    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Czy ludzie juz zatracili kompletnie rozum?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 4 Dec 2013 22:29:59 +0100

    Dnia Wed, 4 Dec 2013 14:58:59 +0100, chochlik_drukarski napisał(a):

    > Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości

    > No chyba są różne szkoły:
    >
    > - jechać wolno żeby nie walnać kogoś od tyłu
    > - jechać szybko żeby nie dostać od tyłu
    > - zatrzymać się, wysiąść i uciekać
    >
    > Żadna z tych metod nie jest w 100% skuteczna. Zastanawiam się co robią
    > w takiej sytuacji ludzie którzy nie "zatracili kompletnie rozumu".

    Myślę że najechania na tył ze względu na różnice prędkości podróżnej to nie
    jest aż taki problem - jak mgła jest jak mleko, to nikt nie będzie jechał
    na tyle szybko żeby nie zdążyć wyhamować widząc przecimgielne światła
    poprzednika.
    Przyspieszanie "żeby nie najechali na tył" jest moim zdaniem bez sensu.

    Największy problem do zauważenia to będą już rozbite samochody, które
    potencjalnie stoją tam we mgle i nie są w ogóle oświetlone.

    Żeby do nich nie dołączyć, trzeba jechać tak wolno, żeby zawsze dać radę
    się zatrzymać widząc przeszkodę - widziałem już taką mgłę że było to
    10-20km/h i szybciej się nie dało.
    Własne światła mijania oślepiały tak, że lepiej było widać na postojowych,
    ale jechałem na tych mijania maksymalnie opuszczonych w dół, bo to była
    droga dwukierunkowa (a przeciwmgłowych przednich nie miałem).

    A jadąc powoli, albo już stojąc za innymi do tego jeszcze dobrze należy
    włączyć światła awaryjne (2x21W jaśniejszego żółtego światła - więc
    zostanie to zauważone z większej odległości).

    Nic więcej już nie zrobisz - jak na to napatoczy się ktoś kto przy
    widoczności 30m jedzie 100km/h no to nic Cię przed nim nie zabezpieczy.

    Co do uciekania z auta, to myślę że jednak lepiej siedzieć w środku.
    Moim zdaniem lepszy dzwon siedząc w aucie, niż może mniejsze
    prawdopodobieństwo, ale że coś Cię przejedzie podczas wysiadania.