane ze znakiem wodnym "kopia robocza".