    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Czy mi się przyśniło, czy były kiedyś takie bateryjki?
    <s...@f...lasek.waw.pl> <oji9l3$5ef$1@news.agh.edu.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <ojieg7$9vi$1@news.agh.edu.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <595cd54f$0$15207$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <595cdc06$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <595cfce0$0$15201$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <595d027b$0$15195$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <595e2848$0$654$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ojlmlq$n4o$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ojp0e0$dv$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl >
    <ojqalf$8qa$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ojqqf2$o18$1@node1.news.atman.pl>
    Date: Sat, 8 Jul 2017 23:29:12 +0200

    HF5BS pisze:

    > Ona potrafi być nieźle ciepła.

    Nie ma stuprocentowej sprawności.

    > Wiadomo, coś musi rozjarzyć luminofor.

    Kineskop jest lampą próżniową.

    > Ale cokolwiek, jeśli udało by się zrobić z tego lampę z opcją jakiejś
    > operacji logicznej...?

    Tyratron na przykład.

    [...]

    > No, to już się zbliża do tego, co myślałem o grzaniu katod. Tylko teraz,
    > czy chcesz mieć jedną "wielką" katodę z bezpośrednim żarzeniem, czy
    > próbować się bawić, w oddzielenie żaru od poszczególnych katod?

    Przecież nie wymyślimy w jednej chwil tego, co normalnie jest wynikiem
    ewolucji w technice. Być może dałoby się opanować technikę napylania
    warstw przewodzących i izolujących, która pozwala na odizolowanie
    grzałki będącej pod katodą.

    > Aby działało, było powtarzalne i nie rodziło negatywnych skutków,
    > jeśli w tej baterii lampek, którejś jednak się zesra grzanie?

    W tej alternatywnej rzeczywistości ktoś mógłby też wpaść na pomysł,
    który disiaj pozwala nam na korzystanie z pamięci, które nie do
    końca są sprawne. Programowe omijanie wadliwych komórek.

    > No, jeszcze dobry gatunek szkła, coś jak światłowody, gdzie miącham
    > włókienkiem, a ono bardziej wydaje się nylonowią żyłką, niż kawałkiem
    > szkła, które zresztą jest cieczą (kwestia definicji). Tak sobie
    > pomyślałem, czy dało by się wykorzystać ciekłość szkła?

    Wata szklana też tak się zachowuje. A robiona jest z butelek po piwie.

    --
    Jarek